linasmama skrev 2010-10-29 13:28:57 följande:
Jag har köpt napp till min lille (stora) pojke, min dotter vägrade napp men hade mina bröst som napp istället så hon snuttade minst en gång i timmen i flera månader. Kommer försöka få lillebror att ta napp men kan ju inte tvinga..
Var ju och kollade tappen igår, då fick jag även göra TUL

Jag blev helt överlycklig när hon frågade om jag ville det. Han vägde ca 2818 g (+17 %) så om jag går tiden ut kommer han väga runt 4400 g. Tappen var 47,1 mm nu så var ingen fara. Jag ska inte äta någon bricanyl för jag har gått förbi v.34+0 så nu är det okej att förlossningen startar. Men läkaren trodde jag skulle få gå tiden ut även om man inte vet säkert. Min dotter vägde 3640 g när hon föddes så hon var ganska stor också.. Jag däremot vägde 4460 g så det finns stora barn i släkten.
Jag har hört att barnen brukar bli ungefär lika stora som farmorns barn, alltså pappan och hans syskon. Kan det stämma?! Har inte frågat svärmor hur stora hennes var så jag vet inte!
Har sammandragnings så fort jag gör minsta lilla, räcker med att resa mig upp ur soffan och gå ett par steg. Jag kan inte äta några värktableter för jag har så känslig mage så får lära mig att leva med de sa läkaren..
Skönt att tappen har växt till sig och att du passerat magiska v 34 nu
Och roligt med TUL, jag ska göra mitt på måndag! Men lita inte för blint på tillväxtprognosen, när jag gjorde TUL i v32 förra året med Charlie skulle han väga 3,5 om jag gick tiden ut enligt beräkningen. Han vägde 4,2, så han gjorde en rejäl slutspurt
Min man vägde bara 2,5 när han föddes och Charlie 4,2, så där sprack den teorin, men det finns ju alltid undantag
Fortsätt att vila!