blondinkermit skrev 2010-10-22 18:35:25 följande:
Hej!
ville berätta att ja födde min lilla flicka dn 13e me akut kjejsarsnitt pga att moderkakan lossna...
satt hemma vid datorn å kände mig lite kissnödig å reste på mig för att gå på toa... då kom de massor me blod... ambulansen kom å körde i ilfart.. detta va vid 17 tiden... värkarna kom å snittet blev vid 19 tiden å 19.20 e hon född...
allt e jätte bra me henne trots sin ringa vikt - 1680g 40 cm lång... v.32+3.
ja däremot gick de lite sämre för... ja förlora 2½ l blod + att ja fick en propp i höger lunga.
nu ida har ja fått propplösande tabletter för att ingen trodde på mina smärtor förrens ja va på röntgen i förrgår.. de sa att de va magkatarr å kanske en nerv i kläm i ryggen.... men men nu e ja på bättringsvägen igen!
Erika Vilhemina Cecilia Ellen heter vår lilla flicka förresten :)
Grattis till ert lilla mirakel! Hoppas du kryar på dig och blir bättre snart!
Momalicious skrev 2010-10-22 18:40:15 följande:
Grattis blondinkermit, vilken tur att allt gick så bra under omständigheterna!
Vi sitter och väntar på en förlossningsläkare eller nåt och jag är så arg så jag håller på att börja gråta. I två jäkla timmar har vi fått höra "alldeles strax" och inget händer. Nu vill jag fan hem, kommer inte vara nåt fel ändå. Jävla fan vad jag hatar svensk sjukvård.
Har du fått mäta med CTG? Eller ni har suttit i väntrummet? Kan ju vara att det hänt något akut. Då brukar det ta extra tid. Speciellt på kvällarna. Hoppas du får träffa läkaren snart iaf.
Det är bra att dem kollar även fast du inte tror att något är fel. Bättre att kolla upp det!