Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2010-10-21 18:12:04 följande:
    För jag är en person somninte klarar att gå upp i vikt, men sånt får man inte uttrycka här tydligen.. Fick min journal från förra grav utskriven o såg att jag ligger jämt/ är större denna gång, och med Nova var jag GIGANTISK:(
    Att gå upp i vikt under en graviditet är sunt och naturligt. Om det får dig att må dåligt bör du söka profesionell hjälp och inte lyssna på vad som sägs i en tråd där människor inte känner varandra och mycket som skrivs i välmening kan misstolkas.
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    ludicrous skrev 2010-10-21 18:32:36 följande:
    Jo, jag vet, men på mig blir nästan 10 kg väldigt mkt...

Jag är säker på att du är jättevacker

• Mysmamma70
    Jessika82 skrev 2010-10-21 19:25:47 följande:
    Jag har haft en kass dag...... åkte till kk på östra var litr orolig för bebisen.... det första felet... komma dit oanmäld (nästa gång ska jag ringa efter kl 17 då kommer man till förlossningen om man ska åka in) sen fick vi vänta ca 20min inte långtid men fick en bm från helvetet som inte förstog alls varför vi var där.... sen fick jag göra ctg ca 10min lämna urin prov sen vänta på läkaren..... ca 1h senare kom en annan bm och tog in oss i ett annat rum och förklarade att allt såg bra ut på ctg men om vi ville prata med en läkare var vi tvungna att först vänta till efter lunch sen hade vi 6st före oss och vi skulle hamna sist i kön om det kom nya akutfall....... 

behövde skriva av mig lite, det var det här jag är rädd för att detta ska hända på förlossningen.... att bli förbi sedd och lämnad utan förklaring vad som händer. precis det som hände med sonen...
    Usch vad dåligt... när jag har varit på kontroller på förlossningen har de aldrig släppt hem mig innan läkaren undersökt och pratat med mig, även om vi fått vänta några timmar.

Men det som hänt dig idag betyder ju inte att de inte ska ta väl hand om dig när det är dags!

kram
  • Mysmamma70

Här får man alltid komma till förlossningen efter v 22+0.

• Mysmamma70

Fast på KK, inte på Förlossningen?

• Mysmamma70
    Jessika82 skrev 2010-10-21 19:51:59 följande:
    Fast på KK, inte på Förlossningen? fattar inte riktigt..
    Du får komma in på KK på dagtid, inte på förlossningen?
  • Mysmamma70
    ludicrous skrev 2010-10-21 20:00:18 följande:
    Brukar det inte synas massa om man har mkt vatten? jag kan fortfarande ha mina vanliga kläder..
    Får ofta höra att jag har en liten mage, så jag förstår inte varför den mäts till så stor :P
    Om du fortfarande kan ha dina vanliga kläder är du knappast stor Tungan ute

När man mäter SF-måttet är det ju livmoderns mått som mäts och det säger ju egentligen inte så mycket om magens storlek. Har man tex en bakåtriktad livmoder putar ju magen inte ut lika mycket.
  • Mysmamma70
    MFJG skrev 2010-10-23 07:57:06 följande:
    MIn va 60 någonting när jag kollades för 12 veckor sen..
    Sen va den 40 någonting för några veckor sen och nu va den 33..
    Så den har ju blivit kortare..vet dock inte om det är normalt.. 
    När jag mätte min sa läkaren att den inte skulle vara under 30 mm, för då räknades den som förkortad (min var då 47 mm)

Den kan tydligen både förkortas och förlängas under graviditeten.
  • Mysmamma70
    gwendylin skrev 2010-10-22 16:21:00 följande:
    Hej! Hoppar in här i tråden. BF 15 December. Var på tillväxt UL i veckan och lillen ligger med huvudet neråt.. allt såg bra ut, han är lite större än normalt.. ca 200 g större. Detta är mitt första barn och just nu känns det bara bra med förlossningen... Jobabr bara 2 dagar till sen får jag havandeskaps pening.. ska bli sååå skööönt att rå om sig själv och bebben...
    Välkommen

Jag får ingen HP, men jobbar också bara 2 dagar till, sen börjar jag ta av min FP - BF 25 dec. Men jag har en elvamånaders att mysa med också i väntan

Blondinkermit - stort grattis till söta flickan, skönt att allt gick bra med bebisen och hoppas att du repar dig snart! {#emotions_dlg.flower}
  • Mysmamma70
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-23 08:24:06 följande:
    Magen sjunker ju lite när bebisen fixerar sitt huvud långt ner i bäckenet. Sen är det så klart olika hur mycket till person till person,men allt sjunker den allt....om barnet inte ligger i säte vill säga;)
    Magen kan sjunka även fast bebisen inte är fixerad (den lägger sig långt ner, men kan fortfarande vara ruckbar), vanligen efter v 36 någon gång
Svar på tråden December Bebis 2010 :)