Inlägg från: SaraKlippan |Visa alla inlägg
  • SaraKlippan

December Bebis 2010 :)

Idag går jag in i vecka 30

Sa till sambon igår att nu får vi börja titta på profylax dvd:n o öva för nu närmar det sig

Han blev paff o kan inte förstå att tiden gått så fort!  

• SaraKlippan

Imorgon bitti ska jag till barnmorskan o göra glykosbelastning Trist att sitta där o få träsmak halva förmiddagen  

Ni som gjort det förr, är de så hemskt o smakar det så illa som man hört?
    Jag har skit svårt för att svälja sånt som smakar illa... ett helsike om ja ska ta flytande medicin eller liknande!

Är jätte nervös!  

• SaraKlippan

Ja jag har faktiskt köpt en citron ja tänkte ta med! Hoppas de hjälper o att ja får ner skitet!

• SaraKlippan

Godmorgon! Nu är ja hos BM o ska sitta här i två timmar utan frukost. Börjar bli hungrig redan ju. Sambon var gullig o börja lite senare på jobbet idag så att ja slapp gå upp så tidigt o gå med hundarna innan. För då hade ja varit jätte hungrig nu! Drygt detta här!

• SaraKlippan

Moma: klart att du ska byta körlärare om du inte trivs med den du har! Det är jätte viktigt att du ska trivas med din körlärare! Jag hade en jätte bra körlärare när ja började köra o så börja där en ny som ja fick byta till för att min lärare hade så många elever, den nya läraren var inte alls lika bra o jag blev mer osäker med min körning o mådde inte alls bra :( så ja krävde att få tillbaka min första! Fick det och han märkte direkt på min körning att de inte varit bra med den andra läraren! Så om du ska lyckas o det ska gå bra på så kort tid är det jätte viktigt att du trivs! Stå på dig! :) kram

• SaraKlippan

Willes mamma 08: tack :) de va inte så farligt som ja trodde! Så nu sitter ja här o bara väntar. Varför har inte du gjort det? Trodde alla gjorde det när de var gravida! Men de kanske är olika beroende på var man bor?

• SaraKlippan
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-21 09:28:34 följande:
    Vet faktiskt inte,men här där jag bor får man bara göra de om det finns misstanke att man skulle ha de och det finns det inte på mig Fick inte göra de med nr 1 heller.
    Skönt att de gick bra...hoppas resultatet e bra med=)
    Resultatet var jätte bra :) Långt ifrån diabetiker :)
    ludicrous skrev 2010-09-21 09:47:00 följande:
    Njaa, både jag o sambon såg något som såg ut som en pung, BM protesterade inte, men bekräftade inte heller när sambon vråla ut "såg du pungen!!!", haha, eller så är det en tjej med gigantiska blygdläppar :P Sen tycker både sambon o jag väldigt mkt om blått, så en blå vagn blev vi glada när vi hittade, o kläder törs man ju inte köpa massa gulliga rosa klänningar om man inte e helt 100 :P Är sååå nyfiken på vad ni väntar! Kan du inte avslöja för miiiig? Känns som vi e dom enda som verkar vänta en son!

Vad gör man när man gör en glukosbelastning?

På torsdag är det dags för första BM besöket för mig =)
     När man gör en glukosbelastning så får man komma till BM fastande sen 8 timmar tillbaka... där får man dricka ett stort glas med en sorts sockerlösning... typ vatten med socker i tror jag... sen ska man sitta där i två timmar och efter det tar de ett blodprov och ser vad man har för värden... det är ett säkrare sätt att se om man har socker eller ej... 

Kanske en dålig förklaring... rätta mig gärna om ja har fel

googla det annars så får du upp förklaringar tror jag 
  • SaraKlippan

Gokväll :) Såg att ni pratat om var man ska köpa täcke o kudde o sånt! Jag köpte allt i Ullared så att ja säkert vet att deras påslakan passar... Då ja inte kommer att köpa påslakan någon annan stans än där. Det är ju jätte dyrt på tex jysk! Så om ni har möjlighet o ska till ullared så handla där :) vet inte vad jysk har för mått på sina täcken men jag vet att Ikea har sina egna mått! Tycker det är fult av dem!

• SaraKlippan

Vi har börjat diskutera föräldraledighet här hemma! Lite jobbigt eftersom ja är arbetslös o sambon inte har möjlighet att va hemma mer än 3 veckor åt gången! Han har nämligen jour var tredje vecka o måste jobba då. Hur sjutton ska man lösa sånt? Någon som vet? Så om han ska va hemma 3 veckor så får ja anmäla mig som arbetssökande på arbetsförmedlingen i 3 veckor o sen va mammaledig i en vecka o sen anmäla mig på arbetsförmedlingen igen! Fy vad det låter rörigt o jobbigt! Önskar att ja hade ett jobb att gå till istället! Hade väl ioförsig inte varit så uppskattat av en arbetsgivare heller att flänga så fram o tillbaka!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)