Inlägg från: ensammamma |Visa alla inlägg
  • ensammamma

December Bebis 2010 :)

MajMamman08 skrev 2010-06-27 21:31:51 följande:
    åh tjejer,ni skriver så dant hihi!!! själv hinner jag inget känns de som! Men e ju så fint väder,så e ute hela dagarna Sen blir de ju jobb då och då...hinns inte med så mycket när man jobbar heltid o sen ska laga mat o ta hand om lillen!!

I morron går jag in i v 17,helt sjukt och bara 2 veckor kvar till RUL,hur sjukt e inte det!!Ja denna grav med nr 2 bara svissar förbi utan att ja knappt hinner blinka!!
    kommer gå fort till dec känner ja,hehe!

Mitt illamående o kräkningarna e borta i varje fall,kan må illa lite,lite ibland på morronen,men de går över rätt fort!!

Hur va de med gravidförsäkringar nu igen?? någon som ska teckna en sådan där gratis??
    Jag har tecknat en gratis gravidförsäkring.
  • ensammamma

Hej alla jag är kvar i tråden men är så trött å mår skit dåligt så jag läser bara vad ni skriver...

Jag va hos läkarn igår å kollade mitt blodtryck.. Oj oj oj vad de har sjunkit.. Låg på 110/60 å nu ligger jag på 91/59. Konstigt att man mår dåligt å klarar knappt att va uppe å röra på sig för man inte ska svimma titt som tätt..

Jag har fått en kraftig foglossning kan knappt gå längre så de tar mig 20 min att gå ner till sonens dagis när de bara tar ca 3 min dit.

Nån som vet vart man kan köpa bäckenbälte nånstans?? Har inte lust att lägga ut 400 kr för ett bälte.

• ensammamma

Jag vill oxå åka till Ullared. Men de finns ingen som vill åka med mig dit. Nån ifrån stockholm som vill åka ner????
    Tänkte till hösten runt september?

Jag som blir igång satt innan BF börjar fundera på om man behöver köpa prematur kläder???

• ensammamma

Hej alla jag har inte glömt bort eller något. Jag vet inte vad jag ska ta vägen längre.
    Känns som om att jag inte orkar längre. Jag vet inte vad jag ska göra med bebisens pappa han verkar fan helt jävla veck i huvudet. Jag funderar på att lämna han för jag orkar inte leva med någon som inte kan hjälpa till ekonomiskt mm. Han tycker jag e dum i huvudet som bara kan ligga å lata mig på soffan mm...
    Jag har fått order att läkarna att jag inte får lov att göra nått ansträngande som t.ex städa, handla, köra vagn/ar, bära mm. Men han sa redan då när vi fick reda på de så sa han att de inte va något problem heller. Men nu säger han till andra att han tycker de e jobbigt att jag inte hjälper till där hemma... Snälla vad ska jag göra vill ha lite råd!

• ensammamma
    Momalicious skrev 2010-07-11 21:40:10 följande:
    Klart din sambo borde prata med dig om det, men det är inte så konstigt att han kan tycka det är jobbigt att få dra hela lasset, oavsett om du inte kan hjälpa till eller om du kan det. Jag har ju inte alls så jobbigt som du, dvs fått order av läkare att ta det lugnt men sambon får ändå dra det största lasset eftersom jag inte orkar/klarar av att diska/tvätta/städa när jag mår illa. Men han klagar inte, han har bara sagt att han tycker det är jobbigt men fattar att det inte kommer vara för evigt.

Så, det är ju inte så konstigt att han tycker det är jobbigt även om det inte handlar om att du ligger och latar dig. Du får prata med honom.

Det där med bidra ekonomiskt kan jag inte svara på eftersom jag inte vet vad det handlar om :) 
    Jag tar de jag klarar av som tvätten mm... Vi har nämligen egen maskin så de e helt okej.
    Men tvättstugan så hade jag inte klarat de.. Om man har delad ekonomi så ska man ju hjälpa till med hyra mm de e ju självklart...?
  • ensammamma
    Momalicious skrev 2010-07-11 22:18:28 följande:
    Men då tycker jag verkligen inte han ska klaga om du till och med gör saker du inte ska göra egentligen! Men jag förstår inte, är han arbetslös eller hjälper han helt enkelt inte till ekonomiskt? Men det är klart, har han en inkomst så är det ju självklart enligt mig att man hjälps åt. Jag är ju arbetslös och får inga pengar än och därför så hjälper inte jag till men så är det ju ibland.
    Nej nej han jobbar å tjänar pengar. Jag e arbetslös men jag får in en del pengar från försäkringskassan.
    Men jag e sjukskriven så kan inte söka jobb heller...
  • ensammamma
    NhjärtaD skrev 2010-07-11 23:55:04 följande:
    Jisses vad varmt det är....kommer inte kunna somna!! Svettas konstant!!

Ikväll fick jag några sd som gjorde ont i nedre delen av magen... inget bra va???

Imorgon åker vi till Öland i några dagar!!!! Semester e det nu för sambon & mej!!! i 2 veckor!!

Mina troll kom hem idag ist för imorgon...såååå skönt!!!

nehe nu ska jag försöka sova iaf!!

natti natti
    trevlig semester. ingen fara med sd har samma sak men flera ggr om dagen...

natti natt
  • ensammamma
    SaraKlippan skrev 2010-07-12 00:15:03 följande:
    Fy vad det är varmt o äckligt klibbigt! Blev sååå glad innan när de börja regna och åska men det var inte många droppar det kom :( hoppades på en sval natt! Men nu ligger ja här o kan inte sova! :( sååå jobbigt! Hur sover ni? Jag hatar denna värmen o vill bara gräva ner mig eller nåt! Imorgon förmiddag ska vi på vårt andra RUL :) går in i vecka 20 idag så vi hoppas verkligen på att vi kan se om det är en flicka eller pojke denna gången! Hoppas hoppas hoppas :) nu måste ja försöka sova! Kram på er alla fina mammor :)
    jag sover med en bordsfläkt å ett lakan som jag har ifall att man skulle börja frysa... å balkongdörren öppen har den i sovrummet...
  • ensammamma

Snart ska jag sätta mig på tåget å åka hem i den här olidliga värmen så vi får se om man klarar av de.. Önskar att jag kunde må bra istället för att må skit. Imorgon ska jag på mitt RUL.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)