Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Jag undviker att titta på gamla bilder av mig ;D
    Jag o sambon hade varit tsmns ca 1 år när jag blev gravid, o under det året hade jag gått upp några kilo, dels av p-piller o dels av att han kan äta huuuuur mkt som helst utan att gå upp ett gram den jäveln.. :P Så jag vill tillbaka dit jag var när vi träffades :P

Jag tycker det börjar bli krångligt med rakning, man kan ju inte riktigt "lyfta" på magen.. Så snart får nog allt sambon ta över ;D E lite sådär om hur man ska göra vid förlossningen, med risk för att låta väldigt ofräsch så.. Det är ju ändå en hel del slem o blod som ska ut, myyyysigt om det fastnar i håret :P Men o andra sidan så har vi ju faktiskt hår av en anledning, infektionsrisker o hygien minskar ju avsevärt om man tar bort det.. o det är ju ändå väldigt infektionskänsligt just efter förlossningen..

Igår när vi handla så hittade jag clementiner! Eller satsumas eller vad dom heter, för mig är det clementiner :) Så nu vet jag vad jag ska leva på i tre månader till!! Tjoho vad glad jag blev o jag lär börja julpynta snart för clementiner luktar jul! Har fått en halsbränna på kvällarna som heter duga, så jag fasar lite för det, men det är det fan värt för att få smälla i sig clementiner :)

Jag vill ha hem mina HP-papper så jag kan fylla i! Måste man skriva nått brev, eller hur är det.. :S Är sååå dålig på att formulera mig :(

• ludicrous
    Karttikeya skrev 2010-10-05 11:15:03 följande:
    Nej det är så naturligt för många att det inte är något man tänker på ens..
    Själv har jag väl alltid varit mycket för det naturliga, men jag rakar både ben och armhålor friskt så jag ska inte säga något!

Nog om håriga kön.
    Ni talar om att ha varit smala. Önskar jag kunde hålla med och säga "ja tänk förr, då när jag var smal". Men jag har aldrig varit smal utan alltid varit lite mullig och gullig. Å andra sidan strävar jag inte efter att bli just smal, jag vill bara komma tillbaka till mina 80 kg igen. Det var en bra siffra och min kropp är toksnygg med lite kött på. ^^ Återstår att se hur lång tid det kommer ta.. Ujujuj.
    Det är ju det där med siffror, man har en siffra man vill tillbaka till, sen är det ju skillnad på hur mkt siffran ser ut på olika människor. Jag hade en kompis som var över 180 cm lång o hon vägde runt 67-68 (vältränad) o hon var ju smal lixom, väger jag där runt så ser jag ut som mumin :P

Sen har man ju turen att ha en sambo som vill att man ska ha kött på benen ;D
  • ludicrous
    Karttikeya skrev 2010-10-05 11:27:48 följande:
    Är du 180 cm då? Flört

Haha, jag har inte sett några bilder som antyder att du har särskilt mycket kött på benen. Alltså på ett överviktigt sätt. Du ser smal och fin ut fast med en gravidmage! Glad

Jag är 175 cm och siktar in mig på 80 kg för att det är en siffra som känts bra tidigare. Kanske känns 85 kg bättre efter graviditeten, men det får man ju komma fram till då Skrattande
    Nä det e ju det jag menar, man måste ju se till längden också när man kollar på siffrorna på vågen, har en kompis som väger mellan 45-50 kg och är inte dundersmal för det, men så är hon ju bara strax över 150 cm också, hade jag vägt 45 hade jag nog varit anorektisk =)

Ser amningssnacket.
    Jag kommer amma, inställd på att göra det iaf, men funkar det inte så funkar det inte. Med Nova var det inga problem, hade så mkt mjölk att jag nog hade kunnat amma 8 barn till ;) Slutade amma helt när hon var ca 9 månader, började skolan när hon var 7.5 mån och hade inte orken att göra allt i skolan när jag även ammade.. Får se hur allt går denna gång =)

Fick mina HP papper idag.. Vill få in dom så snart som möjligt men chefen hade iiiinte tid idag.
    Måste seriöst räkna antal timmar jag jobbat senaste året.. wiie.

Min kära sambo e verkligen underbar, kommer hem till ett städat hus, o det var inte dåligt vad det behövdes städas heller! Men jobbar jag kväll vill jag inte dra igång massa genom att städa på dagen.. Jobbar kort dag imorgon å det ska bli sååå skönt =)
    Får jag HP beviljad jobbar jag en månad till bara. Känns konstigt för just nu mår jag bra (peppar peppar...) och känner att jag skulle kunna jobba mkt mer.
  • ludicrous

Fasiken tjejer, vi har inte så långt kvar!
    Måste börja kolla lite mer saker tror jag.. Längtar efter att få hem vår vagn nu!!! Jag vill provköra!

Idag har vi haft en jättekul dag.. Tre barn hemma, min sambo har ju två pojkar som kommer varannan helg. Fick sovmorgon, eller ja, barnen vaknade runt åtta, jag vaknade kvart över sju! Vaaaarför??!  Såå störande.. Imorgon börjar jag jobba 6.45 så då blir det ju ingen sovmorgon, jobbar till 20.15 så det blir en lååång dag.

Vi knalla iaf iväg i förmiddags o lekte i parken, skitskoj, tills yngsta pojken (5 år) åker på mage ner för rutchkanan ( stavning??) och knäcker nyckelbenet..
    Jag fick ta Nova o Zakk, äldsta pojken o åka till stallet med för ridning, Jonas fick ta med sig lillkillen till akuten. Men han var superduktig  =) , Max alltså :P Jonas var säkert oxå duktig ;)

Nu blir det pannkakor till middag o glass med chokladsås till efterrätt o hoppas på en sköööön luuuugn kväll utan några incidenter.

Idag e magen större igen, så konstigt :P

• ludicrous

Kl 18 på kvällen drar det igång i magen ordentligt, även runt sju på morgonen. sen är det ju under dagen också, men just då är det extra mkt.. O nu tydligen, för nu ligger den o försöker trycka ut sig i sidan på mig :P

Köpte ett skötbord häromdagen, ett Hensvik, begagnat. Är inte såå kinkig med hur det ser ut, en kompis från stockholm ska ta med det ner till helgen, får se då om det ser förjäkligt ut :P haha
    Har iaf typ gjort upp med sambon om att jag sköter inköpen just nu ;) Han har så mkt annat, dom håller på att göra om massa på hans jobb, och med hans träning o vi har lite att fixa här hemma, så jag sköter barngrejerna :)

Idag skickar jag in papprena till FK om HP, ska bli intressant. Skickar inte med något egenskrivet brev, tycker inte det borde behövas..

Lagt upp en ny bild i bildtråden också, kanske börjar det hända nått med magen? Alla säger att den är så liten, men jag ligger faktiskt över kurvan jue..

Nu är det tvätt o städdag här hemma! Solong!!

• ludicrous

Ang hund.
    Vi har en schäfer nu, 1.5 år ca som vi har tagit över. Han e vääääldigt glad i andra hundar så nu är det hårdträning. Jag tänker INTE stå med en barnvagn o en hund i kopplet som flyyyger iväg när han ser andra hundar. Om jag nu får HP tänker jag ägna mycket tid till att få ordning så han inte drar. Vi ska byta ut halsbandet mot en sele nu, då har man ju lite mera att hålla i om han drar. En sak e ju om han drar när man precis kommer ut, då vill han bara upp i skogen o göra sitt, men det ska ändå vara ordning på honom, men det är ju som att börja om från början, bara det att det inte är en lätt liten valp, utan en "trotsig tonåring" som dessutom e väldigt stark. Men som sagt, det måste ju göras, jag vill inte riskera att dratta på ändan höggravid eller med bebis heller, när det e vinter, bara för att han inte e tränad.
    Hur han reagerar sen, när bebis kommer återstår ju att se, han är ganska härdad nu, han har ju en snart femåring som gärna "leker" med honom, dvs klär ut honom, retar, klappar, "dresserar" osv.. Han e sååå fin när han kommer ner med en mantel o en prinsesskrona på sig ;D

Jag har varit så duktig nu, klockan e inte ens tolv o jag har dammsugit hela huset, hundrackarn har varit iväg över helgen så jag passar på innan han kommer hem, dels för att få bort allt jäkla hundhår, dels för att han ÄLSKAR dammsugaren, han jagar o leker med den :P Skönast att dammsuga när han inte yr runt benen på en :) Så håller jag på att tvätta, vädra sängkläder o ja, jag känner mig duktig :) Visserligen råkade jag slänga alla mina BHar i tvätt, inte så lyckat, har bara två i rätt strl, så nu sitter jag med en som e.. jaaa.. halva brösten får ju plats iaf ;D

Någon mer som e klumpig?? Jag e jätteklumpig hela tiden, och är dessutom inte riktigt van vid magen, vilket resulterar i att jag fastnar lite överallt och går in i saker hela tiden :P Mina tröjor e jättefina, verkligen, med typ en rand över magen och mitt på magen e det fläckar för jag stöter emot saker hela tiden ;D

• ludicrous
    Jessika82 skrev 2010-10-11 12:35:53 följande:
    I morgon går jag in i v34+0 och jag har en massa sega flytnigar och spänd mage och det trycker neråt.....
    Hoppsan.. nått som gör ont...? Ring o kolla så det inte är igång..

Jag mår iiiilla o har halsbränna!!! Ska inte sånt ha gått över..?
  • ludicrous
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-11 13:23:19 följande:

Gash! Måste klaga lite..... haha! klagar för ja inte jobbar så mycket o när ja väl jobbar så klagar jag,haha! Men nu orkar inte min kropp jobba längre även om mitt psyke vill, blir såååå rastlös av o bara gå hemma så ja blir tokig!

Jobbade i helgen och har sån himlans värk i hela kroppen,foglossningen gör så ont så ja knappt kan gå,ont i rygg och onda sammandragningar,trött som bara den. KANSKE dax o lyssna på kroppen att jag inte orkar jobba längre.....Hoppas såååååååååååååååååååååå att jag får igenom min HP. Vet inte hur jag ska göra annars!!!

Förresten e de nån mer som fått myrkrypningar i benen??? Jag kan inte sova pga av detta,så irriterande,får ligga o sparka o sparka för de sticker i benen hela tiden. Hade så förra grav med minns jag....då fick jag sova med byxor på,haha!!!

Har packat upp vagnen nu med idag....åh vad jag längtar efter o få pimpa den o lägga lilla bebis i den,hihi!

Har också ett fruktansvärt kryp i benen, det gör mig galen! Jag värmer en vetekudde, skållhet, o har benen på, det fungerar hyffsat faktiskt :)
    Har du fått dina papper från FK?
  • ludicrous

Usch.. Har en nojjig dag. Kom på nu när jag satte mig att jag inte känt bebis på hela dagen.. Har känt små bubblor bara men vet inte om det e bebis. Har jobbat hela dagen, det e bara vikarier idag, o jag e den enda som varit här innan, så det går i ett, har inte haft tid o tänka på det. Har buffat massa på magen o druckit kallt vatten, men har inte fått nått svar. Känner precis var bebis ligger o e ju rädd för att trycka för hårt!

• ludicrous

Jobbade egentligen delad tur idag. Hade ju inte känt vebis sen igårkväll, så jag tänkte att jag bara kunde åka ner till mvc på rasten så de kunde lyssna. Jag hade buffat massor o druckit kallt vatten o inget hjälpte. Kom ner till mvc o när jag sa vad jag ville blev det världens stohej o alla skulle prata o jag blev indragen i olika rum o nån ringde förlossningen o ja... Fick knalla upp till förlossningen o där satte dom ctg, SJÄLVKLART när dom bökar efter hjärtljuden så kommer där en kick... Kände mig ju lagom idiot. Jaja, bra tänkte jag o ville gå hem men det fick jag iiiinte! Det skulle göras kurvor o hit o dit... Läkaren fick titta på kurvan o ville göra ultraljud.. Så jag fick ringa in vikarie o gå hem vid fyra. Ska tillbaka till förlossningen kl 18. Känns meningslöst, nu sparkar ju bebis?! Jag kunde varit kvar på jobbet utan att känns mig som en idiot :( nu har jag bara massa ångest för att jag ens gick ner:(

Svar på tråden December Bebis 2010 :)