delifi2 skrev 2010-12-31 11:47:41 följande:
Så söt 

Min dotter hade oxå von rosen skena.
Det blir lite av en chock sen när ni tar av den och hon är helt lealös, man är van vid att de ska vara stabila eftersom man tar i skenan. Men tänk på att de inte har kunnat träna upp några muskler under tiden de haft skenan men de tränar snabbt upp det sen när man ta bort den.
Olivia har verkligen en gnäll/mat period vid 22-01 på kvällen/natten. 
ammade henne vid 22 på ena sen vid 23 på andra sen vid 00 fick hon ersättning sen vid 1 ville hon bli ammad igen så ca 01.30 somnade hon. Där emellan tar hon nappen. Sen så vaknade hon kl 3.30 igen och ville ha mat, jag hade hoppats hon skulle sova till 5 iaf eftersom hon var full med mat. Nån som har nån bra idé hur man kan göra?
Funderar på hur jag ska göra på kvällarna, för nästa vecka börjar Magnus jobba igen och jag ska vara själv med alla 3 så att sova på fm funkar inte då.
Jo skenan var jag först väldigt oroad över hur det skulle funka men det går över förväntan. Jag tycker man kan få samma närhet och både att amma och byta är inget problem. Men nog kan jag längta tilld en försvinner om cirka 4 veckor! Det blir lätt rodnad i veck och mot skenan vilket känns trist. <vi försöker dock med alla medel att sköta om så gott det går. Blev hon bra i höften din tjej och hur länge hade hon skenan?
Elsa vill gärna vara vaken och äta på nätterna men nu jädrar får hon napp också, för ofta misstänker jag att hon bara vill vara nära och snutta. Det går lite bättre då. Imponerad av er med flera barn, jag tycker det är svårt med ett så här i början! :)