• Stoce

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-10-27 19:00:26 följande:
    Grattis!!
    Måste vara underbart skönt att det är klart.
    jag går bara och väntar på mitt besked. Har ju 2 veckors 50% sjukskrivning dom ska "godkänna".
    Ja, det är knappt så man har vågat andas. Tjejen som ringde upp mig var då verkligen jättegullig, och förstod att jag absolut inte kan jobba. "Jag beviljar 90 dagar på en gång här" sa hon, och mer behöver jag ju inte. Läkaren sjukskrev mig till bf 13 december, så då klarar jag mig.

Håller tummarna för att det kommer gå igenom för dig med!
  • Stoce

Här är en som är på väg till förlossningen för att göra en ctg-kurva och kanske andra tester, fick tid vid kl. 11. Bebis har gått från att sparka så hela magen hoppar och känslan av att revbenen ska gå av, till att inte reagera då man buffar på den och vara ganska stilla. Känner fortfarande något litet fladder men inte alls så ofta och starkt som tidigare... en tiondel kanske... väldigt läskigt, fy...

• Stoce

Det gick bra idag på förlossningen. Fick ligga med ctg i en halvtimme, bebis hjärta slog med 130-160 slag per minut, oftast över 150. Fick sedan också göra ett snabbt ultraljud som visade att den ligger med huvudet neråt och jag har normal mängd fostervatten. Jag bad honom beräkna födelsevikt då jag själv vägde 4440 g då jag föddes, men denna låg inom "normalvärdena" och han räknade på att den kommer väga ca 3500 g om jag går tiden ut. Nu ska vi hålla koll på rörelserna, och blir den inte mer aktiv (så att jag "känner igen" den) så ska jag in igen på lördag för ny kurva. Lade mig dock ner på soffan tidigare här hemma och fick mig några rejäla buffar på utsidan. Barnmorskan sa att de kan vara lugna de dagar då de verkligen lägger på sig i vikt och att det är helt normalt. Känns skönt att ha varit och kollat upp det i alla fall. Då kan man andas ut

Tror dock jag ska börja packa BB-väskan för tanken väcktes att jag kanske skulle bli kvar där, och planeringsmänniskan=jag, vill att allt ska vara klart så jag slipper fundera på något. Tror det blir att skruva upp väggskötbordet i helg också, resten börjar bli klart. Bäddade spjälsängen i tisdags, ååh så mysigt! Känns som dessa sista veckor kommer gå sakta! Börjar längta såå mycket efter bebis nu, var mysigt att få se den en snabbis idag i alla fall. Lilla handen var knuten framför ansiktet... Hjärta

• Stoce

Grattis till tepriprovet Moma, så härligt att det gick bra! Ang. bilkörning så kör jag inte gärna eftersom mina fogar blir sämre av bilkörning, men jag bor fem mil utanför stan, så när det är bm-kontroller och akupunktur så kör jag in och passar på att göra andra ärenden samtidigt. Annars så är det sambon som kör hela tiden nu då vi ska handla och sådär.

• Stoce

Ojojoj, nu tryckte jag på fel knapp. Var inte klar med inlägget!

Skulle skriva att jag varit lite pysslig i veckan, och att jag sytt ett babynest (det på bilden). Har också sytt en skötbädd i och med att vårt väggskötbord från Segr är bredare än vanligt, så en "köpesskötbädd" hade blivit för smal. Kommer bild på det när vi fått upp skötbordet.

• Stoce

Men nu vet jag inte vad jag håller på med! Spam, sorry!!
    Tryckte på fel knapp igen, jisses! Förvånad

Tänkte att jag kunde ju lägga upp en bild i alla fall, men det kom inte med i inlägget. Där var i alla fall bilden på det.

Och här är en mössa jag stickat, den plus en hjälmmössa borde väl räcka då man åker hem från bb? Har ju huva på overallen också...

Spjälsängen står också bäddad och klar, och ska bara lyftas in till vårt sovrum om ett tag. Tänker inte använda grinden till en början utan förankra den så den står vid min säng. Då har bebis en egen hörna, men är ändå nära.

Förra veckan blev det väldigt lugnt i magen, så jag fick åka in på förlossningen och göra ctg och ultraljud, men allt står bra till med bebis. Beräknas väga 3500 g om fullgången, så det känns bra. Själv vägde jag över 4,4 kg så jag har varit lite orolig för att den skulle bli jättestor. Hos bm i måndags konstaterade hon att bebis håller på att fixera sig, och sen på tisdag kväll så gjorde det så vansinnigt ont att jag satt tårögd i en timme då den bökade på låångt nere, gjorde så sablars ont så jag hoppas att den fixerade sig. Magen står som högst nu i alla fall och det är svårt att andas djupt, och jag har konstant halsbränna. Fick tips om flytande Gaviscon (Kan det ha hetat så?) som tydligen ska hjälpa väldigt bra. Någon som provat?

• Stoce
    Jaya skrev 2010-11-11 08:59:09 följande:
    Förresten! Nu är det  jag som är för snabb på knappen! *hihi*

Jag var ju hos Bm igår, v 34+2.

sf var 35 cm
    hjärtljud 140 slag/minut
    huvudet ner, lite ruckbart
    blodtryck 120/75

vikt, glykos och hb tog vi inte. Allt var fint förra gången och jag kände inget behov av det.

Hon kände och klämde lite på magen också, och hon tyckte inte jag skulle vara orolig för att få en stor bebis (har varit jätteorolig för det). *pust* skönt, fast man vet ju aldrig
    Jag har faktiskt inte sytt mycket på symaskin alls förut, men det är ju riktigt roligt

Vad härligt att bebisen inte verkar vara så stor. Det var min farhåga också, men då kan man andas ut lite.
  • Stoce

Älskar Nova - håller tummarna för att de tar tid på allvar!! Lycka till {#emotions_dlg.flower}

• Stoce
    Stoce skrev 2010-11-11 09:03:00 följande:
    Älskar Nova - håller tummarna för att de tar tid på allvar!! Lycka till {#emotions_dlg.flower}
    Hjälp, språklärare är man och allt blir bara fel idag! Menar självklart - håller tummarna för att de tar DIG på allvar Drömmer
  • Stoce

Stefanie - ja, babynestet blev jättefint. Tror vi kommer använda det flitigt

Och angående Gaviscon så fick jag tipset att köpa det flytande, så ikväll ska jag prova det för första gången. Kan rapportera sedan om det var drägligt att ta, och om det hjälpte.

Någon frågade om fårmössan - mönstret kommer från en mönsterbok med olika fårmotiv, från Svarta Fåret, på framsidan är det en kofta i rosa med får på. Garnet heter Tilda, och man stickar med stickor 3-3½. Jag lade upp 98 maskor för att göra 3 månaders storlek, tror dock den kommer vara lite för stor för nyfödd, men man får använda hjälmmössa under så ska det nog gå bra.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)