Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

mamma smurfen skrev 2010-10-29 12:07:52 följande:
    *ler* tycker att de ser såååå mysigt ut med en liiiten liiiiten bebbe, å den där nappen, man smälter direkt=)

Kan ju vara att mitt "motstånd" gentemot nappar bottnar i att in lillebror(6år yngre) hade VÄLDIGT svårt för att släppa nappen...
    Han var hela 6-7år innan han tillslut gav TOMTEN nappen,
    så andra barn (fattiga i andra länder) kunde få en "tröst"..*S* kommer ihåg hur han de första veckorna grät sig till sömns, för att nappen va borta..... (snacka traumatiska "storasyster minnen nu*ler* ) 
    Ja, det är gulligt Baby

Stackars lillebror... Gråter
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    mamma smurfen skrev 2010-10-29 12:12:34 följande:
    *s*  ja DÅ va de nog så.....faaast han verkar inte ha tagit någon skada på senare dar av de iafFlört
    Hehe, tur det
  • Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-29 13:09:28 följande:
    SkålSkål för mig för Helsjukskrivning och mammaledighet idag nu äter jag pizza och njuter av kall äppelljuce och NJUTER av ledighet fram till han är 1år gammal
    Nu äntligen känns allt underbart.
    Köpte till och med Libero olja och crem till elias
    Skål skål Skål
  • Mysmamma70
    linasmama skrev 2010-10-29 13:28:57 följande:
    Jag har köpt napp till min lille (stora) pojke, min dotter vägrade napp men hade mina bröst som napp istället så hon snuttade minst en gång i timmen i flera månader. Kommer försöka få lillebror att ta napp men kan ju inte tvinga..

Var ju och kollade tappen igår, då fick jag även göra TUL Jag blev helt överlycklig när hon frågade om jag ville det. Han vägde ca 2818 g (+17 %) så om jag går tiden ut kommer han väga runt 4400 g. Tappen var 47,1 mm nu så var ingen fara. Jag ska inte äta någon bricanyl för jag har gått förbi v.34+0 så nu är det okej att förlossningen startar. Men läkaren trodde jag skulle få gå tiden ut även om man inte vet säkert. Min dotter vägde 3640 g när hon föddes så hon var ganska stor också.. Jag däremot vägde 4460 g så det finns stora barn i släkten.

Jag har hört att barnen brukar bli ungefär lika stora som farmorns barn, alltså pappan och hans syskon. Kan det stämma?! Har inte frågat svärmor hur stora hennes var så jag vet inte!

Har sammandragnings så fort jag gör minsta lilla, räcker med att resa mig upp ur soffan och gå ett par steg. Jag kan inte äta några värktableter för jag har så känslig mage så får lära mig att leva med de sa läkaren.. 
    Skönt att tappen har växt till sig och att du passerat magiska v 34 nu

Och roligt med TUL, jag ska göra mitt på måndag! Men lita inte för blint på tillväxtprognosen, när jag gjorde TUL i v32 förra året med Charlie skulle han väga 3,5 om jag gick tiden ut enligt beräkningen. Han vägde 4,2, så han gjorde en rejäl slutspurt

Min man vägde bara 2,5 när han föddes och Charlie 4,2, så där sprack den teorin, men det finns ju alltid undantag

Fortsätt att vila!
  • Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-30 19:53:22 följande:
    Alla
    Vet ni om magarna våra växer ännu mer eller är det stopp nu ?
    Går in själv i vecka 34-35 på onsdag ..
    Magarna fortsätter att växa tills bebben föds
  • Mysmamma70
    ondar skrev 2010-10-31 12:02:05 följande:
    Min ligger på tvären än så länge o har så gjort väääldigt länge så det känns inte som om den kommer vända sig ner på tre dagar men vem vet:).
    Jag hade precis tänkt fråga detsamma

Jag är ju i 32+0 och har bebben med huvudet uppåt, de andra barnen har lagt sig rätt mycket tidigare. Men jag hoppas hon vänder sig neråt snart.

Har era vändningsförsök lyckats?

Jag var inne en sväng på förlossningen idag (läs tre timmar) då jag har haft sammandragningar sedan lördag kväll kl 18. Men inget hade hänt med tappen och bebisen verkade må fint. Ingen UVI heller.
  • Mysmamma70

Man kan ju skriva om vilket stöd man önskar, tex att BM ska vara mycket i rummet eller om man vill vara mer ensamma, om man vill ha mkt info om vad som händer, eller om man klarar sig utan osv.

Om det finns smärtlindring man absolut inte vill ha, om man absolut inte vill ha studenter i rummet m.m.

Om det är ngt särskilt man oroar sig för

• Mysmamma70

SaraKlippan - lycka till

Jag googlade sätesförlossning igår och det känns inte som om det är något jag skulle våga, då min bebisar brukar vara stora och man rekommenderar det för bebisar 2-4 kg.

Vi ska på TUL idag och då får vi se hur stor lillan är nu, men Charlie som föddes förra året ökade massor i vikt sista 8 veckorna efter TUL och vägde 8 hg mer än beräknad födelsevikt (4,2).

MFJG skrev 2010-11-01 06:58:23 följande:
    Någon med erfarenhet av att samla vätska? Brukar ni ha svullna händer på morgonen? Försvann vätskan direkt vid förlossningen? Hur mycket gick ni upp i vikt när ni samlade på er som mest??
    Jag fick HF förra året när jag väntade Charlie och samlade mycket vätska. En av de sista veckorna gick jag upp 3 kg Totalt gick jag upp 14 kg och 10 kg försvann direkt vid förlossningen, hade stor bebis, stor moderkaka och mycket fostervatten. De två sista kilona var svårast att bli av med, men efter fyra månader var jag 15 kg lättare
  • Mysmamma70
    MFJG skrev 2010-11-01 08:40:03 följande:
    Jag har gått upp närmre 2 kilo på 1 dygn!! Vaknar med svullnaden. Brukar den inte vara värst på kvällen? Detta hände INTE när jag väntade sonen. Då hade jag min förlovningsring på mig när vi åkte till förlossningen..
    Jag är mest svullen på morgnarna. Ring din BM och hör efter om du är orolig
  • Mysmamma70
    ondar skrev 2010-11-01 10:18:01 följande:
    Jag har ju aldrig vart så här gravid förut så jag har inget o jämnföra med:P.
    Hur pålitligt är ett TUL, väger alltid barnen så mkt som de räknar ut eller har de ett visst felmarginal??
    Vi gjorde TUL förra året i v 32 med Charlie, och då blev uppskattad vikt 3,5 kg - han vägde 4,2

Idag ska vi göra TUL på lillasyster, 32+1 idag
Svar på tråden December Bebis 2010 :)