Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-25 21:26:46 följande:
    Kommer ni att döpa era barn ??
    Jag kommer inte Döpa honom jag har inte döpt någon av mina 2 barn alls och konfomation INTE häller det är jag bar tvär nej på jag vill inte men om dom vill så får dem man jag kommer inte tvinga men idag är det stort NEJ från mig och sambon.
    Ingen av oss tror på gud men båda av oss är Döpa i kyrkan sambon här i danmark tror jag inte hundra och jag döpt i svenska kyrkan men VI bill inte.
    Hur ska ni göra vad tycker ni på detta ?

Nova är inte döpt och bebis kommer inte bli det heller. Med Nova hade vi en namngivning. Vi bjöd släkt och vänner, sammanlagt nånstans mellan 30-40 pers. Några ville hålla tal, de fick säga till innan så vi kunde lägga in det i programmet då, sen berättade jag och hennes pappa om namnvalet, hur vårat liv var, hur Nova var o så var det lite sång och musik. Allt var väldigt personligt och superfint!!!

Jag har gått ur Svenska kyrkan, sambon e nog med men tror att han brinner upp  om han går in i en kyrka ;D haha

• ludicrous

Jag tänker redan nu diagnostisera bebis med typ DAMP.. Shit vad den härjar!!! Den är inte still många minuter i taget kan jag lova. Igår låg sambon med handen på magen och blev lite förundrad över hur mkt den rörde sig, o när hans hand ändå var där passade bebis på att göra en helvolt och jag tappade andan för det blev sånt snurr i magen.!!
    Jag förstår inte att inte bebis vill vila nått??

Har fått sovmorgon i en vecka nu typ, vaknar inte förrän strax innan åtta, det är superskönt! Sen en morgonpromenad på typ 30-40 min i det kalla vädret gör dagen superbra :)

Magen börjar komma ivägen mkt nu när jag ska ner på golvet o härja, typ knyta skor, plocka upp saker jag tappat, plocka ur diskmaskin osv.. låter som tanterna på jobbet när jag ska ner och upp, haha världens stööön :P

Såg att nån skrivit om virrighet och glömska. Jag kan joina den skaran som glömmer bort det mesta och är helvirrig kan jag lova.. Tappar bort saker jag hållit i handen 3 sekunder tidigare, poff så är det borta, glömmer vad jag pratar om och vad jag ska göra.. Alltid bra att kunna skylla på hormoner ;)

Sitter o kollar på nyhetsmorgon, läskigt med alla gifter o tillsatser i maten :/

• ludicrous
    MFJG skrev 2010-10-26 14:28:59 följande:
    Halloj!
    Varit hos BM nyss. SF-måttet va 29,5 denna veckan. Bebis ♥:a slog så fint och han ligger med huvudet ner men är ruckbar, låg långt ner med lilla huvudet iaf. =) Snacka om att man längtar ännu mer nu!

Hur har era SF mått varit? 

Mitt SFmått låg på 29 cm i 29+4 :)

Har haft vänner här med barn idag så det har varit full rulle verkligen, 3 barn under fem år, men skoj hade dom :)
    Nu är det snart matdags o sen ska jag lägga mig i soffan med vetekudden i svanken o göra absolut ingenting. Ska jobba två dagar nu, imorgon o på torsdag, känner mig inte ett dugg pepp på att jobba. Sen är jag inbokad på måndag också, och det hoppas jag blir min sista dag faktiskt! Hoppas HPbeskedet kommer snart och att jag får!! Isf blir måndag sista dagen.. Har haft ont i ryggen idag som jag inte haft på länge, sådär så jag har verkligen känt sista ryggkotan typ i svanken...

• ludicrous
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-26 18:11:52 följande:
    Jag har nästa  bm tid 12 dec så jag får vänta ett tag till
    Tul 30 nov så snart så hehe sen jävlar ska jag ha honom ut innan en 6-7 kg bebis kommer till oss (nyfödd)
    Oj vad länge kvar! i Sverige går vi ju mkt tätare, varannan- var tredje vecka mellan typ v 25-33 eller nått, sen varje eller varannan i slutet :)
  • ludicrous
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-26 18:37:58 följande:
    Håller alla tummar och tår att du ska få HP,men de kommer du få tjejen Då kan vi ses typ varje dag
    Jaa jag tycker det inte borde ta så lång tid nu =) då har vi maaaaassa tid o ses =)
    Shit tänk att du redan e i v 33, helt sjukt ju... bebis kan ju komma när som helst!
  • ludicrous
    Mysmamma70 skrev 2010-10-26 21:10:30 följande:
    Det beror på om man är förstföderska eller omföderska
    Gör det? Inte i slutet väl?
    Med dottern gick jag tätare än vad jag gör nu, då hade jag några träffar innan v 25. Nu har jag haft i typ v 25, 29 o nästa blir i v 32...
  • ludicrous

Efter 32 så måste det ju bli mer än var tredje vecka tycker jag.. mkt kan ju hända på tre veckor med blodtryck o sånt.. Jag tycker det är trevligt att gå å kolla, precis som när bebis är liten, det är mysigt att gå till bvc, det är ju veckans höjdpunkt :P

Jag är helt shoppinggalen just nu!!! Jag kan shoppa hur mkt som helst, som tur e sa samvetet precis åt mig att inte klicka hem massa fina Lundmyrkläder till bebis. Eller samvete o samvete, tanken på vad sambon skulle säga var det väl mer ;D Men deras finaste kläder, de "gamla" med "älskling, gullunge" osv på ska ju utgå, så man kanske borde... ska nog rådgöra med sambon först.. :)

• ludicrous
    linasmama skrev 2010-10-26 21:42:39 följande:
    Usch vad less på jag är på allt, eller mest på mig själv egentligen tror jag..
    Jag och min sambo har varit förlovade i ½ år idag men vi har typ gett varandra en puss och sen suttit i var sin soffa framför tvn och ätit mat och efterrätt.. Vi kramas inte, myser inte, håller aldrig om varandra länge. Vi kan inte ha sex. Så jag är väl rädd för att han ska tro att jag vill ha sex om jag kramar honom eller något. Det är skit jobbigt, vi har lixom tappat bort varandra mitt i allt eftersom jag har så ont och är trött och tjurig hela tiden. Vill att vi ska hitta tillbaka till varandra med har inte en aning om hur..

Jag är sjukt less på att vara gravid nu. Har förvärkar och foglossning från helvetet varje dag nu. Jag blir tokig av att gå hemma men så fort jag gör något får jag så ont. Kan inte ens gå runt en liten sväng i affären så nu får min sambo handla också, som att han inte gör tillräckligt längre..

Behövde gnälla av mig.. Vill bli mig själv igen, glad och positiv jämt..
    Usch, låter inte bra :/ Kan ni prata om det..? Att vara utan närhet är hemskt.. Jag är en otroligt närhetsbehövande människa o har lyckats träffa en man som har 0 i närhetsbehov.. men man lär sig så.. men att tappa varandra e ju sjukt jobbigt :(
Svar på tråden December Bebis 2010 :)