• linn78

December Bebis 2010 :)

Baltazar är såå coolt, och sambons gammalmorfar hette det. Men gubben går inte med på det iheller... Jag vill gärna ha det som andranamn dock, tilltalsnamnet vill jag ha kort.

• linn78
    Sandragumman skrev 2010-08-12 20:40:10 följande:
    hahaha ja baltazar hade varit roligt pga att jag har enCasper sen tidigare (Casper, Melker och Baltazar) säger dom ju att de 3 visemännen hette..... hahahaha
    Nu finns de inte en uns religöst elelr nå i oss men bara för skojs skull för en Melker kommer de då inte bli!
    men de är ganska stort,hårt, och mäktigt samt dominerande namn tycker jag där av osäkerheten, men ju mer jag tänker på de så  blir de bättre iaf och sambon är väl ganska nöjd med det namnet och får han inte de namnet så vill han ha Herman om de nu blir en kille då vill säga.....

men jag säger bara HERMAN??......det är då inte min stil i så fall i andra namn
    hehe, Herman är MIN gammalmorfar. Det skulle jag också kunna tänka mej i andranamn=)
    NhjärtaD skrev 2010-08-12 20:40:46 följande:

Vi har med problem med killnamn....

Zack & Silas är två vi har....

Fina namn dom med, korta och bra! Silas gillar jag mycket men för nån anledning tänker jag på en katt? Vet inte ens nån katt som heter så, jätteknepigt...
  • linn78

Vårt problem är ju inte namn, vi har bägge mängder med namn som vi kan tänka oss. Bara det att inga namn finns på båda lista=/

• linn78
    Sandragumman skrev 2010-08-12 20:49:09 följande:
    Nä de är ju samma för oss när man ser till förnamn....

för jag vill ha ovanliga och fräsiga namn och min sambo vill ha svenska vanliga och tråkiga
    Ja, och jag vill också ha ett namn som inte alla ungarna heter häromkring medans sambon vill ha ett fult spanskt namnKräks 
    Axel som sonen heter är iofs ett ganska vanligt namn men just häromkring finns inte så många Axel. Och sen dog min farmor i en olycka när sonen var nyfödd och Axel är ett släktnamn från hennes sida så det kändes rätt.
  • linn78
    NhjärtaD skrev 2010-08-12 21:24:38 följande:
    det är inte så att vi har problem just de två, vi har några fler....men det är inget som säger WOW i våra öron, utan är mer att vi kan tänka oss de...jag tycker Silas isf....
    Vi har även Milton & Zion & Jason....
    linn78 skrev 2010-08-12 20:45:07 följande:
    hehe, Herman är MIN gammalmorfar. Det skulle jag också kunna tänka mej i andranamn=)

Fina namn dom med, korta och bra! Silas gillar jag mycket men för nån anledning tänker jag på en katt? Vet inte ens nån katt som heter så, jätteknepigt...
    Hahaha det vet jag inte
    Det retar mej att jag tänker på en katt, för jag tycker verkligen att namnet är fint!!! Men gubben gillar säkert inte det ändå=(  Milton är fint, det har en kompis döpt sin son till. Zion, nja Sion är ju en pingstkyrka... Jason är ingen favorit.
    Jag är inne på Aston, Lennon, Lennox, Vilgot, Milio, Eddie mfl mfl
  • linn78
    NhjärtaD skrev 2010-08-12 21:47:22 följande:
    Miliio hade jag med & Eddie med, men det fick gå bort
    Suck, vad ska dom lägga sig i för?Flört
  • linn78
    ÄlskarNova skrev 2010-08-12 21:49:25 följande:
    Hej alla! 
    Nu är jag hemma efter en minivecka i Ängelholm. Är så sant som det är sagt: Borta bra men hemma bäst!
    Ska bli såå skönt att sova i sin egen säng och jag sitter gudomligt skönt i vår soffa. Köket hemma känns enormt och katterna har vi saknat ihjäl oss efter! Katt  Tur att man vet att de haft de bra med brorsan som husvakt!  

Imorgon tänkte jag ladda upp lite bilder från veckan och sen är det dags för ny magbild: är 23+1 idag. Lillebror bökar som tusan därinne och hela magen väller upp på olika sidor-är så häftigt att man kan se det nu med! 
    Tänk att han väger ett halvt kilo och är 30cm lång därinne Gravid häftigt! 

Nästa vecka åker vi och beställer barnvagnen förresten! 

Vad blir det för barnvagn? Jag vill ha en emmaljunga nitro med syskonsits ovanpå. Sonen sitter inte så mycket i vagn längre men det kan vara skönt i vinter när han ska till dagis att kunna sätta han någonstans. Jag letar begagnat men finns inte så mycket tyvärr...
  • linn78
    ÄlskarNova skrev 2010-08-12 21:56:36 följande:
    Skulle helst vilja ha Teutonia spirit s3 men sambon gillar den inte riktigt så det blir en Emmaljunga CityCross med citykorg. Lika fina bägge två! Efter den blir det nog en Scooter sen.  

Okej..den verkar smidig men funkar inte så bra på landet här hemma annars hade jag nog valt en sån variant! Blir nog bra för er  
    ja, vi bor ju inte direkt i storstan men i en asfalterad by iaf=)
  • linn78
    Momalicious skrev 2010-08-14 00:12:13 följande:
    Sen avnavling är när man klampar och klipper navelsträngen efter den slutat pulsera. Klipper man tidigt, som av någon konstig anledning är väldigt vanligt i sverige, kan barnet få anemi och upp till halva barnets blodvolym kan stanna i moderkakan. Så det är väl det jag vill undvika.

Det jag skrivit hittills med sprickning så är det att jag dels är väldigt rädd för det. Så skrev jag även att jag vill ha perinealskydd (när bm håller emot där nere för att undvika att man spricker), använda ställningar som minskar risken för att spricka och ha bra vägledning när det gäller krysta; när jag ska krysta och när jag ska låta bli!

Det jag skrivit hittills:

Sen avnavling - VIKTIGT Inte klippas Inte sugklocka Rädd för att spricka – VÄLDIGT Lugn och mörk miljö så mycket som möjligt Öppen för det mesta vad gäller smärtlindring Kommer förmodligen vilja ha EDA Vill kunna bada Vill testa ställningar som minskar risken att spricka, t.ex. sidliggande. Vill ha uppmuntran och stöd Vill gärna ha lavemang Studenter får gärna vara med, men vill undvika  att bli utsatt för onödigt många undersökningar. Vill INTE att studenter syr mig om det skulle vara nödvändigt att sys Vill inte att beslut fattas över huvudet på mig, utan jag vill vara delaktig i allt. Vill undvika oxytocin så långt det går. Inte negativ till snitt, men rädd för att sövas. Är rädd för axeldystoci. Vill ha perinealskydd Vill gärna få titta och känna när bebisens huvud är ute/nästan ute. Kanske tackar nej ändå, men vill få erbjudandet. Vill ha hjälp med när jag ska krysta när jag ska hålla emot och få hjälp med att hålla emot, allt för att motverka sprickor.Detta är dock bara en mall jag gjort, ska lägga upp det bättre sen Men ja, jag har en del önskemål kan man väl säga

Jag lät mitt förlossnngsbrev vara skrivet i punkter. Jag tänkte att det är lättare att läsa och komma ihåg än alltihop tillsammans. Jag har den sparad och tänker ta med den denna gång också.
    Om du är rädd för att spricka, är det inte bättre då att ha möjligheten att bli klippt?
  • linn78
    MajMamman08 skrev 2010-08-15 12:59:39 följande:
    Fick för några veckor sen moderskapsintyget från BM, (har totalt glömt bort) men skulle man skicka in de till F-kassan?? när o till vilken F-kassa??? inläsningscentralen i östersund el till sin F-kassa där man bor??

Och om man är berättigad hevandeskap, vart får man tag i sådana papper?? o ska man skicka in de tillsammans med moderskapsintyget då??

Och kan man skicka in moderskapsintyget för o sen havandeskaps??

Hahaha...ja som ni ser e ja rätt lost
    Hoppas nån klok veT???
    om du går in på fk.se, under fliken vänta barn så kommer du till sist till havandeskapspenning. Längst ner på den sidan finns länkar för HP-papper både för dej och för din arb.givare. Du kan skicka in moderskapsintyget tillsammans med HP-papperna då ska du bara kryssa i att du bifogar det. Vart du ska skicka allt står på papperna också. Håller på och fyller i mina papper just nu=)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)