• LinnV

December Bebis 2010 :)

linn78 skrev 2010-10-03 07:53:09 följande:
    Ahh, jag hade också jätteont när jag skulle kissa sist, fick kissa i duschen säkert 2 veckor=( När stryker du på xylocain? Precis när du behöver kissa eller du har det på alltid?
    Ja, mat och dricka får man men jag vill gärna ha lite favoritgodis och cola att smaska på mellan värkarna, sist låg jag där i 19 timmar och det kändes ganska länge mellan måltiderna då.
    Lypsyl! Det hade jag också användning för sist!!
    Jag strök (stavning?) på en liten stund innan jag kissade, tar några minuter innan det hjälper helt som några andra också skrivit.. Tror inte att det är så bra att använda det hela tiden men jag slutade dricka för att det gjorde så ont att kissa så detta var min enda utväg. För mig tog det bara 6 timmar så hann inte äta något alls där, men det är sant, om man har någon favorit är det bra att ta med
    Lypsyl, bra att du skrev det, jag har tänkt på det men glömt skriva upp det, men nu står det med  
  • LinnV
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-03 12:12:13 följande:
    Jag hade aldrig någe problem med kisseriet att de gjorde ont el sved,men man vet ju aldrig denna gången. Vart köper man sådant?? Så sambon o så fall får åka o köpa de åt mig på BB
    Var glad för det Skrattande Det är hemskt, jag sprack inte så de sydde men hade massor av små sår. Det kändes som när man får handsprit i ett sår ungefär.. Det finns på apoteket.
  • LinnV
    ÄlskarNova skrev 2010-10-03 14:21:29 följande:
    Nu har det gått en timme sen jag tog 2 alvedon och de har inte hjälpt ett smack tyvärr..  
    Blir det värre sen så ringer jag nog sjukvårdsupplysningen och hör vad de tror det kan vara. Har ju faktiskt hållt på hela dagen sen jag steg upp. Det var bara nu som jag "gav upp" och skulle testa med värktabletter.

Hur har det gått för dig? Har du ringt sjukvårdsupplysningen eller har det blivit bättre?
  • LinnV

På tal om skötväska så köpte jag en mörkblå på tradera för typ 100 kr med frakt, har köpt en teutonia s3 med ljusblå liggdel och ljusgrön sittdel så ville ha en neutral färg på skötväskan.

Idag är en piss dag, jag har så fruktansvärt ont i fogarna för att jag jobbade igår och sen är jag jätte förkyld, håller på att hosta ihjäl mig och har feber. Sen är jag ensam hemma med min 5,5 åring och våran hund, som både är super pigga och inte alls vill vara inne och vila. Ingen rolig dag när man helst skulle vilja ligga och kolla på film och bli omhändertagen bara. Dessutom måste jag sortera tvätt och så för vi har tvättstugan direkt när min sambo kommit hem.. 
    Halsbränna har jag börjat få också för några dagar sen, trodde jag skulle slippa det men har nog fått allt nu man kan få när man är gravid.. Men mindre än 10 veckor kvar, är i v. 30+5 idag.. 

• LinnV

Åhh vad jag blir sur på försäkringskassan. Jag har fått igenom min sjukskrivning men bara för den tiden då jag hade vikariat, tom den 26 augusti. Efter det får jag alltså inte en kr ifrån de för att jag skulle kunnat jobba på något annat ställe med mer lämpliga arbetsuppgifter. Det kommer de med NU först, jag får alltså inte in en enda kr för spetember månad, hur fan ska man klara sig då?! Jag har jobbat 20 timmar så får ut ca 2000 kr efter skatt. Det är ju inte ens halva hyran. Min sambo har precis börjat plugga och får bara 8500 kr i månaden, usch. har ju barnbidrag och bostadsbidrag men det är inte så att det täcker alla räkningar.. Inte söker man jobb som gravid när man tror att man är sjukskriven.

Var bara tvungen att skriva av mig, är så sur att tårna bara sprutar. Det hade jag aldrigt gjort annars, då hade jag ringt och skällt ut de direkt men inte nu.. 

• LinnV
    MFJG skrev 2010-10-05 12:22:49 följande:
    Ja jag kan äta lite. Men har aldrig sug eller är hungrig..Kommer inte ihåg att det var så sist..
    Kan kanske vara att magsäcken är tillplattad? ;) 
    Så har jag haft det länge, jag kan knappt äta alls, har ingen matlust. Det är så jobbigt att tvinga i sig mat bara för att man vet att bebis behöver det. Min sambo är sur på mig för att jag äter så lite.
  • LinnV

Jag ammade min dotter i 1½ år, trivdes jätte bra med det. Tyckte det var så skönt att slippa gå upp och fixa välling på nätterna, hon var 1½ år när hon började sova hela nätter så då slutade jag amma. Fick mjölkstockning en gång annars var det smärtfritt så hoppas det kommer gå lika bra den här gången också.

Men jag kommer se till att han tar flaska med ersätting eller urpumpad mjölk så jag inte blir så låst, vill kunna göra saker själv med min stora tjej. Jag kunde inte vara iväg med än 30 min eller så för min dotter tog inte flaska, kan inte säga att vi försökte riktigt heller.

• LinnV

Jag äter niferex och tycker det är så skönt för haft diarré (förlåt!!) sen jag blev gravid och nu är jag som vanligt ungefär i magen.

Här är en till som är jätte svullen där nere, ser hemsk ut. Tur att jag inte kan ha sex längre för hade inte viljat visa mig för min sambo när jag ser ut såhär..

Har även börjat svullna i fingrarna så vissa dagar kan jag inte ha förlovningsringen på mig..

Bara 9 veckor kvar nu <3 v.31+0 idag!!!

Stefanie skrev 2010-10-06 15:41:17 följande:
    Härligt hur detaljerade vi börjar bli i den här tråden! 
     Jag tänkte på det också men kom på att många här jobbar i vården så kanske är därför?! På jobbet pratar vi om avföring och såna saker samtidigt som vi äter mat så inget är konstigt för mig längre Flört
  • LinnV
    NhjärtaD skrev 2010-10-07 10:02:40 följande:

Nu kommer ett gnäll inlägg, men jag blir tokig!!

Orkar inte göra nånting extra än det jag måste, typ ta hand om barnen....är så stor & tung & trött i kroppen...är sååå sugen på höst städningen men ORKAR inte....det är så frustrerande!!! nu fick jag be sambon om hjälp, han kommer fixa det, men mår dåligt att lasta över det på honom...

Fogarna  gör ont trots man inte anstränger sej....

Kommer jag fixa detta fram till FL, 60 dagar kvar är juh ingenting, men för mej är det pain in the as!!!!! Vill bara ha min bebis nu & må bra igen....

Är så avis på er som orkar fungera, för det gör verkligen inte jag...sitter/ligger i denna jäkla soffa som jag börjar avsky, börjar avsky mitt hem för det inte ser ut som jag vill....är rätt pedantisk men ändå... usch & fy....

Jag vet precis hur du känner. Men jag orkar knappt med min dotter, sen har jag min hund att gå ut med fast jag inte får vara ute och gå.. Min sambo gör saker bara om jag säger till, han ser inte vad som behöver göras så jag blir tokig, orkar inte tjata. Vi ska ha kalas för släkten på söndag och det ligger på mig att få ordning men orken finns inte, vill bara lägga mig ner och gråta de två sista månaderna, jag orkar verkligen inte mer... Jag har ont jämt, dygnet runt, även om jag inte gjort något, men gör jag något har jag så ont att jag inte kan röra mig.
    Hur får jag min sambo att förstå hur dålig jag är egentligen?! Han skrattar lite när jag försöker förklara sen är det inget mer..

Jag rensade min dotters garderob igår och fick så sjukt mycket sammandragningar som gjorde riktigt ont. Nu efter jag varit ut med hunden så har jag vikt och lagt in tvätt så nu är de igång igen..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)