• Haligh

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-12-07 15:31:52 följande:
    Så om 3 dagar är du typ sjukskriven / mammaledig ?
    åh hoppas det blir bättre herregud jag skulle oroa sönder mig om jag skulle börja blöda.
    DU måste ta det lugnt säg till dem att nu e du ju gravid och du blöder då o då och har ont att DU måste vara hemma och ta det lugnt du MÅSTE tänka på dig och bebisen inte ett jävla jobb.
    Krammar om dig hårt !!
    {#emotions_dlg.flower}

Åh ja imon ja herregud idag måste jag fixa klart MIN väska till bb hihi icg sen bara njuta av sista magen inte sista sista utan denna hehe
    Vad gullig du är<3  ja det mammaledigt, två veckor innan BF så jag hoppas jag får vila lite iaf! Mina kollegor tittade konstigt på mig när jag berättade att jag suttit på fl i går "du tycker inte att du borde vara hemma och vila istället för att sitta här då?", borde nog ha gått den här veckan kanske. Men jag har verkligen mått så bra och sanningen är att man är lite sniken med att börja ta av fp-dagarna för tidigt, vi lärare har ju ingen semester att ta ut... berättade på fl igår att jag jobbade fortfarande och de sa inget heller om att jag borde va hemma och vila, men mitt problem är nog att jag ska vara så stursk och inte beklaga mig, barnmorskan tittade på mig när jag stolpade fram i korridoren och sa "men herregud vad fort du går, gravida brukar ju gå i myrsteg" men sp har jag ju inga foglossningsproblem heller.

Ja urk kanske sjukanmäler mig sista dagarna och bara går dit för att städa undan och gå igenom med min vikarie, det har vi inte ens hunnit gjort än! För bebis och jag själv är tusan mycket viktigare än att eleverna ska hinna få sina uppsatser rättade innan fröken slutar, så är det ju

Vad spännande det blir imorgon! Antar att du är kvar några dagar men får rapportera sen såklart
  • Haligh
    delifi2 skrev 2010-12-07 18:38:29 följande:
    har köåpt em ny mobil så jag har inte lärt ,mig den. fick oi söndags akuut kejsarsniitt för hon låg fel, började med värkar.  skriver mer sen när jag kan se vad jag skriver
    ÅåååååHH!! Jättegrattis!!
  • Haligh

Ja så spännande, lycka till idag!!! Här sovs det knappt nåt, så trött att det värker. Upp nu och gå och jobba -3 dagar kvar sen ska jag bara sitta och vänta på att bli mamma

• Haligh

Grattis linasixtensmamma! Vilken fin historia, men herregud så snabbt det gick! Tänker på min sambo som har 3 timmar hem inatt, men med tanke på hur lugnt det är nu så.... Har jävulusiskt mkt sammandragningar men de gör inte ont alls, är rädd att jag inte kommer fatta när det är dags eftersom jag gått med sd så länge..tur man har 10 min till förlossningen iaf

• Haligh

Vi har nog det mesta klart också, fast vi har inte bäddat och ställt in sängen (korgen) i vårt rum än. Skulle kännas lite konstigt att titta på en tom bebissäng varje kväll, och så blir den ju dammig Vagnen har ju iofs inte heller bäddat ordning, den står med lapparna på. Så jag vet inte, vi kanske inte har gjort så mkt heller

´Sambon får väl skruva ihop sängen när ni kommer från bb om han nu propsar på det..? Men jag tycker vekrligen inte att du är konstig som vill ha det klart!!

Babyskydd ska vi låna men faktiskt inte hämtat än, har hört att man kan låna/hyra på bb om man inte skulle hinna få.

• Haligh

Blir tokig av att aldrig få sova, hur ska man kunna vara utvilad när det är dags när kroppen jävlas så?! Ska till bm på morgonkvisten, sista besöket hoppas jag tur på ett sätt att jag är van vid extremt lite sömn då jag till och från har ruggiga sömnproblem. Men att både jobba och vara höggravid blir nästan för mycket, började nästan grina igår när jag stod och trängdes på t-banan och inte en själ behagade resa sig, inte ska man bli tvungen att fråga?? Trött trött så jävla TRÖTT......,

• Haligh

Moma: här i stan sitter alla med sin i-phone eller med näsan i tidningen, ingen tittar upp; men några ggr har det hänt att folk rest sig och då alltid unga tjejer!! Nu jobbar jag bara idag och imorgon, flyttkartongen står redo att frigöra plats till vikarien känns skönt men lite vemodigt att lämna över sina fina elever till nån okänd! Jag har ju en sådär 150 barn till vardags

• Haligh

Varför får man göra hinnsvepning..? Är det om man nått bf som man försöker sätta igång en så? Var hos bm imorse och hon nämnde inget om det, fick en ny tid efter jul...efter bf och jag hoppas innerligt att jag inte behöver gå dit när jag var inne på fl i måndags sa läkaren att tappen var ngt uppmjukad och förkortad, men bakåtriktad. Kan det betyda att bebis kommer tidigare..? Hoppas hoppas

• Haligh

Och stort GRATTIS Jaya!!!! Fantastiskt! Och du ger mig hopp om att man som förstagångsmamma visst kan få före bf

• Haligh
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-09 16:15:13 följande:

Hello flickor igår kom elias till värden en underbar kille en ängel !
    v 37+6 kl 11.07 vikt 4150g och 51cm snittet var UNDERBAR helt wow !!
    Och jag är redan hemma klar och pigg haha som aldrig förr

GRATTISGRATTISGRATTIS!!! Vad fantastiskt, och att ni fick komma hem så snabbt -. vad skönt! Lycka till!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)