December Bebis 2010 :)
Jag vill ha mina papper från FK så jag vet om jag får gå hem eller inte :/
Jag vill ha mina papper från FK så jag vet om jag får gå hem eller inte :/
Nova är inte döpt och bebis kommer inte bli det heller. Med Nova hade vi en namngivning. Vi bjöd släkt och vänner, sammanlagt nånstans mellan 30-40 pers. Några ville hålla tal, de fick säga till innan så vi kunde lägga in det i programmet då, sen berättade jag och hennes pappa om namnvalet, hur vårat liv var, hur Nova var o så var det lite sång och musik. Allt var väldigt personligt och superfint!!!
Jag har gått ur Svenska kyrkan, sambon e nog med men tror att han brinner upp om han går in i en kyrka ;D haha
Jag tänker redan nu diagnostisera bebis med typ DAMP.. Shit vad den härjar!!! Den är inte still många minuter i taget kan jag lova. Igår låg sambon med handen på magen och blev lite förundrad över hur mkt den rörde sig, o när hans hand ändå var där passade bebis på att göra en helvolt och jag tappade andan för det blev sånt snurr i magen.!!
Jag förstår inte att inte bebis vill vila nått??
Har fått sovmorgon i en vecka nu typ, vaknar inte förrän strax innan åtta, det är superskönt! Sen en morgonpromenad på typ 30-40 min i det kalla vädret gör dagen superbra :)
Magen börjar komma ivägen mkt nu när jag ska ner på golvet o härja, typ knyta skor, plocka upp saker jag tappat, plocka ur diskmaskin osv.. låter som tanterna på jobbet när jag ska ner och upp, haha världens stööön :P
Såg att nån skrivit om virrighet och glömska. Jag kan joina den skaran som glömmer bort det mesta och är helvirrig kan jag lova.. Tappar bort saker jag hållit i handen 3 sekunder tidigare, poff så är det borta, glömmer vad jag pratar om och vad jag ska göra.. Alltid bra att kunna skylla på hormoner ;)
Sitter o kollar på nyhetsmorgon, läskigt med alla gifter o tillsatser i maten :/
Idag har jag också ont i ryggen :( brukar inte riktigt ha det men i dag är varenda rörelse jobbig :(
Mitt SFmått låg på 29 cm i 29+4 :)
Har haft vänner här med barn idag så det har varit full rulle verkligen, 3 barn under fem år, men skoj hade dom :)
Nu är det snart matdags o sen ska jag lägga mig i soffan med vetekudden i svanken o göra absolut ingenting. Ska jobba två dagar nu, imorgon o på torsdag, känner mig inte ett dugg pepp på att jobba. Sen är jag inbokad på måndag också, och det hoppas jag blir min sista dag faktiskt! Hoppas HPbeskedet kommer snart och att jag får!! Isf blir måndag sista dagen.. Har haft ont i ryggen idag som jag inte haft på länge, sådär så jag har verkligen känt sista ryggkotan typ i svanken...
Efter 32 så måste det ju bli mer än var tredje vecka tycker jag.. mkt kan ju hända på tre veckor med blodtryck o sånt.. Jag tycker det är trevligt att gå å kolla, precis som när bebis är liten, det är mysigt att gå till bvc, det är ju veckans höjdpunkt :P
Jag är helt shoppinggalen just nu!!! Jag kan shoppa hur mkt som helst, som tur e sa samvetet precis åt mig att inte klicka hem massa fina Lundmyrkläder till bebis. Eller samvete o samvete, tanken på vad sambon skulle säga var det väl mer ;D Men deras finaste kläder, de "gamla" med "älskling, gullunge" osv på ska ju utgå, så man kanske borde... ska nog rådgöra med sambon först.. :)