• linn78

December Bebis 2010 :)

2barns: Elias är fint. Här i byn döptes varannan unge till Elias för några år sen så lite för vanligt för min smak. Men absolut fint!!

• linn78
    Anairda skrev 2010-08-02 12:27:11 följande:
    Hur gör man då man ska ha havandeskapspenning? Skickar man in moderskapsintyget till FK och sen skickar in separat ansökan om HP?
    det spelar ingen roll. Har du moderskapsintyget redan nu så skicka in det, då är du med i deras register tidigare iaf. Kanske hjälper det nån dag=)

Moma: trist att vara sjuk och missa RUL! Men den som väntar på nått gott...Tungan ute

Tänker på er andra sjuklingar också, aldrig kul att vara sjuk och definitivt inte gravid och under sommaren...
  • linn78

saraklippan: jag skaffade TH gratisförsäkring. Huvudsaken för mej är att vara försäkrad, inte hur mycket pengar jag får om något skulle hända. Jag blir inte gladare för mer pengar om något tråkigt händer, så därför kör jag på en gratisförsäkring. enkelt och lätt. Jag tror inte att det egentligen är så stor skillnad mellan de olika bolagen heller.

majmamman: Åh, kul med nycklar!! Jag får vänta till den 20:e med våra nya nycklarSkrikandes känns jättelänge, jag vill flytta NU!!! Jaja, vi har börjat packa iaf, alltid något.
      Och bebis ligger väl inpackad så det händer inget med bältet. Känns det bra för dej så ha det, bebis säger nog ifrån om det skulle besvära sen... Finns ju folk som kan sova på mage höggravida och det är ju ett jättetryck.

• linn78
    Emelle skrev 2010-08-02 20:20:54 följande:
    Är det någon som äter järn (niferex) utan att ha blivit rekomenderad detta av sin BM?
    Jag har inte tid förens 16 sep till BM nästa ggn och är såå trött.
    Kan man äta och prova...ellelr är det "farligt" om man inte har lågt järnvärde?
    Inget farligt, kroppen tar bara upp så mycket järn som den behöver, resten förvinner naturliga vägen igen=) Prova några dagar och se om det känns bättre.
  • linn78

Moma: grattis till en fin liten fis där i magen=) Och söta kläder ni köpt, barbapappa har jag också kikat på. Tusan också att man var så ordentlig och behöll alla kläder efter sonen så det knappt behövs ett plagg nu...=(

Håller med ang mammabyxor, jag köpte ett par militärgröna på hm sist som är helt underbara!!

Jag har fått en sån sablans halsbränna, nån som vet vad för mat som ska undvikas? Jag vet att fet, stark och stekt mat inte är så bra men någon som vet specifika saker? Jag har för mej att bla röd paprika kan förvärra.

• linn78

NhjärtaD: Åh, kul med hjärtljud!! Jag ska inte till bm förrän den 23. Fast det är ju egentligen snart Hur är det nu, vet du vad ni väntar?

• linn78
    Momalicious skrev 2010-08-10 14:37:20 följande:
    Ja det har vi. Behöver dock inte köpa kläder i de minsta storlekarna för vi har fått så mycket men när vi får reda på könet kommer vi garanterat köpa nåt "könsbestämmande" plagg. Du kan kolla i mitt galleri vad vi köpt till bebisen i klädväg.

Mössorna tyckte jag verkade opraktiska eftersom de inte har någon snörning, men det kanske bara är jag? 
    Vi har aldrig behövt någon snörning på Axels mössor, varken när han var spädis eller nu (2 år). Men det är nog olika från barn till barn, en del avskyr ju när något sitter på huvudet...

Jag sitter på jobbet och slappar=). Skönt att man kan göra det, jag /vi har några hektiska veckor framför oss; den 20:e skriver vi kontrakt och får nycklar till nya huset så det blir flytt den 20-22. Sen den 27 kommer sambons syrra från spanien med familj och bor hos oss i 1 vecka. Den 28 har jag beställning på 3 tårtor + att vi ska på 30-års fest på kvällen. Den 29 ska Axel ha kalas för kompisarna så då måste jag fixa fika och en tårta till honom också. Och under denna tiden jobbar jag min heltid + lite extra... Puh, hur ska jag hinna??!!!
  • linn78
    MFJG skrev 2010-08-12 15:56:15 följande:
    jag tog precis mitt körkort 14.15 hade jag beviset i min hand!
    nu ska det hyras en bil =) 
    grattis till körkortet!!

Jag tänkte gå på en FK infoträff sist men det fanns inga tider kvar=( Jag fick rätt på det ändå, det svåraste var nog hur man ska göra när barnet fyllt 1 år med sgi och allt vad det heter=/
  • linn78

stoce: jättesöta kläder!! Önskar jag kunde sticka el virka men jag har inte tålamod till det...

• linn78

lill-fisen bara sparkar och sparkar, det går inte långa stunder utan att jag kan känna honom under dagen faktiskt. Himla mysigt men nu börjar han bli stark i benen så det känns rejält när man får en kick under revbenen....

Det är fortfarande lång tid kvar men vi har faktiskt verkliga problem ang namn. Det finns i stort sett inget namn som båda gillar. Hur ska man göra om man inte hittar något namn som båda godkänner? Dra lott är ju inte heller så kul, stackars den som förlorar och blir tvungen att gå med på ett namn som man egentligen tycker är skitfultRynkar på näsan  Några förslag på hur man kan göra om man inte är överens? Suck såna problem hade vi inte sist....

Svar på tråden December Bebis 2010 :)