Inlägg från: Småstadsbönan |Visa alla inlägg
  • Småstadsbönan

December Bebis 2010 :)

AnnaCL: Jag skall inte göra någon fosterdiagnostik blev erbjuden men hon rekomenderade det inte. Det finns ju risker att göra det oxå!!! Här görs inte VUL som rutin utan endast om det skulle behövas, jag skall ifs göra VUL men det är för att min BM har en egen UL aparat på sitt rum och hon gör det på alla som hon har som vill vid inskrivningen, men skulle vi inte ha denna BM så skulle jag inte göra nåt, jag är inte speciellt orolig, jag försöker att njuta så mycket det bara går bland allt illamående och yrsel. Jag lever i nuet inte i framtiden.

• Småstadsbönan
    NhjärtaD skrev 2010-05-09 21:52:13 följande:
    Emelle: Jag & du känner precis likadant! Min sambo gnäller inte men jag märker att han också tycker det är jobbigt, för han är på dåligt humör ofta. Är oxå den som vill ha det mesta städat & iordning hela tiden. Nu orkar jag inte med stör mej ändå på hur det ser ut! Ska prata med BM imorgon, kan vara så att jag har för lågt blodvärde oxå, brukar få det tidigt eftersom jag har en tarmsjukdom oxå. Minifer: Usch migrän är ingen hit, jag har tur att slippa det under graviditet, har det rätt ofta annars! MalakiW: Smart Linasmama: Min är med mer svullen för varje dag, idag sa pappa att jag blivit stor & att det nog var två! hmmm... Mopplis: Grattis
    Får jag fråga vad det är för tarmsjukdom??

Jag har inte varit så aktiv här inne det sista men jag har varit så sjukt trött och mått så fruktansvert illa så jag har typ bara varit liggande men nu är det mest tröttheten och illamåendet kommer och går som det vill och när det kommer får jag svettningar och det börjar vattnas i munnen men jag kan inte spy. Är i v 9 nu och min svärföräldrar har fått reda på att vi har en böna i magen.
    Oj vad jag längtar tills den 21:a nu, då vi skall på inskrivning och skall även göra UL.
  • Småstadsbönan

Oj vad det går undan nu, Nu börjar många närma sig den magiska veckan och jag har... många veckor kvar känns det som.
    Idag har jag varit hos mamma medans min stora var på dagis så tog hon hand om lille man och mig vi blev serverad lunch, jag blev nerbäddad i soffan och bara mös min mamma är allt bra att ha hon vet hur en gravid kvinna kan må och behöver Jag har ingen ork just nu och klänner mig som världens sämsta mamma som absolut inte orkar göra ett knop mer än vad som verkligen måstes. Men det går över snart hoppas jag, jag vill vara mig själv igen. 

• Småstadsbönan

We wish for a baby: usch vad hemskt jag beklagar och skickar många tröst kramar till er.

Jag mår inte så illa längre peppar peppar, men den förbaskade tröttheten. Jag har inte fått några direkta måste ha. får inte hoppas att jag får några denna gången, första graviditeten så åt jag 200 g choklad, 1 kg clementiner och 1,1/2 liter ramlösa röd citrus varje dag, kan ju säga att jag inte var speciellt vacker efter all den chokladen Drömmar som är annorlunda kan man ju lugnt säga i natt hånglade jag med Alexander Skarsgård, Alla andra hade barn förutom jag men jag kunde allt om barn ändå

• Småstadsbönan
    Karttikeya skrev 2010-05-17 09:03:55 följande:
    Är det bara jag som vill ha massor med sex? Haha.. Min sambo klagar då inte.. Har börjat må bättre om mornarna nu också, känns jätteskönt! Men idag har jag en sån där jobbig huvudvärk, och inget vettigt kan man ta för att lindra den.. (Ipren, bamyl koffein etc..) Men men, får vila lite mer och slappa ordentligt
    ha ha nä du är inte ensam om att ha eb ökad sexlust
    Panodil och alvedon får du ta som gravid ju men du kanske är som jag att varken panodil och alvedon inte funlkar.
  • Småstadsbönan
    NhjärtaD skrev 2010-05-18 21:39:03 följande:
    Ja vi skyller på bebisen Oj v11+0 då har vi nästan BF samtidigt! Är mycket skönt att vara förbi v 12 iaf nu, fast bäst är juh hela 12 veckor Ja tiden går faktiskt fort...snart börjar vi klaga på värmen & svullnad med vätska
    Jag har oxå en tarmsjukdom men är opererad för den nu, hoppas du får ordning på den med hjälp av din medicenering för jag vet hur jobbig det är att ha skov.

I morgon går jag in i v 11 och på fredag så skall vi på inskrivning och då skall vi även få göra ett ul åhhh vad jag längtar
    Annars så mår jag ganska bra förutom att ichias kommer i kläm i bland och gör sviiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ont och så den berömda foglossnigen börjar jag känna av vilket jag gjorde i v 10 förra gången oxå inte sååååå rolig men jag håller tummarna att den inte blir som förra gången.

Hur mår ni andra???
  • Småstadsbönan

Idag var jag på inskrivning och gjorde även UL jag fick se min bönas hjärta picka och den viftade å hade sig med armarna, vilket jag absolut inte hade väntat mig. Lycka!!! vi blev tillbaka flyttade en vecka så nu så är jag i v 10, 9+0.
    Mitt illamående ha börjat släppa (peppar peppar ta i trä).

• Småstadsbönan
    maddicken79 skrev 2010-05-31 21:29:12 följande:
    Japp.. Har chron själv å har haft i många år så du förstår jag att du har problem med dina tarmar..=)
    Och jag har Urserös colit och förstår precis hur du har det usch det är inte kul.
  • Småstadsbönan
    NhjärtaD skrev 2010-05-31 22:07:22 följande:
    'Förlåt det är en blandning mellan chrons & ulcerös, jag har lite av varje på deras symptom....Skönt att endel förstår...är inte många som vet att man kan ha det här... men hur ofta får ni skov & vad äter ni för medecin?? vet ni hur bebis påverkas? Min läkare har inte ringt mej ännu...
    Jag fick UC när jag väntade min första och är nu stomi opererad, kortison och imurel har och de flesta av suppar och klysmor kan man ha under gravideteten. Innan jag blev opererad så hade jag skov som höll i sig i ca 2 år självklart hade jag dalar och toppar med aldrig något uppehåll. Bebisen tar det den behöver och det är du som kan få näringsbrist så se till att äta vitaminer och järntabletter för att hjälpa din kropp.     
  • Småstadsbönan
    maddicken79 skrev 2010-06-01 10:42:50 följande:
    Jag äter asacol, purinethol, behepan och folacin.. Å det ska inte påverka fostret men dom hävdar att får man ett skov under graviditeten så är det värre för fostret än vad medicinerna är.. Dom var osäkra på vad jag hade från början oxå men sen fick jag saker som man endast får om man har chron så därav så vet dom idag att det är chron...
    Vad konstigt vad läkare kan säga olika, för min har sagt att fostret tar vad den behöver och att det inte skall påverka.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)