Inlägg från: MalakiW |Visa alla inlägg
  • MalakiW

December Bebis 2010 :)

Minifer skrev 2010-05-11 20:28:43 följande:
    majmamman: guuud vad söt liten plutt!!!Malaki:nämen idag med? Ish!
    heh - nä just nu är det uppehåll
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-05-11 20:32:55 följande:
    HAHAHA! Underbart!!!HAHA *dör* Weeeee vad kul!! GRATTIS!!!Jag vill bara äta bakelser med massa grädde och hallon i =( DUMMA DIABETEES!!! Men pratade med min diabetesläkare idag och gnällde över att jag inste skulle få äta tårta på sonens dop, så då fick jag tillstånd att ta måltidsinsluin till tårtan så jag kan äta, hurraaaaaaaaaaaa!!!
    De bara "du är märklig du".. Du kan väl dricka ett glas? Jag: nä då blandar jag vittvätten med handtvätten...
  • MalakiW
    Stoce skrev 2010-05-11 20:34:38 följande:
    Majmamman: man ser verkligen att det är en liten människa. Underbart, härlig bild! Grattis Själv funderar jag på att gå på ett ultraljud i v. 12 för att se om allt ser bra ut. Har gått till en privatklinik med båda VUL:en jag har gjort nu, och det har aldrig varit några problem att få göra dem. Kostar 270 kr, så jag får se. Samtidigt får man anta att allt är bra då man inte blöder och har kvar symtom. Tror vi läser alldeles för mycket. Inte oroade man sig såhär mycket för tio år sedan. Internet/grav-tidningar och böcker.... det föddes friska barn utan all kunskap (som också för med sig oro) förut
    Visst är det så.... Lite för mycket kunskap kanske för sitt eget bästa? Det är så lätt att googla runt och stressa upp sig.. så fort man får ngt nytt som man inte känner till så googlar jag det direkt och antingen startar en tråd om det eller skriver i en befintlig liknande tråd.. Tror eg egentligen inte det är bra.. man har massor med kunskap men man har inte kompetensen att bedömma den.. Vi är ju trots allt individer och en grej på en tjej kan ju betyda ngt helt annat på en annan.  Sen läser man ju ganska mycket skräckhistorier på FL. I varje tråd finns det alltid någon/några som har varit med väldigt mycket hemskt (som man inte hade en aning om att det ens existerade) och så läser man det och pga att man är så "känslig" tar man åt sig det (i alla fall jag beroende på humör) och börjar oroa sig för det... Har tex varit oroad för MA nästan hela tiden, bara för att det verkar så omöjligt att märka det.. Visste inte ens om att det fanns innnan jag gick med i FL.
  • MalakiW
    AnnaCL skrev 2010-05-11 20:41:35 följande:
    Hej och välkommen till er nya. Jag är nu i v 8+5, känns som om v 13 är långt borta. Inskrivning nästan onsdag. Jag lever på jordgubbar, juice och blåbärssoppa. Och piggelin.Längtar till sug efter mat kommer tillbaka.Kram på er.
    TheUnknown skrev 2010-05-11 20:44:31 följande:
    ILLAMÅENDE! Jag har gått och mått småilla hela dagen idag, så jäkla jobbigt! Precis som när jag väntade min första! Sen är jag väldigt yr också. Jag har alltid haft lågt blodtryck, men nu tror jag det är förjävligt.. Kan inte stå upp många minuter i streck och igår när jag var på promenad trodde jag inte jag skulle komma hem alls, var alldeles vimmelkantig och spyfärdig, min sambo blev tokig på mig för jag ger mig ut och går när jag mår så :(Men jag vill verkligen inte gå upp lika mkt i vikt som sist, så jag gör vad som krävs för att hålla mig igång.. därför tänker jag gömma chokladpuddingen innan sambon kommer hem... heheHar fått tid för inskrivning, blir inget hälsosamtal först för mig, det skulle varit denna veckan och då gick det inte, så det blir en inskrivning runt v 9-10 istället. Var/ska era män vara med på inskrivningen?
    Jag har fått gå på hälsosamtal men inskrivningen är inte förrän v15! Känns som att alla andra får sin tidigare. Har jag en slö BM eller :D? Är också ruggigt yr, varje gång jag ska resa mig från en ställning till en annan tappar jag balansen och det snurrar till. Än så länge har jag hållt mig från att svimma men det är väl en tidsfråga..
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-05-11 20:58:24 följande:
    vad är norrländsk pölsa? Jag tänker bara på stångryttare (isterband) för det är det farmor i Boden brukar gra med potatis och rödbetor =) *fniss*!! Du ska vi ta en lunch nästa vecka fressten? Har fullt upp med dop denna veckan, men ksulle vara kul att ses snart igen =)
    Hehhe - absolut! jag kan typ måndag, onsdag och torsdag
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-05-11 21:16:24 följande:
    vad bra, onsdag eller torsdag passar bäst för mig för på måndag är pappa på besök från norrland =) fast det blev ganska kul ändå men usch vilken otur du haft!! Men om du ser det såhär: nu har du varit genom mardrömsförlossning så då kan det bara bli bättre! Blixten slår sällan ner två gånger på samma ställe =) Har du funderat på aurorasamtal?
    Vad bra - ska vi slå till med onsdag (19 maj)...
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-11 21:12:13 följande:
    Det är inte det ajg är rädd för när det gäller vaginal föddsel utan när jag födde min dotter så tog mina värkar slut och jag blev igångsatt då hennes hjärta gick ner och den igånsattningen OJOJOJ ja den var hämsk det gick så fort att jag inte längre klarade av smärta som kom sen alla värkar men jag var lugn och stilla och jätte tyst hela förlossningen är impad av mig själv faktist..MEN när det blev akut och hjärtat gick ner så gick jag välja mellan 2 saker akutsnitt eller sugklockan och jag valde sugklockan såklart..7 personer inne på förlossningen och det blev tuft jag blev klippt och jag sprak vaginalt och analt och hesse axel gick urled och jag trodde jag skulle forlora henne och svimmade under förlossningsarbetet oxå var borta i ca 2-4 min utan att jag fick någon koll på mig själv så det e det jag är piss rädd för igen ska hända Jobbig förlossning..Sonen ja planeradsnitt pågrund av stort barn och förlorade 3 liter blod och på natten höl jag på att dö då låg mitt liv i deras händer
    Förstår din oro med så hemska förlossningar bakom dig!! För mig är det allra första gången så jag har inga referensramar överhuvudtaget. Men du borde kunna få bli snittad och få auorasamtal om du är intresserad! BM borde kunna ge dig extra stöd med tanke på vad du varit med om! Kramar i mängder!! {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_heart}
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-11 21:31:10 följande:
    Tack men det är snittet som är jobbig oxå då jag höl på att dö Men det var pågrund av stort barn men då vägrede dom kolla upp detta o vägrade titta varför han var så stor..Men om dom är bättre här jag e nu så hoppas jag in i alltså att jag får bättre koll Men det värkar vara det samma då jag är i vecka 10 imon och fortfarande inte fått ett kontroll alls...Sambon vet med 100 att jag är livrädd..Min läkare i sverigen sa till mig att om nästa tredje barn skulle vara stor så skulle jag inte få bli gravid längre då det är Riskabelt för mig och min livmoder Nu vet jag inte änns om min livmoderkaka håller till ett stort barn igen och hur detta kommer att gå.Du kommer bara njuta av detta och tänk inte utan detta är dit första gång o du ska njuta till 1000tack för dig vännen..
    usch och fy - ser det nu när jag läser lite längre upp! Sorry för att jag föreslog "snitt"! Känner du några danska blivande mammor som du kan få lite tips och råd om vad som gäller i DK? Du är väl svensk medborgare så du skulle väl kunna ringa KK i Malmö och höra om råd? Du borde ju kunna få hjälp även i Sverige även om du råkar bo i DK? Iofs jobbigt att åka fram och tillbaka men det borde ju finnas ngn samtalsmöjligheter och stöd att få! Kanske det finns ngn tråd på FL som har samma erfarenheter som du och blivit hjälpta? All lycka vännen - tänker på dig! {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_heart} KRAMR!
  • MalakiW
    MajMamman08 skrev 2010-05-11 22:05:29 följande:
    Så söta ni e tjejer Tack för alla fina ord om bilden på lilla mini
    {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_flower} tillsammans är vi ju starka
  • MalakiW
    Momalicious skrev 2010-05-11 23:13:22 följande:
    Herregud vad ni skriver kvinnor! Ni får tänka på stackars mig som inte hinner läsa under dagen. Egentligen hinner jag aldrig läsa men nåt nöje ska man väl få ha! Postafen verkar ha hjälpt mig lite och jag mår bara lite illa korta stunder. Idag har jag bara mått lite illa på morgonen. Härligt! Dock är jag liiite lite tröttare men det är skitsamma. Kan inte äta som vanligt utan det är bara frukt och grönsaker som går ner. Möjligtvis potatismos också. Idag är jag i vecka 6+3 så det går framåt i alla fall. Nu måste jag få i mig lite föda och sen är det läggdags! Kram på er alla. Och VÄLKOMNA alla nya! Och GRATTIS till Majmammans fina lilla knodd! 
    heheh Jag varken skriver eller läser på dagtid men tar igen allt på kvällstid! Men attans vad många sidor det är och läsa igenom när man kommer hem på kvällen.. Härligt att ditt illamående verkar har avtagit lite :) God natt!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)