Inlägg från: Jenni78 |Visa alla inlägg
  • Jenni78

December Bebis 2010 :)

Åh, vad dum jag känner mig. Jag och mannen beställde en bilbarnstol från England och tyckte gud så billigt och bra (en Britax). Det visade sig när vi köpt den att det skulle kosta drygt 2000 att få hem den. Så den blev dyrare att köpa den där än här och sen kom vi på att det var en framåtvänd sak (som inte säljs på svenska marknaden). Tänker INTE sätta hjärtat framåt. Farligt ju. Så nu får den stå på mor och fars vind till lillan är typ 4 år. Som tur var kunde den användas upp till 12 år iaf. Man lär sig av sina misstag. Men det kostar. Obestämd
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-12 12:24:10 följande:
    oj vad det blev dyrt går det inte att lämna tillbaks/skicka ?
    Ja man lär sig men det borde ha stått också innan man beställde !!

Vi har en bakåtvänd som kan sen vända till framåtvänt när han blir större
    Så dena ska vi ha nu när vi åker till sverige.
    Så vi har 2 st en sitter amadeus på som nu är framåtvänt och var bakåtvänt när han var mindre.
    Nu har elias en
    Vi skickade till en spökadress eftersom att Amazon inte skickade till Sverige. Sen insåg vi inte att den bara gick att ha framåt och bokade frakt. Tänkte att vi skulle ju köpa en i alla fall. Men nu har vi snackat och vi kanske använder den iaf. Finns ju fördelar med framåt också. Att man ser om barnet sätter i halsen eller nåt. Nu har vi spegel och ser typ att hon sitter där, men inte mycket mer. Och baksätet är säkrare än baksätet. Ja, vi får fundra lite hur vi ska göra. 

Vanja vände sig i söndags. Kanske jag redan skrivit. Men det är ju magiskt på nåt sätt... ...och mamma närmar sig inskrivningsvikten med små steg. Sen är det bara innan-graviditet-kilona som ska bort. Ha, ha...
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Har börjat ge gröt till V. Bara några smakportionsskedar får man i henne men hon verkar kunna sova längre på det iaf. I går fick hon gröt vid 20 och sov till 5! Amning och sov till 8. Så skönt. 

Har beslutat att inte använda den numera döpta BAJSSTOLEN förrän V kan åka framåtvänd. Det sämsta köp jag gjort någonsin. Hur kan man överhuvudtaget sälja framåtvända bilbarnstolar?! Trodde inte det såldes sådana, men uppenbarligen gör det det ute i Europa. Bara att kolla på testfilmer på youtube.

">

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

V har också tuggat på händerna sen 3 mån. Stoppar in händerna när hon äter gröt, stoppar in fingrarna i halsen =kräkreflex, snuttar på hela handen istället för napp, snuttefilt, gosedjur... skruttunge. Inga tänder i sikte dock...

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

På påskafton vid lunchtid blev Vanja Monster-Vanja. Hon vill INTE ta bröstet. Skrik så fort jag lägger henne vid bröstet. Nån som varit med om liknande? Vet inte vad som hänt och hur jag ska hantera detta... Rynkar på näsan

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    thegoddess skrev 2011-04-25 19:48:25 följande:
    japp fast vid flaskan här då.. det höll en vecka men har lugnat sig nu. kan ha med utvecklingsfasen språng 4 att göra då mycket kan krångla å gnällas men sen sa nån att det kan vara att tarmarna även utvecklas.
    hoppas det är nt av det för då går det över!
    Ja, jag har googlat lite och det enda jag kan tänka mig/hoppas på är att det är en utvecklingsfas. Mitt tålamod prövas. Gah. 
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    LillSnurr82 skrev 2011-04-26 11:48:13 följande:

Agnes är också så, vart i flera veckor. Men jag har kommit på att det går lättare att amma henne när vi ligger ner och jag inte håller i henne, för hon tycker nog det blir varmt i mitt knä, sen när hon är täppt/förkyld får hon svårt att andas när hon ammas, då tycker hon också det är bättre att ligga ner för då kan hon släpper hon bröstet rullar runt och andas och sen rullar hon tillbaka och snuttar vidare. Annars om vi inte är hemma eller där det inte går att lägga sig ner så har jag fått ta med bröstpump och flaska och mata så. Vill inte bråka med henne vid bröstet, vill ju inte att hon ska förknippa amningen med nåt dåligt..

Lycka till hoppas att du/ni hittar på nåt som passar er! Vet hur frustrerande det är.. jag blev jätte ledsen när Agnes vägra bröstet helt plötsligt..

Ja, jag har också upptäckt liggamningen igen. Förstår inte varför bröstet blivit på farligt. Men det är inte allt man förstår... :) Hon sover mycket också. Måste vara nån tillväxtfas. Tyvärr så är hon inte så var vid flaska heller men provade igår och det gick ner lite iaf. Men just nu är liggamning the shit. HOPPAS det går över snart... Tack för svaret! {#emotions_dlg.flower}
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    LillSnurr82 skrev 2011-04-26 12:30:09 följande:
    Kan ju vara att dom känner sig instängda på nåt sätt när man sitter upp och håller i dem. Speciellt nu när det börjar bli varmt också. Jag har även testat att Agnes ligger på soffkanten eller dyl och jag halvligger , det funkar med.. (svårt att förklara ställningen..haha)

Finns ju flasknappar som likanar bröstet, kanske en sån funkar om hon inte är van vid att det rinner ut ur flaskan så fort? Kan ju vara därför hon inte ville ha så mycket från flaskan, för det kommer fortare och dom blir då mättare fortare också..
    Åh... hade skrivit klart och så försvann allt.

Idag har det gått bättre. Hon har tagit bröstet vid två matningar, sen har jag liggammat också. Lekt och busat, legat nära utan att ge mat så det inte bara blir utfodringsstation. 

NUK och AVENT har vi. De ska väl vara anatomiskt bra, men hon förstår inte riktigt hur hon ska göra. Å andra sidan har vi inte gett henne tillfälle att öva så många gånger så det är väl inte så konstigt... Men det kan ju vara bra om hon tar flaska när det blir vällingdax. 
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    Mama Jessie skrev 2011-04-27 11:45:36 följande:
    Är det nån här som har erfarenhet av att flyga med bebisar? Vi ska åka till min syster i Skellefteå på fredag och jag börjar bli lite nervös, man vet ju inte hur han kommer reagera och ingen gillar skrikande bebisar som resesällskap Obestämd
    He, he... Nej, det gör inte jag heller. ;) Vi ska åka till Tyskland när Vanja är 6 månader. Hoppas hon inte är i nåt utvecklingssprång då iaf. Sen är det ju inte bara flygresan - det är bilresa, vänta, flyga, bilresa igen... Napp eller flaska tar hon inte. Det blir väl att ta med Baby björn och div. leksaker.

Den här vann jag idag:
    http://www.mammashop.se/skotvaska-svart-gron-chubby-cheeks.html

Happy, happy!
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    ludicrous skrev 2011-04-27 15:36:15 följande:
    Idag har Emil varit ARG! Han blir så frustrerad när han vill men inte kan. Ligger leksaken för långt bort blir han ilsk som satan, eller om det inte går som han vill! O man hör verkligen skillnaden på arg o ledsen bebis... Fler som har börjat visa vilja o temprament?
    Jepp... Fröken Bestämd här.
    Vanja 3 december 2010
Svar på tråden December Bebis 2010 :)