Inlägg från: thegoddess |Visa alla inlägg
  • thegoddess

December Bebis 2010 :)

Utvecklingsfas mellan vecka 14-19
    Ronja har haft sin runt v16. Nätterna var skit!! Dagarna har alltid vart skit med sömnen.
    Nu har hon sovit bra sista 3 nätterna bara vaknat 1 gång. Däremot om vi är hon andra på dagen vägrar hon sova :(

• thegoddess

Ronja var 1 millisekund att dunsa ner när hon vände sig första gången. Skulle bara hämta servett på andra sidan bordet. Numera lägger jag en kudde och en filt över och armstöd på andra sidan så kommer hon ingenstans.

Ronja äter jätte dåligt. Beror nog på värmen. Fick för första gången i henne ca 50 ml vatten. Hon måste ju få i dig vätska.

• thegoddess
    Jenni78 skrev 2011-04-25 19:34:28 följande:
    På påskafton vid lunchtid blev Vanja Monster-Vanja. Hon vill INTE ta bröstet. Skrik så fort jag lägger henne vid bröstet. Nån som varit med om liknande? Vet inte vad som hänt och hur jag ska hantera detta... Rynkar på näsan
    japp fast vid flaskan här då.. det höll en vecka men har lugnat sig nu. kan ha med utvecklingsfasen språng 4 att göra då mycket kan krångla å gnällas men sen sa nån att det kan vara att tarmarna även utvecklas.
    hoppas det är nt av det för då går det över!

det här med tappa hår.. borde det inte vara så att man tappar håret från roten om det har med förlossningen att göra. man kan ju tappa hår av att chocka kroppen. tex kan man tappa om en närstående där. vart med om en olycka osv. men det kan dröja ett halvår innan man märker nåt. tror att nr man klipper sig så blir ditt hår av med dom håren som var kassa som du skulle tappat i alla fall så att säga.
    jag hr inte tappat mer hår än innan. har vart hos frissan och märker ingen skillnad.
    LokesMammi skrev 2011-04-25 19:23:24 följande:
    Idag har plutten haft ont i magen! Skrikit i princip hela dagen. Uppehåll för o sova! Stackarn. Vi gick till apoteket direkt på morgonen o köpte Bifidusgrejsimojs o testar det. Han började nog med magen igår kväll tror jag. Halv nio imorse började han skrika. Runt halv fyra på e.m. var han en glad kille igen! :( Pluttskrutten! Har också gråtit. Så jobbigt det har varit. Förstår kolikföräldrar. Fy!
    vi kör nan pro 1 köpt på ica.. den finns det bifidus i med :)
  • thegoddess

Oj det visste jag inte! Har en kompis som inte kan gå på restaurang för det finns fisk i luften. Allergier suger. Har en herrans massa själv därför försöker jag utsätta för dom så kanske hon klarar sig från dom.

• thegoddess

usch vad jobbigt. jag älskar fisk hade inte pallat haha
    jag har ju värst mot pälsdjur. närmaste vännerna har katt och 2 av dom har även hund. så jäkla trist. vi får ses på stan typ. vill inte ha hem massa hår dom har i kläderna heller haha.

idag ska vi prova sittdelen. spännande.. måste kolla om hon kan somna i den delen med annars får jag byta tillbaka ett tag till. men hon försöker hela tiden sätta sig upp i liggdelen.

• thegoddess
    Karttikeya skrev 2011-04-26 12:15:28 följande:
    7795 g och 66 cm.. Stora killen! 4 månader på fredag Glad
    låter som en riktigt gosig kille!
    vagnen gick inget bra.. arrrg! gick bäst att sitta upp då var hon i alla fall tyst i affären tur det! promenaden var en pina fick vända haha
    parasollet jag hade köpt passade inte
    filten jag la ovnför bara blåste runt inåt :(
    solhatten gick när hon satt upp
    men ska prova fler gånger innan jag byter igen var ju lite bökigt att sätta sittdelen
    hade tunn vårjacka..och dregglis. blåste ju mer idag. får prova med mindre
  • thegoddess

kan detta va nåt?? finns bara i rosa till det priset hittade annars för 399 likadana i olika färger
    www.ecoloco.se/index.php&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=3241&category_id=45&option=com_virtuemart&Itemid=27

• thegoddess

Här e hon vaken 1-1,5 timma och sova 40 min högst,. Ibland 1 timma om jag har tur eller ork att ha henne i famnen

• thegoddess

Ronja bajsar varje dag!
    Har haft en strålande dag med skruttan. Inte ett gnäll. Hoppas natten blir lika skön

• thegoddess

Mer högljutt här med. Händerna inne i mun hela tiden, är så mysigt med gröt överallt haha!

Ni som har bebisar som sover mer än 6-7 timmar i stöpet. Hur gör ni? Pyjamas, täcke, snuttis, napp, ryggläge, sidoläge?
    Ronja somnar bra på kvällen men skruvar sig, sparkar bort täcke, spottar napp. Ibland vaknar hon inte av det men det gör jag. Ibland gnyr hon då får hon nappen och det kan hålla på en stund. Hur länge ska man hålla på till man ger mat. Krångel med detta

Svar på tråden December Bebis 2010 :)