• LinnV

December Bebis 2010 :)

Mysmamma70 skrev 2010-09-20 16:50:42 följande:

Någon undrade om FK, hur lång tid de behöver på sig. De uppger att det ska ta max 30 dagar att handlägga ärenden om allt man skickar in är komplett. Min erfarenhet är att de är mycket snabbare.

När jag skickar in min begäran om FP den första i månaden brukar jag få pengar för dag 1-20 utbetalda redan runt den 9:e, sedan kommer resten den 27:e

De säger att det ska ta 30 dagar men jag väntar fortfarande på besked om min sjukskrivning och de sista papperna fick de för långt över en månad sen.
  • LinnV
    Mysmamma70 skrev 2010-09-20 18:39:52 följande:
    Vad trist, har du ringt och kollat?
    Jag ska ringa i morgon tänkte jag.. Det är såå drygt att stå i telefonkö bara, men kom på nu att man kan ju knappa in sitt nr och så ringer de upp!
  • LinnV

Var hos läkaren idag och blev sjukskriven på 75 % istället för 50% nu. Jag har blivit mycket sämre på de fyra veckor som gått sen jag var där sist. Har jämnt ont nu även om jag vilar bara..

Mina svinkoppor har fortfarande inte försvunnit så har fått heracillin idag, får hoppas de vill ge med sig nu.. Har haft det i 2 veckor nu, jag är inte allt för snygg kan jag lova, mitt öra ser ut som ett köttsår typ..

• LinnV

Jag var hos BM igår, eller vi, dottern och min sambo var med..

V. 28+6

BT: 120/70
    Fosterljud: 145 slag/min
    Sf-mått: 30 cm (!!!) Ligger på den översta kurvan..

Ville inte väga mig och hon tyckte inte vi behövde ta några prover idag, ska ta allt nästa gång istället.

• LinnV

Åhh vad jag vill ha ett hus nu, dock med bara en våning, kan inte gå i trappor.. Vi bor i mina svärföräldrars hus den här veckan för de är i Grekland, tar hand om hus och katt. Det är så skönt att slippa se och höra grannar, jag är uppväxt mitt ute på landet så är ovant med lägenhet och inget privatliv för mig.. Men hur får nog vänta ca 2 år iaf tyvärr..

Vi kan inte planera föräldraledigheten än för vi vet inte hur något blir. Min sambo går en utbildning som är klar i slutet av januari så får han jobb efter det är det nog inte så populärt att vara pappaledig direkt. Men jag ska försöka jobba lite helgen och så ibland för att dryga ut FP..

Pratade med FK igår och de kunde inte säga när min de visste något om min sjukskrivning. De sa att jag skulle ringa nästa vecka igen så får vi se.. Vill ju få veta om jag får några pengar från de den här månaden eller inte..

Min tjej lärde sig att cykla igår Hon är 5,5 år och har tränat hela sommaren och igår så släppte min sambo bara och hon cyklade på. Jag är fruktansvärt stolt över henne Hjärta

• LinnV
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-22 11:19:40 följande:
    Fy fan översta kurvan du jag skulle få PANIK!!
    Sa hon varför ?
    Shit haha hur stor var din dotter ??
    Jag är lite nervös för jag har lika stor mage nu som när min dotter föddes!
    BM sa att det kan vara så med andra barnet, inget annat..
    Min dotter var 51 cm lång och vägde 3640 g
  • LinnV

Förlåt att jag skriver så mycket men måste bara få skriva av mig.. Mår inga vidare idag, gjorde inte igår heller..

Min pappa och syster bor i sthlm och vi i Falun. Han ringde mig igår och sa att min lillasyster (17 år) har blivit opererad i måndags, han ville inte säga vad som hänt utan hon skulle få berätta själv "om hon ville". Hon hade blivit sövd iaf så måste ju varit en riktig operation.. Hon hade kunnat äta igår men skulle få åka hem tidigast i morgon, hon har inte mobilen på så kan inte få tag i henne heller.. Jag är jätte orolig då jag vet att hon inte mått så jätte bra psykiskt, mina tankar bara snurrar, jag vill veta vad som hänt, inte för att jag är nyfiken utan bara jätte orolig.. Vet inte vilket sjukhus eller avdelning eller något så kan inte ringa heller.. Rynkar på näsan Har ont i magen och kan inte tänka på annat..

• LinnV
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-22 11:42:09 följande:
    oj fy vad hämskt men du ska bara tänka pos hon har varit i rygga händer och hon har det nog bra med sin pappa just nu och kanse är dom bara kvar på sjukhuset och mobilen inte fungerar bara eller så sover hon för det brukar man göra efter en stor op ..
    Hjärta
    Du ska bara ta det lugnt och vänta så hör dem av sig till sig snart.
    Tack Hjärta
  • LinnV
    Stefanie skrev 2010-09-22 17:57:20 följande:
    Undrar om någon av er som ammat tidigare har någon erfarenhet av bröstpumpar? Är det något man bör införskaffa eller kan man lika gärna strunta i det? Får olika bud överallt...
    Jag tänker inte köpa en innan den här gången, jag använde min en gång när jag ammade min dotter, och jag ammade i 1½ år. Det är bättre att vänta tills man känner att man behöver en.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)