Inlägg från: Småstadsbönan |Visa alla inlägg
  • Småstadsbönan

December Bebis 2010 :)

Saliva123 skrev 2010-12-06 09:21:39 följande:
    Småstadsbönan
    De satte ballongen vid två, o vid fyra ploppade den ut o jag var öppen 4 cm o värkarna startade. Sedan tog det som sagt ca 7 h innan dottern låg på bröstet!
    Låter som att det tog lagon lång tid mot vad en igångsättning kan ta.

Lycka till med din hinnsvepning idag
  • Småstadsbönan
    Stefanie skrev 2010-12-06 13:50:33 följande:
    Det är verkligen lustigt. Sedan igår kväll har jag haft förvärkar exakt var tionde minut (i natt har jag ju inte riktigt haft helkoll på tiden i och för sig) men det följer klockan exakt ända sedan igår;
    13:07, 13:17; 13:27, 13:37, 13;47....

Ring och kolla med förlossningen om du får komma på en kontroll för det är inte för alla som det gör ont för.
  • Småstadsbönan
    Stefanie skrev 2010-12-06 19:31:20 följande:
    Mina förvärkar har blivit lite tätare och gör lite ondare. Kan inte låta bli att bli hoppfull men det ska jag sluta med på en gång!

Fast jag undrar om jag ska ge mig på att packa klart den där väskan jag aldrig blir klar med..!

Borde väl ta ett bad och se om det lugnar sig, men jag väntar en liten stund med det. 
    Jag tror att du snart får sniffa bebis   Så ta och packa klart din väska så slipper du packa när du har för ont. 
    När är du beräknad??
  • Småstadsbönan
    Momalicious skrev 2010-12-07 00:37:48 följande:
    Är det någon som har erfarenhet av att ha för lite fostervatten? Det gör nämligen ONT när han rör sig och det har det aldrig gjort innan så antingen har han vuxit jättemycket på två dagar eller så har jag lite vatten. Eller nån annan förklaring men ja, jag vet inte.
    Vad jag har hört så skall man känna mindre rörelser om man har lite fostervatten men jag kan inte lova att det är så.  Kan han inte ligga mot någon nerv eller nåt liknade?
  • Småstadsbönan
    Momalicious skrev 2010-12-07 00:58:47 följande:
    Jag vet inte. Känner mindre rörelser men det kan väl vara för att det är trångt nu. Men när han väl gör sig till känna gör det ont - i huden.
    Man känner ju mindre rörelser mot slutet och ont i huden skulle jag nog tippa på är för att han har vuxit men jag är inte något proffs Ring till förlossningen och rådfråga för säkerhets skull om du är orolig. Bättre en gång för mycket än en gång för lite.
  • Småstadsbönan
    Jejja82 skrev 2010-12-07 01:07:12 följande:
    Halloj alla nattugglor!
    Jag tror bestämt att jag har värkar... Någon annan som också är på G?
    Vad spännande nä här är det så lugnt som det bara kan vara, bara väldigt svårt för att sova. 
  • Småstadsbönan
    Stefanie skrev 2010-12-07 01:28:00 följande:
    Då är vi i samma sits!

Har haft regelbundna värkar sedan i går kväll, men det har inte varit smärtsamma. Nu gör de ondare, men inte alls så ont som jag tänkt att det ska göra. Vet inte vad jag ska tro...

Frustrerad är precis vad man blir.

Jag har precis packat väskan bara i fall att, men antar att jag blir lurad... 
    Mina första 4 cm har inte gjort ont över huvudtaget med något av barnen bara regelbundna och kraftiga samandragningar. så vem vet det kanske är så för er oxå.
  • Småstadsbönan

Usch vad jag har sovit dåligt i natt somnade sent och sednan så vaknade minstingen tidigt, men det blir att bädda ner sig i soffan dag i dag. 1 vecka kavr nu börjar bli nervös. 

• Småstadsbönan

Delifi: Grattis!!!!{#emotions_dlg.flower}

2barnsmamman: Vad härligt att din man får vara hos dig med bebis så slipper du att vara orolig att svärmor skall ara där och ta över.

Idag är en riktig piss dag får inte ta mer smärtlindring och har så ont så jag vet inte vad jag skall göra Funderar på att ringa förlossningen för att få prata med en läkare men jag tror bara att dom lägger in mig igen då och vet inte om jag vill det. 

• Småstadsbönan

Hej tjejer!

Grattis till alla bebisar som kommit och dom som är påväg!

Jo då vi har allt klart och har haft det ett tag.

Just nu sitter jag på förlossningen och skall övernatta här och göra en bedömning i morgon om igångsättning då mina smärtor i magen har tilltagit och smärtlindringen hjälper inte (det är inte värkar). egentligen så skulle vi på bedömning på tisdag den 14 men nu blir det några dagar tidigare. hoppas verkligen att vi får våran bebis i morgon, för nu är jag trött på detta här.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)