December Bebis 2010 :)
Lycka till alla ni andra med era magar och bebisar!
Lycka till alla ni andra med era magar och bebisar!NhjärtaD: Jag gjorde oxå en vurpa i vår trappa igår den var verkligen snorhal. blev arg och rädd så jag ringde och skälde på sambon varfar han inte hade köpt salt och saltat trappen när den var så hal lite. Lagom med gravidhormoner som spökar i kroppen nu. Hoppas att det blir bra med din fot och att det inte var någon fara med bebien.
Moma: Det ända jag har att säga om hur värkar känns är att för min del så käns det som mensvärk som sitter i hela magen fast 100 gånger värre en brutal smärta kan man säga. Två av mina vänner tycker att det har varit en bra beskrivning efter dom själva fött barn men innan fattade dom inte riktigt vad det var jag menade. Hoppas du hänger med på vad jag menar.
tvåblir3: Grattis till pojken!
I morgon bär det av till ullared för det sista inköpen till mig så jag kan packa klart BB väskan och julklapparna skall fösöka beta av till alla barnen oxå då leksakerna där nere är så mycket billigare.
Längtar så tills på tisdag då jag har mitt läkarbesök som vi skall diskutera igångsättning, då min kropp har sagt ifrån i flera månader nu och det är inte dom vanliga gravplågorna utan smärtor från min stomi och tarmar som inte fungerar något bra nu och jag kan bara säga att det är så smärtsamt att det svartnar för ögonen på mig och jag klarar inte att stå på bena och jag har hög smärttröskel, Smärlindringen som jag äter vill jag inte äta för mycket av då det är bode beroendeframkallande för mig och bebisen.
På tisdag går jag in i v 37 så då är väll bebisen full gången eller är det inte fören i vecka 38??
hoppas det sätter igång snart!!!!
trots sonens supereffektiva nattblöja...
Men inga värkar kom igång så vi valde själv att åka hem och sova och nu ska vi in på kontroll på spec.mödravården runt 9-tiden. Vi skulle stannat kvar för det har snöat fruktansvärt inatt så det blir inte roligt att köra till Lund nu... Men nu dröjer det inte så länge förrän bebis kommer iaf!
. BM konstaterade att jag var öppen 5-6 cm och ner på FL åkte jag direkt.
. Dom vinner och kontrollen visar att jag är öppen 9 cm. Jaha, där försvann den EDA:n. När jag ligger där känner jag plötsligt att värken ändras och att jag känner mej bajsnödig istället. Då fattar jag att krystvärkarna har kommit och allt blir genast bättre. Ont på ett annat sätt och jag ser att det faktiskt finns ett slut på detta h-vete.Idag så var jag hos läkaren för att prata om en ev. igångsättning och den 14/12 så skall vi till förlossningen för kontroll om jag är mogen, är jag det så sätter dom igång mig samma dag.