AnnaCL skrev 2010-12-22 22:32:59 följande:
Jag har också gråtit, mest den tredje dagen på BB då vi redan då fick besked om att hon troligen ska ha en skena. Jag hade dock ställt in mig på 12 veckor och svårare luxation så jag är lite lättad att det abra är 6 veckor med skena och 6 veckor med Frejkabyxan. Skönt att höra att det finns fler, det är säkert en massa tips och trix du vet om då er andra tjej varit med om detta tidigare. Hur ofta får man ta av skenan i ert landsting? Jag tror att de här sex veckorna går fort för oss båda. När fick hon sin skena? Kramar till dig.
Förhoppningsvis så slipper vi skenan redan efter 6 veckor och behöver inte ha frejkan byxan heller. Man får se positivt på det hela tänk om dom inte skulle märkt något nu så skulle behandlingen bli mer dramatisk senare. Några bra tips har jag inte direkt vad vad jag kan komma på nu, för utom att se till att det är riktigt torrt när du skall sätta på blöjan så det inte blir skav. Är skenan lindad?? i så fall kan det vara bra att be dom göra det när ni skall ta av den vid nästa besök, motverkar skav och så slipper dom ha latex mot huden viket tydligen kan ge latex allergi senare.
Vi skall åka och bada och ta av skenan en gång i veckan. Vi fick skenan i måndags den 20:de och den 7 feb skall vi på återbesök och förhoppningsvis så slipper vi skenan.