Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

LokesMammi skrev 2011-05-19 08:59:50 följande:
    Igår drack jag ett glas vin o Loke fick ersättning igår kväll o inatt och trots det vaknade han med 3h mellanrum som vanligt! :/ Dom ska ju bli mättare på ersättning jue! :/
    Kan ju ta ett tag innan han vänjer sig vid att han är mätt också, haha.. INnan har han kanske inte enbart vaknat av att han 'är hungrig utan för att han är van att vakna liksom.

Tim slog till på stort och sov 20.00-08.00 idag! Vaknade enbart vid 6 för att han ville ligga nära (ligger i sin spjälsäng hela natten förutom några timmar på morgonen). SKÖNT!!!!!!!!

Han har dessutom slutat vilja äta efter 19.. Helt otroligt, bara sådär. Han är inte ett dugg intresserad av mat.. Och dom gånger han vaknat på natten är det samma sak. Vill bara ha nappen och somna om.. Hur kan dom ändra sig så fort? Ändrar säkert tillbaka men ändå.. Så igår åt han vid 19 och fick sen frukost nu vid 8.30. Då testade han lite kall välling (ja, han av allla ville ha den kall, han vääägrar ju allt annat än nästan för varma drycker). Är mycket nöjd med nattsömnen vill jag lova!
  • Karttikeya
    Mysmamma70 skrev 2011-05-19 09:06:51 följande:
    Härligt Majorima!
    Ja nu kan jag ju med gott samvete låta min kusin "passa" honom på vår bröllopsnatt  haha.. fast då vaknar han väl 17 gånger bara för att. jag finns i närheten hela tiden.
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-05-19 09:07:57 följande:
    Majorima: skönt, Elliot ville inte alls sova i natt och vaknade åtta istället för tio så jag är missnöjd haha.
    Haha, ja jag har fått vänja mig vid en kille som inte sover till tio längre.. Men han somnar ju alltid innan 21 om kvällarna så jag är bara bortskämd. Men det är mer värt med sammanhängande sömn än sovmorgon. Glad Så om du inte fick något av det så FÅR du vara missnöjd! ^^
  • Karttikeya
    LokesMammi skrev 2011-05-19 09:16:32 följande:
    får ingen sammanhängande sömn o ingen sovmorgon! =)
    Då hoppas jag det vänder så att han åtminstone börjar sova längre om nätterna. Bara skillnaden tre timmars mot fem timmars är ju underbar.. Heja Loke!
  • Karttikeya
    LokesMammi skrev 2011-05-19 09:44:21 följande:
    Ja, jag längtar tills han sover! Han vär jätte duktig första månaden, då kunde han sova till elva, tolv på dagen! Rena drömmen! =)
    Förstår det! Hoppas det blir bättre snart..

Ja Tim sov så länge om dagarna förr också.. Men om han väljer att sova till iaf 8 om dagarna som "slutlig rutin" är jag inte missnöjd Glad Det är bättre än 5.30!
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-05-20 15:37:46 följande
    Vi har varit och storhandlat idag. Massor av mat! Sen stannade vi på lindex och köpte lite nytt till Elliot. En solhatt, några par strumpor med halkakydd och några pyjamasar. Har era små olika storlekar på saker? Elliot använder 67/74 på bodys (han är mittemellan just nu) och 62/68 på byxor. På heldressar och pyjamasar har han oftast en storlek större än han använder på annat haha.
    Tim har 68/74 på bodys och 62/68 på byxor han också. Pyjamas blir det 74. Glad
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-05-21 10:49:49 följande:
    Åh, tycker så otroligt synd om en killkompis/ex till mig. Han gifte sig för ganska exakt ett år sedan och hans fru är otrogen, ber honom förlåta och en dag senare är hon hos älskaren igen.

Den killen är verkligen så otroligt snäll så jag tycker så synd om honom.
    Finns få saker som gör mig så upprörd som otrohet.. Förstår inte hur människor kan med.. Kräks

Tim var helt hysterisk i morse.. Nu har han sovit snart en timma... Var väl övertrött..

Är helt ensam hela dagen, sambon har svensexa. Kul för honom, men trist för mig haha!
  • Karttikeya

Tim sover 19-05.00 och sen till 8 el. 9. Idag har han dock legat vaken och pratat från 5-8, sen sov han en timma.. Lider med er som måste vakna så ofta om natten...           Rynkar på näsan

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-05-22 19:12:57 följande:
    Majorima: vilken drömbebis Tim är! Elliot somnade sittandes i sin fars famn nyss, var tvungen att filma, så sött! :)
    Ja, jag är toknöjd med hans nätter! (för jag antar det var dom du syftade på)

Naaw, hihi. Sötunge!
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-05-22 20:01:16 följande:
    Elliot äter allt men potatis tycker han inte om konsistensen på, t.ex. Kalops är inte så gott ;)

Majorima: ja det var nätterna jag syftade på. På dagarna är Elliot jättehärlug så där har jag inget att klaga på :)
    Önskar jag kunde säga detsamma om Tim, men han frestar mitt tålamod måånga gånger.. nu är han ju lite extra grinig pga tänder iof..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)