• Haligh

December Bebis 2010 :)

och på tal om att spricka, jag känner en tjej som fick en 5,5-kilos-bebis för ett tag sedan (de lät henne gå över 2 veckor!!!!) och det gick jättebra utan bristingar! Hon sa att man ska lyssna på bm ordentligt så att man inte krystar när man inte ska, jag blev förstås lite förskräckt...., jag hoppas verkligen inte att man får en sån jättebebis när det är första barnet, hjälpe mig!!

• Haligh
    Momalicious skrev 2010-12-13 13:45:24 följande:

Mitt ben en "bra" dag när jag haft sockor UTAN resår. Ni kan ju tänka er hur vackert det är en dålig dag då

Huga stackare, får du på dig vanliga skor..? Kan tänka mig att det spänner en hel del...

• Haligh

Vad roligt att Willesmamma också har hunnit få! Hon var väl inne rätt sent igår kväll och skrev att det nog inte skulle bli nåt inatt..? Jag blir så chockad över hur fort det kan svänga, en annan är ju så oerfaren och har liksom trott att man nog märker ganska långt i förväg...

Jag och sambon har hållt på och diskutera julen, om vi nu inte har hinnit få vill säga. SKulle ni våga åka bort då, över dagen bara? Inte är det så långt heller, 10 mil och så långt har ju många att åka in till förlossningen tänker jag! Men han är så glad att vi slipper fira och jag tycker tvärtom att det vore så mysigt....

• Haligh
    Karttikeya skrev 2010-12-13 14:22:33 följande:
    Jag är livrädd att det ska gå för fort så att man inte hinner fatta! Fast jag som inte känt något kommer väl vilja åka in vid minsta lilla förvärk, haha.

Jag "vågar" inte åka långt på jul, men vi ska fira lite här. Nyår som jag nog är mer "orolig" över ska jag fira hos mina päron 6 km hemifrån, om jag inte ligger på förlossningen då..... Cool 10 mil känns jättelångt!! Men vi har bara 2 mil till förlossningen härifrån.
    Åh så du är på min killes sida alltså Fast vi såfall ska vi till Uppsala och där finns ju också förlossning. i värsta fall....skulle inte kännas nåt vidare förstås att inte föda hemma. Men 6 km måste väl vara lugnt i ditt fall? Tar ju bara en kvart att åka och SÅ jäkla fort kan det väl inte gå...? Åh men jag vet inte, bäst att inte planera så mycket hoppas ju att vi ska ha fått vår lilla då och då slipper man ju välja
  • Haligh
    . Men jag vill inte ha julaftonsbebis!
    Nej när som helst men inte på självaste aftonen....men nån av oss lär ju få det med tanke på hur många som har bf däromkring
  • Haligh
    malinsmurfan skrev 2010-12-13 14:43:42 följande:

Mötte grannen igår, som tyckte jag kunde vara på förlossningen istället för att gå hemma och drälla................han hängde upp ballonger för att dottern fyller 5 år, hon fyller på julafton men de har valt att göra på detta sätt med att hon får en egen dag.

Då frågade jag om lillebror, de har en liten grabb oxå, då hade de BF 20dec (som jag) men förlossningen startade på nyårsafton, han föddes 1 jan i år. vilken tuff vecka de har, med jul och 2 födelsedagar......puh.....

måste jag välja tar jag hellre lillebrors datum.Glad

Verkligen! Kan tänka mig att de har fått höra en hel del gliringar ang. ´"dålig tajming"..
  • Haligh

Tycker det känns hisnande att tänka att inom några veckor så är man förälder, och kommer alltid att vara det! Overkligt hur livet kommer att förändras så oerhört i ett nafs... Hållt på och röjt i det blivande barnrummet (första lediga dan jue ) även om det nog lär dröja innan liten ska sova i eget rum. Har också ställt in den söta bebiskorgen i vårt sovrum

• Haligh
    Emelle skrev 2010-12-13 15:35:52 följande:
    Vi har 4,5 resp 10 mil till våra föräldrar och jag kommer INTE åka iväg om vi inte fått då. BF dagen innan, den 23:e
    ok, jag har bf den 25:e så det är definitivt i riskzonen här med. Får se då. MIn sambo ska jobba en massa under julen (förhoppningvis inte julafton i dagsläget) och det känns sisådär kul att sitta och uggla här i stan ensam(ingen av oss kommer härifrån så familjen är på annat håll)...
  • Haligh
    Småstadsbönan skrev 2010-12-13 16:18:02 följande:
    Igår så kom äntligen våran lilla tjej i v 37+5 efter 3 långa dygn med förarbete med propesser för uppmjukning av tappen, men när det väl satte igång så öppnade jag mig från 4 cm och krystade ut henne på 45 minuter. 3470g och 51 cm något namn har hon inte fått ännu med det lutar mot Cornelia. Skriver en riktig förlossnings berättelse när jag kommit hem.
    Jättegrattis från mig med!!
  • Haligh
    Cissi7006 skrev 2010-12-13 16:15:33 följande:
    Vi gjorde TUL idag, och det är inte bara pannkakor i min sprängfyllda mage

I vecka 38+1 väger bebis enligt TUL 3,7 kg, så hon kommer nog att bli minst lika stor som storebror (4,2 kg) om vi går tiden ut, vilket jag tror vi gör Tungan ute

Åååh vilken söt pussmun hon har Kyss
    men visst var det bra? Har för mig att det var oro ifall den lilla inte vuxit som hon skulle?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)