Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Jag ska nog inte skriva vad jag tycker om rökande mammor, haha.. Cool

Hoppas ni lyckas med att sluta iaf, finns ju bara fördelar! Glad

• Karttikeya

Tim äter
    7.00 gröt på 1,5 dl vatten.
    9.30-10 mellanmål, typ en frukt.
    11.30 en 8månadersburk mat.
    15.30 en 8månadersburk mat. + lite efterrätt i form av fruktpuré.
    18.30-19 gröt på 1,5 dl vatten.

+ vatten lite då och då och till maten.

=)

Imorse blev vi väckta av Tim som stod och skakade galler! Skrattande Han reser sig heela tiden nu..

• Karttikeya

Fast hjälmen tar ju inte bort det onda i att slå sig, inte allt.. Och jag känner hellre att jag förebygger jack i huvudet än att mitt barn ska "lära sig att det gör ont".. Jag tycker inte att han har förstånd att stå vid den här åldern egentligen.. Dom är ju rätt små fortfarande.. Även om det bara är en månad han kommer ha den.

Min bror ställde sig upp vid 6 månader och ramlade som en tok, inget försenades med honom, han började gå vid 8 månader och utan att ramla för det hade han redan lärt sig att inte göra - trots hjälm!! Samma sak med Martins bror..

• Karttikeya

Det kan jag isåfall rekommendera. Tim bara spottade och gjorde grimaser om det var "vanligt" vatten. Men så droppade jag lite citron eller lime i och det uppskattades! Han gillade varmt vatten bäst. Nu dricker han vad som bjuds =))

• Karttikeya

Tim äter lite själv, typ frukt och så, majskorn, en liten bit bröd.

Annars äter han ju mat med bitar i, 8 månaderburkar.. Har inte orkat laga egen mat eftersom han äter dessa så himla bra.. Blir väldigt smidigt.. 

Tim sover 2 eller 3 gånger /dag. Oftast en timma per gång.

• Karttikeya

Tim ålar och kryper samt sätter sig från liggande och ställer sig från sittande och krypställning, mot soffbord/soffan/hyllan/byxben/whatever. Sen "går" han mellan soffbordet och soffan, som en krabba haha! Och älskar att "gå" när man håller honom i händerna. =)

Hjärta
  • Karttikeya
    Haligh skrev 2011-08-26 12:25:18 följande:
    Den ska jag ladda ner! Hoppas åskmolnet blåser bort En sak som är väldigt tydligt här är att S har blivit så tyst! Pratar inte mycket alls jämfört med tidigare utan hon kryper mest runt och pillar och river på saker.

Förresten, jag borde nog inte oroa mig men det ser ganska märkligt ut; S håller på att skaka på huvudet från sida till sida till och från. Och bankar huvudet mot saker! Om hon ex sitter på köksgolvet och har ett skåp bakom sig kan hon börja banka bakhuvudet i, eller i spjälsängen! Någon som varit med om det? Inte hårt så att hon skadar sig, utan mer som att hon tycker det är roligt, knasungen!
    Så gör Tim också. Tungan ute Flinandes!
  • Karttikeya

Tim är också supergnällig just nu.. Men han håller på att få tänder så det är väl tänder OCH fas nu då. Och jag som är ensam idag och i morgon, mannen är på kurs.. Huuuga.

Var på bvc igår, lilla stora mannen väger 9825 g och är 72,5 cm lång! =)

Nyss ställde han sig upp mot sin gåstol och sprang iväg med den, haha! Såg kul ut, eftersom den rullar så lätt så fick han springa fort! =P 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)