Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

mamma smurfen skrev 2010-11-08 15:23:48 följande:
    =)

Denna Tjejen har inte samma pappa som mina killar, å de skiljer sig 9år mellan "lillkillen" å denna nya som ska komma snar (hoppas jag iaf=) inne i V35+3 idag)

Känner mig väldigt tudelad över hur de kommer bli med en tjej, INTE pga mina känslor, älskar denna lilla busa redan lika mycke som mina andra busar, utan det handlar mer om att kunna ta hand om tjej*S*... KAN ju dehär med killar, hur de fungerrar osv....
     Men HUR funkar de med tjejer??*ler* Bara en så "enkel sak" som bajjblöjja å att torka rent.......??? 
    Man lär så länge an lever antar jagFlört 
    Hihi, jo, det är ju lite joxigare när småflickorna bajsar blöjan full, men man vänjer sig snabbt Min förstfödda är dotter, men hon har ju hunnit bli 14 år nu, så där är annat nytt man får lära sig varje dag Tungan ute
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    Haligh skrev 2010-11-08 17:01:01 följande:
    Haha, festligt att vi gått upp exakt lika mkt! Har inte vägt mig hos bm en enda gång - jag frågade där i början f-r jag trodde att man brukade göra det; men inte då! SÅ jag passar på när jag är hemma hos nån som har våg

Ska jobba 5 veckor till med den här, t.o.m vecka 38... tänkte gå en innan men så var det rätt mkt som gick bort så jag tänkte att jag kör på!

Eleverna har ju inte sett sin fröken på en vecka nu dryg (höstlov) det var ett par som sa "men vad stoor du har blivit nu...eller får man inte säga så...?" De är så artiga så! Hur länge tänkte du jobba?
    Under mina andra graviditeter har jag totalt gått upp 10, 12 och 14 kg, så här verkar det bli några extra Tungan ute

Jag gick på ledighet för en vecka sen, men jag har ju också en liten 1-åring att ta hand om härhemma. Jobbade bara i tio veckor mellan föräldraledigheterna (varav jag var sjukskriven två för tidiga sammandragningar), mest för att min man skulle få vara hemma lite själv med lilleman

Känns som om magen vuxit med rekordfart nu sista tiden. Är det ditt första barn?
  • Mysmamma70
    MrsHelgesson skrev 2010-11-08 17:10:54 följande:
    Men varje sammandragning påverkar väl inte tappen? Det finns väl ingen säkerhet att de gör det? Jag hoppas i alla fall att den utplånas snart.
    Tyvärr finns det sammandragningar som inte gör något annat än ont, så man kan inte veta säkert om de påverkar tappen
  • Mysmamma70
    Haligh skrev 2010-11-08 17:08:10 följande:

Och så lavemang ska jag be om ifall det går (såg att nån skrivit här på fl och nästan skrytit om sitt kaskadbajs över bm...till den kategorin hör inte jag, haha

Jag har inte fått lavemang under mina tre förlossningar (har aldrig blivit erbjuden) och jag har inte bajsat under förlossningarna heller
  • Mysmamma70
    delifi2 skrev 2010-11-08 17:17:34 följande:
    sd påverkar tappen väldigt lite det är mer värkar som gör det.
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-08 17:05:55 följande:
    Gumman det var inte det jag menade alls utan jag har hört att vissa låter sina män pilla försiktigt på tappen reta upp det har jag läst här på Fl 
    det är ju 2 helt olika saker ju, att pilla försiktigt brukar de göra när man har sex , hinnsvepning är nåt helt annat då man typ kör upp hela handen för att ta ett finger och köra runt med på hinnorna
    Hinnsvepning är ju verkligen inget att rekommendera, ska utföras av BM eller läkare. Men jag tror inte så många som ändå försöker lyckas - det gör rätt så ont när man bänder in ett finger för att komma åt hinnorna Foten i munnen

De flesta vet inte skillnad på sammandragningar och värkar. Jag fick en liten lektion av läkaren på KK när jag var där och pratade om förvärkar, när jag borde sagt sammandragningar
  • Mysmamma70
    ondar skrev 2010-11-08 19:08:23 följande:
    Usch jag e så dum och trodde att det skulle underlätta inför vändningsförsöket imorgon om jag har läst så mkt som möjligt innan om det. Har iof läst fakta innan men sökte här på FL efter medlemmars egna erfarenheter och i princip alla verkar tycka att det var skithemsktObestämd. Nu blev man ju nervös på riktigt.
    Känner bara en som har genomgått ett (ett misslyckat) och hon tyckte inte att det gjorde speciellt ont och hennes bebis blev inte så jättestressad av det så får ju bara hoppas att det blir samma här, man vet ju inte förrän man har provat:).
    Min bebis kan ju vara en av de 40% som faktiskt vänder sig och ligger kvar vänd o då är det ju jättebra:).
    Du får utgå från att allt kommer att gå bra, ingen idé att oroa dig i förväg
  • Mysmamma70
    ondar skrev 2010-11-08 19:56:18 följande:
    Jo det e klart man gör annars hade jag tackat nej till försöket:). Men nervös kan man ju inte hjälpa att man blir:)
    Jag ska hålla mina tummar för dig imorgon
  • Mysmamma70
    Haligh skrev 2010-11-08 21:13:12 följande:
    Man ska inte jaga upp sig, det vet jag men i Uppsala var det nyligen en bäbis som dog efter vändningsförsök... Mamman hade blivit hemskickad för snabbt och märkte på kvällen att det var så lugnt och åkte in... Bäbis hade strypts av sin navelsträng!! Så fruktansvärt!
    Det var väl en onödig kommentar
  • Mysmamma70

När man skriver om såna här saker som kan hända så är det alltid någon som känner någon som.......

Men sällan skriver man om alla det har gått bra för. Vi har en fantastisk förlossningsvård i Sverige och det är väldigt liten risk att föda barn här.

Och även fast den lilla risken finns så tenderar den att få orimliga proportioner på ett forum för att fokus hamnar fel.

Vi ska väl stötta varandra och inte skrämma upp varandra i onödan?

• Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-08 21:18:31 följande:
    Det är inte för att skrämma upp inte alls.
    Kommer du ihåg när jag berättade det behöver inte va vändningen ute bara något annat.
    Men det stillar knappast hennes oro.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)