Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-07-05 08:51:38 följande:
    Säger bara VAMPYRER !! e så j*vla rädd själv hehe men än så länge har jag sluppit att ta prover .
    Hoppas allt gick bra.
    vad var det dom skulle göra ?
    Kolla så att TSH ligger bra som reglerar sköldkörtelhormonet. Äter ju Levaxin (konstgjort sköldkörtelhormon) eftersom min kropp inte klarar av att producera tillräckligt mycket eget sköldkörtelhormon.

Är van vid att dom får sticka många gånger och har inte ont av det alls. Nu är det ju var 4e vecka som gäller också så det är bara att gilla läget ^^
  • Karttikeya
    blade skrev 2010-07-05 09:34:45 följande:
    Majorima, har de sagt varför de måste sticka så ofta innan de lyckas?
    Är själv en sådan som brukar se ut som näraöverdosknarkare efter blodprover. Brukar förvarna dem om att mina kärl hoppar undan och krampar ihop när man sticker i dem, så även om de träffar så kommer det inte alltid mycket. Sist fick jag en finurlig sköterska som varit med förr, det märktes. "Jättefina kärl, rena motorvägar", jo jag har hört det förr...Brukar bli en tio stick ändå, tänkte jag. Förvarnade henne iaf. "Jaha, men du, spänn armen riktigt ordentlig medan jag sticker så hoppar de inte iväg så." Sagt och gjort, jag knöt handen. Det som ena dagen (var två dagar i rad o tog prover) blev 10 stick i båda armar och en del utrop över hur mkt kärlen flyttar sig (ca 1cm) blev denna dag en fröjd. Ett stick, två prover. Tada!
       Eftersom du behöver kolla TSH fler gånger kan det vara skönt att inte se ut som en nåldyna jämt....Även om du inte har ont av det.
    Ja, det är för att dom rullar, ligger djupt, krampar osv. Jag spänner alltid handen numera, men det hjälper dessvärre inte. Ibland har dom bara tur helt enkelt, eller så sticker dom mig i händerna, där lyckas det alltid. Jag har sagt att jag gärna blir stucken i handen, det gör mig inget, men ska man ta mycket blod är det ju att föredra i armarna där det finns större kärl. Träffar dom så kommer det alltid tillräckligt med blod, men det är just det att det är svårt att hitta rätt på mig. Antar att min övervikt hjälper till en del också.. Glad
  • Karttikeya
    blade skrev 2010-07-05 09:34:45 följande:
    Hej tjejer!

Ansluter mig lite till denna tråd. Glad BF 28:e säger FL, 24:e säger jag. 21-28 säger BM. Får se vad RUL:et säger....

Själv är jag precis sjukskriven med lunginflammation 14 dagar till och går på antibiotika. Trodde jag skulle hosta sönder luftrör, bebis och rygg så jag är glad att det hjälper och att det hände såpass tidigt under graviditeten att jag fortfarande kunde äta antibiotika. Magen växer, men jag går ner i vikt, vilket jag inte gillar helt. Gick iofs upp alarmerande 5kg första veckorna, men de är borta igen och sedan inskrivningen har jag nog gått ner ytterligare 2kg...Får se var BM säger. Är väl sjukan som spökar. Kilona kommer nog ikapp tids nog.

Ha det gott i solen tjejor =)

//Blade_
    Trevligt med en med samma datum, har också BF den 24e, i alla fall innan RUL ^^ Då kanske det ändras.
    Usch det låter riktigt jobbigt med lunginflammation.. Är nog ingen fara att du går ner i vikt, bebisen brukar ju ta det den behöver ändå! Kan ju vara både vätska och muskler du förlorar nu eftersom jag antar att du ligger still mycket och faktiskt är sjuk.

Ha det gott själv. Här är det mulet just nu Tungan ute
  • Karttikeya
    blade skrev 2010-07-05 10:07:24 följande:
    Jo, precis. Är inte orolig. Så tidigt ändå och de där 10kg de vill att man går upp i bebbe o vätska etc har ju ett par månader på sig att lägga sig. Har inte kunnat träna på 9 veckor pga hosta så jag hoppas att jag kan komma igång innan jag är för trött o tung.

Skönt att det går OK med blodproverna ändå. Du hade nog varit botad ifrån eventuell spruträdsla efter denna graviditet annars Flört. Men lite synd att det inte går att råda bättre bot på allt stickeri. 

Är rätt glad över det mulna idag. Slipper vattna grönsakerna och kan sitta ute utan att få hjärtklappning av värmen. Förstår dock om alla strandbesökare och pepparkakor-to-be sörjer lite.

Nu ska här bli frukost
    Jao.. Jag ska inte gå upp alls och har så inte gjort så jag är nöjd ^^ Ja, bara tänk på att ta det försiktigt så ska du nog se att du kommer igång. Vad tränar du förresten?

Ja haha, har alltid varit svårstucken så man är änna van..

Jag har bara ont av värmen jag.. Samlar vätska i ben och fötter och känner mig allmänt "flodhästig". Klart att sol är trevligt, men när det går upp mot 30 grader och man dessutom måste köra bil i jobbet så blir det bara jobbigt.. Då känner jag mig som gamlingarna på jobbet ^^
  • Karttikeya
    blade skrev 2010-07-05 10:47:00 följande:
    Jag skulle helst slippa gå upp i vikt alls, inte så mycket av skönhetsskäl som pga belastningen. Vet inte vad min rygg klarar. Haft problem i massa år, trots träning. Det återstår att se...=) Men är du överviktig förstår jag om du inte borde/vill. Vad säger BM om det? Banta är en sak, men att inte gå upp är en annan. Vet jag fler som inte gjort...
      Jag kör styrketräning och klättrar med min sambo. Har lagt ner allt annat. Hinner och orkar inte längre. Förr var det bowling och volleyboll o badminton också...Känns surt att jag spenderar de finaste uteklätterdagarna med att sitta inne och gosa katt i svalkan...

Fyfan vad jobbigt att ansamla så mkt vätska. Känner bara av mina fossingar, så det är öppna skor som gäller. Hoppas du har AC i bilen på jobbet iaf. även om det är en klen tröst när solen grillar genom rutorna. Du får helt enkelt passa på att...vad heter det på korrekt svenska? "relate":a med gamlingarna än mer nu =P

Isch. Måste nog rädda tvätten, ser ut att bli regn.
    Ja nej, min barnmorska säger att jag inte ska tänka så mycket på det. Det är mest jag själv som har som mål att gå upp så lite som möjligt, det har väl alla i och för sig, men jag har en historia med mycket viktpendlande bakom mig. Så hon säger att om jag går ner eller går upp eller stannar kvar på samma gör ingenting, bara jag känner att jag har kontroll. Är mest psykiskt det sitter hos mig. Jag lider inte av min övervikt rent fysiskt, även fast jag har 25 kg och mer att gå ner.

Oh, det låter kul. Jag håller mig till simning och cykling. Det är vad min foglossning klarar av och det är ju ganska bra allroundträning så.

Ja det är väldigt jobbigt, man känner sig ganska sprickfärdig Skrattande Ja, vi har ac i bilarna. Men en dag hade vi kort om bilar och många som arbetade, då fick jag köra min egen, utan ac.. Det var en pärs vill jag lova! Förvånad

Gör så. Jag ska äta en tidig lunch ^^
  • Karttikeya
    blade skrev 2010-07-05 11:32:11 följande:
    Lycka till Smurfen83  och Linn78! Solig

Känns som evigheter tills mitt RUL. Tre veckor...
    Jag har nästan fyra veckor, så jag joinar din klubb!! Flört
  • Karttikeya
    Stoce skrev 2010-07-05 12:20:57 följande:

Ang. de "underbara" hemorojderna så har jag också fått påhälsning av dem (en, men det räcker!). Inte trevligt alls! Gjorde riktigt ont i början, men har minskat i storlek nu. Kan man bli av med dem? Hur ska man göra isåfall?

Vet inte hur man blir av med dom annat än att dom försvinner av sig själv, men har hört att man ska trycka in dom.. ^^
  • Karttikeya
    Babysurprise skrev 2010-07-05 13:45:28 följande:
    Hej! Kan man gå med i eran tråd?
    Har följt er ett  litet tag nu och tycker att ni verkar vara ett härligt gäng :)
    Kul att ha några att snacka med o bolla tankar med nu i väntans tider!
    Emma heter jag, är 29 år och  väntar mitt andra barn den 22a december. 
    Jag bor en bit utanför Göteborg med min sambo och dotter som fyller 2 år i augusti.
    Denna graviditeten har känts mycket mindre verklig för mig och det är först nu jag börjar inse att vi kommer att få ett barn till! Jag går in i v 17 på torsdag.
    Jag har mått superbra denna gången jämfört med sist så det är nästan så jag glömmer bort att jag är gravid.. Nu längtar jag mest efter att få komma på RUL o se hur allt står till med den lilla i magen, mycket spännande :)
    Välkommen. Åt vilket håll utanför Göteborg om jag får fråga? ^^

Ja, jag längtar också till RUL, ska bli så kul! Då är jag bara två dagar efter dig, 24e har jag bf haha.
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-07-05 14:14:10 följande:
    Har förresten glömt skriva det, men nu har jag börjat spy igen. Jag känner mig rätt trött på det nu måste jag säga. Vecka 15 och jag börjar spy igen. Värdelöst. Idag spydde jag två gånger innan jag ens hann äta frukost. Blä. När ska det försvinna?! Jag har ställt in mig på att jag ska må såhär hela graviditeten. På så sätt blir jag inte lika besviken om jag faktiskt mår såhär hela tiden.

Dock är det extra hemskt när man har världens hosta, man är rädd för att spy varje gång man hostar. 
    Blä! Mitt illamående har helt försvunnit, som tur är! Det är nog det värsta som finns. Det och migrän. Eller kombinerat. Hoppas att du mår bättre snart för jag förstår att du inte orkar med mycket med sådant illamående Rynkar på näsan
Svar på tråden December Bebis 2010 :)