Inlägg från: Jenni78 |Visa alla inlägg
  • Jenni78

December Bebis 2010 :)

toksnippa skrev 2011-04-27 18:16:41 följande:
    Mileon är vaken minst 2 timmar i stöten om han inte nu får för mycket intryck, då orkar han inte vara vaken så länge utan slocknar tidigare. Sömn dagtid varierar friskt, men oftast 20-30 minuters pass. Och ett lite längre ibland om man har tur på dryga 60 minuter. Sedan är det nattningsprocedur 19, han somnar vid 19.30 och sover till 6-7 på morgonen.
    Tihi... Har du hittat hit också! Fyndade du något på köpis? Vanja sov minst 2 h efter Öppna förskolan! Men sen var det svårare att natta. Hon låtsasgråter och skrattar om vart annat. Fick henne att äta till slut men sen blev det till att diska med henne i bärselen. Brukar funka för att söva henne och sen fick jag ju diskat! Annars hade det nog stått till imorgon. Är lite trötter... Zzz... Imorgon blir det en tur till Uppsala.
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    toksnippa skrev 2011-04-28 20:50:49 följande:
    Hej! Ja jag har tjuvläst lite bitvis, hörde ju inte riktigt hit från början men känner mig mer hemma här än i januaritrådarna då Mileon ändå inte ligger så mycket efter än andra decemberbebisar.

Oja, det blev en hel del på Köpis, mest till plutten!

Ha ha, ja det blir mycket intryck för dem så dem knappt vet hur dem ska reagera ibland! Skrattgråta är vanligt här hemma med numer, en annan bara skrattar åt plutten då. Ser så roligt ut!

Hoppas det gick bra idag nere i Uppsala! Du får reka lite om nästa Onsdag, vore roligt o ses igen
    Ja, jag läser här ibland och skriver mer sällan...

Ja, J var på intervju i Uppsala för jobb i V-ås. Det gick bra, men det är ju fler som vill ha jobbet. Flört

Ska kolla efter lämplig ÖF för dejt nr 2! Glad 

Idag blir det till polisen. Vanja behöver pass till Tysklandsresan. Imorgon bjudna på grillning. Tänk att värmen kom i alla fall! Det var inte länge sen man gick här och huttrade. Solig
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    toksnippa skrev 2011-04-29 09:50:26 följande:.
    Jenni78: åh då håller jag tummarna för J! Spännande!  
    Ja gör så när du hinner, annars är ni välkomna hem hit om ni vill.
    Ja värmen är underbar, varit enlång vinter! Och pass, så snart ska ni iväg på äventyr. Är sugen på att packa ihop oss med, ta en sista minuten kanske men passet måste ordnas först. Visst är det bara gävle man kan göra det nu på? Förr kunde man ju göra det på vilken station som helst.
    Åh, jag vet inte var man kan fixa pass. Vi ordade våra egna i Gävle förra året. Väntetiden är låååång. Men idag gick det på "bara" en timme. Fick hålla henne snett framför kameran så min arm syntes på bilden. Schnyggt. Men V flinade som vanligt. :) Ja, vi skulle också vilja åka på en sista-minuten men vi kanske får nöja oss med denna resa i år. Får se... Var skulle ni vilja åka då? Skönt att komma ifrån renoveringskaoset om inte annat!

Ni är så välkomna hit till vårt lilla krypin också om ni har vägarna förbi (eller inte men vill komma ändå... ha!) Ska kolla ÖF i vilket fall. Ska till BVC på onsdag för vaccination huvva och Uppsala på månd. Annars inget inbokat vad jag kan komma på. Hur ser det ut för dig? Kan gästboka. Lillskrutt strular vid bröstet fortfarande för övrigt. Suck.
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Moma: visst är d jobbigt med strul vid matningen. Förstår inte vad d kan va bra för? Tokungar!

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Hoj!

Vanja strular fortfarande vid bröstet till och från. Har dragit ut på uppehållen mellan amningstillfällena så hungern tar över och hon inte "orkar" strula. Annars hjälper liggamning hemma ibland. Men idag när vi åkte till Uppsala för föreläsningsdag ville hon inte äta. Slutade med proppfulla läckande bröst så vi fick åka hem vid lunch. Skruttan... Hjärta

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    LillSnurr82 skrev 2011-05-02 23:12:37 följande:
    Åh vet precis hur det är, tacka vet jag bröstpump vid sånna tillfällen. Så man i alla fall slipper spänningarna i brösten. Här funkar liggamningen även borta, fast på lugna ställen där inget eller ingen stör. Men antar att du provat det med, gå undan till ett lugnt ställe där inget stör?

Har nu alltid med mig bröstpumpen i skötväskan + flaska. I fall vi blir borta för länge och inte hittar nåt bra ställe att (ligg)amma på. Eftersom flaskmatning funkar på Agnes.

Hoppas det snart blir bättre för er!
    Lycka till!
    Ja, det funkar ju inte så bra med flaska heller (kan få i henne 20 ml på en halvtimme kanske - biter bara i nappen) och så gott om liggamningsplatser finns det ju sällan på universitet (som vi var på igår). Ha, ha... Jag blir inte lika uppstressad numer, men det är ju inte alla gånger jag kan smita ifrån heller som igår. Men det kan ju vara bra att ha pump med bara för att lätta på trycket och slippa blöta tröjor. Tack för uppmuntran! Kram
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    LillSnurr82 skrev 2011-05-03 12:02:02 följande:
    Nej det blir nog bara värre om man stressar upp sig. Tror inte dom matvägrar så dom svälter, till slut äter dom nog om det är riktig kris, tror du inte? Men nog är det jobbigt. Haha.. vad menar du, finns det ingen liggamningsplats på universitetet? Det var dåligt tycker jagFlört
    Ja, precis. Hon är väl inte fet, men svälter inte heller. Vi får se imorgon, då blir det invägning och vaccination. Huvva. Tycker absolut det borde finnas fler allmänna liggamningsplatser! Vi får skriva en motion. Glad
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    LillSnurr82 skrev 2011-05-03 16:53:32 följande:
    eller hur? Det får vi göra :)
    Var ju på 5 månaders kontrollen i går. Då vägde hon 7500g och var 66 kort..Hade väl inte gått upp det som önskas, men ingen panik. Beror ju på hennes "matvägran" och att hon typ aldrig är still Skrattande
    7500g? Men då ligger hon väl över Svensson-kurvan ändå? Jasså, har hon myror i brallan? Här är en som blir uttråkad om hon får ligga själv en sekund. Låter som en brunstig valross. Ikväll provade vi majskrok igen och det gick ner. Första gången fastnade det en liten, liten bit i halsen vilket resulterade i kaskadspya. Så jag var lite skeptisk till att prova igen, men det gick ju bra den här gången.
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    LillSnurr82 skrev 2011-05-03 19:21:57 följande:
    Hon ligger nog på medel om man går efter svensson kurvan, men är ju inte den kurvan man ska gå efter. Man kan ju inte jämföra ett barn med ett annat. Utan hon har hoppat ner ett hack från sin kurva,vilket inte är så bra.
    Jo, men de brukar väl kunna dippa i aktiva perioder också. Nu tycker mannen att jag ska sluta omgås med datorn. Tungan ute
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Tjoho! Vi ska flytta hem! Jag glad. Skrattande

Vanja 3 december 2010
Svar på tråden December Bebis 2010 :)