Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Jag tror jag precis kände bebisen röra på sig Förvånad

• Karttikeya
    ondar skrev 2010-07-02 20:14:06 följande:
    Majorima: ÅÅÅ va härligt
    Hur vet man? Det kändes som ett svagt sprattel en bit ovanför könshåret typ, haha.
  • Karttikeya
    ondar skrev 2010-07-02 20:21:47 följande:
    Det låter ju rimligt:).
    Jag började våga tro på det först när det det hade hänt några gånger, det är på ungefär samma ställe varje gång och ungefär lika "hårt" :).
    Man känner ju om man har känt den där känslan förut:). Jag tror det var din bebis jagSolig
    Skrattande Jag hoppas det också. Har känt efter lite mer nu och det har "sprattlat" lite till på samma ställe. Så det är nog högst troligt att det är den lille krabaten som gör sin tillvaro känd. Wiih.
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-07-02 22:18:33 följande:
    Jag har redan börjat få små bristningar på magen! Känns supertrist men sambon håller på att kallar det för "kärleksärr" eller nåt, och tjatar om att det är de vackraste bristningarna någonsin eftersom de är ett resultat av vårt barn och visst är det gulligt att han säger så men jag själv hade helst sluppit. Dock är de väääldigt små, osynliga och smala så om det håller sig såhär gör det inget. Ser ut som väldigt nätta bristningar som bleknat typ. Så hoppas att de inte förökar sig och blir elefantbristningar. Men överlever nog det med... Med en baddräkt på sommaren för resten av mitt liv...

Haha, lite bristningar dör man inte av. Du snackar med en som pendlat i vikt nu i två år, har vägt allt från 80 kg till 110 kg, i omgångar. Fort upp och ner har det gått och det har inte varit helt ogynnsamt för bristningar om man säger så.. Jag har en hel del, på alla tänkbara ställen. Men vem orkar bry sig? Har aldrig fått en enda kommentar om mina bristningar, det ligger i sin egen fåfänga. Man lär sig att ha ångest över andra saker istället *ler stort*

Koppla av och tänk inte på dina kärleksärr. Du kan tänka mig som kommer se ut som en rosarandig tiger när det är dags för förlossning. Jag har nämligen fått några nya och dom är inte blygsamma eller bleka som dina, dom är inte så stora heller, men dom skiner vackert i rosa. Mer lär det bli längs vägen.

Idag går jag in i vecka 16, underbart!
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-07-03 10:38:51 följande:
    Nej, det tror jag inte men hade helst inte haft dom alls. Har också bristningar från när min kropp fick damp för ett par år sedan och utan att jag gjorde nåt ökade 20 kilo på en månad. Har en del gamla bristningar på låren och brösten. 
    Tror dock inte mina bristningar komma hålla sig så fina faktiskt. Har en i knävecket (av alla ställen haha) och den har gått från att vara liten och illröd till gigantisk och illröd.

Härligt med vecka 16! Jag går själv in i vecka 15 idag!  
    Vi får väl se helt enkelt. Vi kanske kan ha en tävling lite senare; "Vem har snyggast bristningar?" ^^

Jag har också gamla bristningar, som inte kommit bara från senaste två åren. Antar att jag har "dåligt skinn" eftersom jag får det så lätt.. När jag var i tonåren till exempel och växte jättefort. Så höfter, lår, mage, knäveck, armar.. Ja alla tänkbara ställen där huden brukar tänjas ut ^^
  • Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-03 15:40:46 följande:
    Bristningar vad gör det när vi sen har våra små
    Jag fick bara små små bristningar på brösten när jag väntade dottern idag är dom hmm där men ej synliga
    Fick ej bristningar på magen när jag väntade på henne fast jag gick över.

Med sonen ja då var det bristningar på slutet dagarn ajga gick över sa det PANG och där var dom jävlarna haha
    Låren magen men ej farliga utan när jag väl fick dem var dom långa och röda men när han väl kom ut och efter månader var dom borta
    Idag ej synliga alls.
    Till om med min kejsarsnitt syns ej länge fast jag skulle vissa skulle ingen tro att jag hade den där
    En bra skin eller vadå ?
    Nu nej inga ännu det är tidugt för mig än finns det plats i magen hahaha
    Låter härligt ^^ Jag har dock vant mig vid mina bristningar och jag bryr mig inte ett dugg om jag skulle få några fler. hihi..

Jösses, det känns att man jobbat mycket nu... Varit en tuff vecka och det känns i nacken.. Obestämd Och i magen, är blandat hård, lös, kramp, ja you name it.. ^^
  • Karttikeya

Nu har jag börjat få en liten aning molvärk igen som kommer och går. Antar att det växer på bra därinne. Har känt vad jag tror är bebisen tre gånger nu, så man börjar bli lite lugnare och känner sig mer gravid igen Tungan ute

• Karttikeya

Veckan from hell är nu avklarad! Hallelujah! ^^

Nu är jag så trött att jag skulle kunna sova sittandes. Huvudvärk har jag också som heter duga och inget vettigt kan jag ta för att dämpa det. Får helt enkelt förlita mig på sömnen. I morgon ska jag ta nytt tsh-prov, vi får hoppas det är bra ännu.

Godnatt och kram på er!

• Karttikeya

TSH-prov idag. Hur många stick tror ni dem behöver göra idag? Flört Dom säger ju att det kan bättra sig av en graviditet, men än har jag inget märkt av.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)