December Bebis 2010 :)

Har börjat ge gröt till V. Bara några smakportionsskedar får man i henne men hon verkar kunna sova längre på det iaf. I går fick hon gröt vid 20 och sov till 5! Amning och sov till 8. Så skönt. 
Har beslutat att inte använda den numera döpta BAJSSTOLEN förrän V kan åka framåtvänd. Det sämsta köp jag gjort någonsin. Hur kan man överhuvudtaget sälja framåtvända bilbarnstolar?! Trodde inte det såldes sådana, men uppenbarligen gör det det ute i Europa. Bara att kolla på testfilmer på youtube.
">

V har också tuggat på händerna sen 3 mån. Stoppar in händerna när hon äter gröt, stoppar in fingrarna i halsen =kräkreflex, snuttar på hela handen istället för napp, snuttefilt, gosedjur... skruttunge. Inga tänder i sikte dock...
På påskafton vid lunchtid blev Vanja Monster-Vanja. Hon vill INTE ta bröstet. Skrik så fort jag lägger henne vid bröstet. Nån som varit med om liknande? Vet inte vad som hänt och hur jag ska hantera detta... 
Agnes är också så, vart i flera veckor. Men jag har kommit på att det går lättare att amma henne när vi ligger ner och jag inte håller i henne, för hon tycker nog det blir varmt i mitt knä, sen när hon är täppt/förkyld får hon svårt att andas när hon ammas, då tycker hon också det är bättre att ligga ner för då kan hon släpper hon bröstet rullar runt och andas och sen rullar hon tillbaka och snuttar vidare. Annars om vi inte är hemma eller där det inte går att lägga sig ner så har jag fått ta med bröstpump och flaska och mata så. Vill inte bråka med henne vid bröstet, vill ju inte att hon ska förknippa amningen med nåt dåligt..
Lycka till hoppas att du/ni hittar på nåt som passar er! Vet hur frustrerande det är.. jag blev jätte ledsen när Agnes vägra bröstet helt plötsligt..