Karttikeya skrev 2011-04-13 10:38:23 följande:
Önskar jag kunde göra det sådär gosigt för Tim också, men han blir så SJUKT varm! SKulle få ha nollgradigt om han skulle ha både luvtröja och tjockt täcke när han ska sova... (som på bilden på Amadeus)
Det är ett "problem" annars också, kan inte ha overall eller något i vagnen, han svettas ihjäl haha.. Han är helt enkelt vääldigt varm av sig. Sover i de tunnaste pyjamasarna vi kan hitta och med en tunn barbapappafilt på natten, ändå blir han varm.. Har testat att låta honom sova naken, med blöja såklart, men han kommer inte riktigt till ro.. Vi har verkligen inte varmt i sovrummet heller. Crazy det där. På morgonen vill han dessutom ligga i min armhåla de sista timmarna, då kan ni ju gissa hur varm han blir. Då vaknar han ibland jättearg och jättesvettig, men blir glad när han blivit sval igen
Uähh, har varit två oroliga nätter här.. Han vaknar ofta och sover oroligt.. Är väl något som händer i kroppen igen..
samma med ronja.. hon är varmblodig. har typ aldrig använt overallen i vinter. och åkpåsen gick inte att ha så länge heller. nu ligger hon på en filt och har tunnare jacka på sig och sen har hon fit och är det blåsigt även över skyddet på vagnen
i sängen har hon bara pyamas. täcke eller filt åker bara av och utan kläder går inte heller då fötterna blir så kalla med.
ronja älskar banangröten och slukar den snabbt hon hinner knappt vänta på nästa sked. jag blandar i katrinplommonpure i den för att inte bli hård. smörgåsrån är oxå en favorit här. ömömöm säger hon haha
däremot kan jag inte opåstå att jag tycker hon står sig längre på det.