• MFJG

December Bebis 2010 :)

Ja ring! Jag håller med Sandragumman. För sådär mådde jag också när min förlossning var på G med Wincent. 

• MFJG

Jag ringde. Dem ville kolla mig. Så jag ska in på KK nu om en timme..jag tror inte det är något men dem är utbildade så vill dem kolla mig så får dem göra det..

• MFJG

Det gick bra. Precis som jag trodde. Ingen bebis på g. Bara lite slemmis som släppt...

• MFJG
    Momalicious skrev 2010-10-22 13:47:29 följande:
    Förstår dig. Hade nog fått psykbryt om något hänt mina gravidbyxor. Utan dom skulle jag behöva gå i fula mjukisbyxor hela tiden i princip, eftersom nästan alla mina tunikor och klänningar också är försmå numera.
    Jag höll på att börja gråta förut för någon av kattungarna hade kissat på golvet och jag såg inte det och trampade i det och att med förvärkar och en stor mage försöka nå sin fot så man kan tvätta den var minst sagt jobbigt. 

Alltså jag är galet nervös över att åka in till förlossningen. Det finns två scenarior: det första är att allt ser jättebra ut och då kommer jag skämmas för det känns som att dom ska tycka att jag är löjlig eller tro att jag hittar på. Det andra är att bebis är på g och då kommer jag bli minst sagt ledsen. Han är för liten, jag är inte färdig med körkortet, vi ska flytta snart, vi måste köpa färdigt alla bebissaker.... Ja, huva. Jag håller på att börja gråta för jag är så jäkla spänd, vilket i sin tur inte direkt gör förvärkarna bättre. DJUUUUPA ANDETAAAAAAG.
    Det är säkert ingen fara. Men man ska hellre kolla en gång för mycket än en gång för lite. Skulle det vara så att något är på G så är du ju på stället där dem kan stoppa det och i bästa händerna. Där var inget som helst "fel" på mig eller bebis idag och jag tyckte det var lite skämmigt. Men så sa BM till mig att det är väl skönt att du fått kollat upp det. "Man ska alltid komma in en gång för mycket och i dessa veckorna är det skönt att skicka hem blivande föräldrar utan oro"..Så åk in, bli uppkollad. Njut av få tjuvlyssna på bebis i magens små ♥-slag! 
    Kom sen in och berätta här hur det har gått..KRAM 
  • MFJG
    blondinkermit skrev 2010-10-22 18:35:25 följande:

Hej!
    ville berätta att ja födde min lilla flicka dn 13e me akut kjejsarsnitt pga att moderkakan lossna...
    satt hemma vid datorn å kände mig lite kissnödig å reste på mig för att gå på toa... då kom de massor me blod... ambulansen kom å körde i ilfart.. detta va vid 17 tiden... värkarna kom å snittet blev vid 19 tiden å 19.20 e hon född...
    allt e jätte bra me henne trots sin ringa vikt - 1680g 40 cm lång... v.32+3.
    ja däremot gick de lite sämre för... ja förlora 2½ l blod + att ja fick en propp i höger lunga.
    nu ida har ja fått propplösande tabletter för att ingen trodde på mina smärtor förrens ja va på röntgen i förrgår.. de sa att de va magkatarr å kanske en nerv i kläm i ryggen....  men men nu e ja på bättringsvägen igen!

Erika Vilhemina Cecilia Ellen heter vår lilla flicka förresten :)
    Grattis till ert lilla mirakel! Hoppas du kryar på dig och blir bättre snart!
    Momalicious skrev 2010-10-22 18:40:15 följande:
    Grattis blondinkermit, vilken tur att allt gick så bra under omständigheterna!

Vi sitter och väntar på en förlossningsläkare eller nåt och jag är så arg så jag håller på att börja gråta. I två jäkla timmar har vi fått höra "alldeles strax" och inget händer. Nu vill jag fan hem, kommer inte vara nåt fel ändå. Jävla fan vad jag hatar svensk sjukvård.
    Har du fått mäta med CTG? Eller ni har suttit i väntrummet? Kan ju vara att det hänt något akut. Då brukar det ta extra tid. Speciellt på kvällarna. Hoppas du får träffa läkaren snart iaf. 
    Det är bra att dem kollar även fast du inte tror att något är fel. Bättre att kolla upp det!

• MFJG
    Momalicious skrev 2010-10-22 19:36:01 följande:
    Nu är vi påväg hem! Vi fick se vår lille igen, han låg med huvudet nedåt. Hon tyckte också att det såg ut som en kille hehe. Livmodertappen var 43 mm och opåverkad. Ctg var normalt (såklart hade jag inga förvärkar under den stunden den var på) och allt såg bra ut egentligen. Så jag är väldigt lättad!
    Skönt att allt var bra! Min tapp var 33 ;) 
  • MFJG
    Stefanie skrev 2010-10-22 22:41:36 följande:
    Min tapp är också 33, den var 37 i juli och för två veckoir sedan när jag åkte in för förverkar men igår visade det sig att den förkortats.
    MIn va 60 någonting när jag kollades för 12 veckor sen..
    Sen va den 40 någonting för några veckor sen och nu va den 33..
    Så den har ju blivit kortare..vet dock inte om det är normalt.. 
  • MFJG

Vet någon om det är så att tappen förkortas under graviditetens gång? Så som min gjort? 

Willes Mamma 08 skrev 2010-10-23 08:24:06 följande:
    Magen sjunker ju lite när bebisen fixerar sitt huvud långt ner i bäckenet. Sen är det så klart olika hur mycket till person till person,men allt sjunker den allt....om barnet inte ligger i säte vill säga;)
    Min mage sjönk ner i slutet. 
  • MFJG
    Mysmamma70 skrev 2010-10-23 08:54:49 följande:
    När jag mätte min sa läkaren att den inte skulle vara under 30 mm, för då räknades den som förkortad (min var då 47 mm)

Den kan tydligen både förkortas och förlängas under graviditeten.
    Ok. Tack för svaret. Har googlat men inte hitta något. Men min har ju ändå förkortats och nu är den 3 mm från att vara förkortad tydligen..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)