Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Jaya skrev 2010-06-04 10:15:58 följande:
    Åh på tal om sill!
    Jag är så sjukt sugen på matjesill, nypotatis, gräddfil och gräslök! Ge mig nu! Tungan ute

jag har inte vart inne och kollat på tråden på ett tag. Har legat pall hemma. Toaletten har varit min bästa kompis. På söndag är jag i vecka 12+0 och jag har inte haft så mycket besvär med illamående, men denna veckan har nog tagit priset!
    Ja fy vad gott!!!

stackare
    linasmama skrev 2010-06-04 10:18:02 följande:
    Usch vad jag är less på att må illa. Kan fortfarande inte spy men mår riktigt dålig, känner mig fortfarande handikappad av det. Är i v. 13+4 idag! Ryggen värker dessutom så kan inte kan röra mig knappt eller göra något alls. Vill bara ligga ner hela tiden och det fungerar inte riktigt när man har hund och en femåring hemma..

Idag åker vi till södertälje för att hälsa på min pappa och syster, min syster fyller 17 år Vi ska även hinna träffa min sambos syster och hennes bebis som är två månader och vara barnvakt åt deras 1½ åring. Så blir full fart, det är bara att bita ihop och försöka vara glad. Det värsta blir bilresan dit, tar väl ca 2½ timma..

Jag kommer hem på söndg igen så ha det så bra så länge tjejer  
    Låter inte lockande om man mår dåligt, men man måste fortf ha ett liv
    Lycka till & hoppas det går bra!!!
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Jaya skrev 2010-06-04 10:58:56 följande:
    Haha vad skulle man göra på husvagnssemester om det inte vore för "potti pottin" (husvagnstoaletten).
    Ha det så bra i helgen!
    NhjärtaD skrev 2010-06-04 10:52:43 följande:
    Ja fy vad gott!!!

stackare
    Förresten nu kommer ett av mina "blonde moments". Kan man få tag i nypotatis nu?
    Det kan man gott gott
  • Trollungarnasmamma
    Stoce skrev 2010-06-04 10:55:24 följande:
    Idag åker vi till fjällen och ska fiska (jag ska nog mest ligga i husvagnen och läsa, titta på film och ha det gott) med ett par kompisar. Tyvärr så är det "friluftstoalett" som gäller. Uppför en backe och huka sig i skogen, vädret är utlovat att bli ca 5 grader, regn och blåst. Icke trevligt när man behöver gå en gång i halvtimmen i princip! Tror nästan det är värt att använda husvagnstoaletten, och sedan ta itu med att rengöra den. Jo, så får det bli!

Ha det gott alla! Trevlig helg!!
    oj fjällen

Vi ska till ölands djurpark imorgon Dottern ser fram emot detta massor!

Vill inte byta med dej, vill ha värme
    Jaya skrev 2010-06-04 11:05:56 följande:
    Ååhhh! Måste ha! Då blir det midsommarmiddag ikväll till sambons förtret. Han vill ha " riktig mat" 
    Hahaha låter som min sambo, han har valt köttfärssås & makaroner ikväll, fredagskväll med fint väder :s
    lite knas ele?!
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-06-04 11:38:48 följande:
    9+6 idag, så imorgon går jag in i vecka 11! Idag är det även exakt 25 % avklarat, känns gött! Tiden går sjukt fort.

Imorgon har jag blivit anställd som fotograf på ett bröllop så hoppas jag mår dugligt då. Kommer inte vara något vidare kul att må illa hela tiden. Lergiganen funkar när den själv har lust haha. Men det är bättre än utan iaf!

Tycker inte ni det känns som att tiden går helt galet fort? 
    Jo nu tycker jag det gör det, när jag mådde dåligt gick den sakta, men nu sjuk fort...
    andra trimestern redan!!
     6 veckor kvar till halv tid bara...helt sjukt....
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-06-04 12:01:36 följande:
    Kan inte citera så det blir normalt. Men i alla fall. Jag tycker tiden går fort även om jag mår dåligt hihi. Läääängtar tills jag inte mår illa. Vill verkligen INTE vara en av de otursdrabbade som mår illa hela grav. :(
    men det är juh bra
    Ne jag håller tummarna för dej gumman, vore inte kul!!
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-06-04 12:37:05 följande:
    nej verkligen inte! men i slutändan är det ju ändå värt det, även om det kommer suga att må illa i 9 månader ;)
    ja det e klart, bra att du tänker så

Det är oxå sjukt att så fort bebis är ute så försvinner alla krämpor
    Fast det kommer andra med bebis ute
  • Trollungarnasmamma
    Nainen85 skrev 2010-06-06 19:54:34 följande:
    Hej, kan jag hoppa in i den här tråden? Vi väntar vårat andra barn. BF 29 december.
    Välkommen & Grattis!
    Jessika82 skrev 2010-06-06 20:19:46 följande:
    I morgon går man in i v17 (v16+0) tiden går snabbt.... började jobba förra måndagen
    Varför nojjig?
    Hur kändes det att jobba då?
    Stoce skrev 2010-06-06 20:33:29 följande:
    Tillbaka från fjällen. Igår kväll fick jag en forsblödning, som mens ungefär... ingen mobiltäcking och fast i fjällvärlden. Var riktigt läskigt. Lade mig ner, och det gick över på en timme. Idag kommer det knappt brunt, har inte och har inte haft jätteont heller, men är väldigt orolig... ska ringa BM imorgon. Har som mensvärk, men inte väldigt ont... usch, detta är INTE kul!!
    Ne fy vad otäckt!!!!
    Ring gyn nu annars???
    kram på dej
    TheUnknown skrev 2010-06-06 20:47:12 följande:

Jo det gick bra och dåligt.. Dom vet inte varför jag har så ont men det kan bero på musklerna, gjorde döööont när han tryckte på magen!!

Fick göra ultraljud och se den lilla sparka omkring därinne, jättemysigt såklart! Fick med mig tre bilder hem o det tråkiga e att sambon tittar på dom , säger "usch man ser ju inte vad det är, göm dom där"..

Han som sa att efter första ultraljudet skulle jag få se någon som brydde sig och engagerade (??) sig.. Visst, han var inte med nu, men han har ju tillomed fått bilder...

Så bilderna ligger inkastade i ett alltialloskåp i köket bland glödlampor, ljus och pärmar...

Men, varför beteer han sej så här? Vill han inte ha barn?
    stackare....blir lite arg när du säger så här!
    linasmama skrev 2010-06-06 20:50:34 följande:
    Ja då har jag kommit hem igen då. Har varit fullt upp i helgen, skönt på ett sätt för jag har inte hunnit känna allt för mycket hur dåligt jag mått. Men har haft helt sjukt ont i huvudet och varje kväll har jag fått migrän. Så jobbigt när man bara kan äta alvedon, det hjälper inte på mig alls. Någon mer som haft det?

Vi var barnvakt till min sambos systerson som är snart två år. Och myste lite med hans lillasyster på 9 veckor Jag fick ett par mamma hängslebyxor av min sambos syster.
    Min sambos ena syster fick barn 28 Januari och hans andra fick 4 April så det blir tre kusiner i år. Det är en flicka och en pojke så vi kan få allt vi behöver av de  
    Jag har migrän & inga receptfria tabletter hjälper på mej, måste sova bort det...
    Nu får jag liknande när jag blir uttorkad i solen, blir det jätte lätt i solen, får dricka vatten konstant...

Hahaha vad smidigt
  • Trollungarnasmamma

Vilken kanon helg man haft

Sol, kärlek, syskon, grillning, släktingar, Ölands djurpark, söndags middag & lite jobb...kan inte blir bättre!!
    Jo det bästa är att jag slutat blöda från tarmen idag, peppar peppar!!
    Känner mej så gravid & glad nu

Ska ta ett nytt kort på maggen innan sängen....

jobbn imorgon mellan 7 & 13, helt okej, men solen ska försvinna imorgon

kram på er

• Trollungarnasmamma
    MalakiW skrev 2010-06-06 23:29:02 följande:
    Hej alla,
    Ska till blödningsmottagningen imorgon pga mitt MA och för att de inte tyckte jag blödde när jag genomgick missfallsbehandlingen förra fredagen. Är orolig för att jag inte blött tillräckligt och därmed inte fått ut allt. Är också orolig för infektioner och för att "börja om" med att få ut allt genom skrapning. Vill ju börja läka!

Skulle behöva era tankar i morgon! Ska dit 10.30 och jag är jätteorolig!

kramar!

Läste försent

*ångest*

kramar & tack för ditt inlägg om blödningen

• Trollungarnasmamma
    TheUnknown skrev 2010-06-07 07:49:45 följande:
    Ja, vi ska på NUPP den 29de juni nu, det var väl bara det att han sa "efter första ul så blir det ändring", men nu var han inte med, jag blev bara lite ledsen på hans reaktion..
    linasmama skrev 2010-06-06 20:53:24 följande:
    Vad skönt att få se den lill* och att den mådde bra. Men riktigt tråkigt att din sambo inte bryr sig. Min längtar tills han får se UL och bilderna därifrån. Bryr han sig inte om något som har med graviditeten att göra?

Vi pratar inte om det så mkt, han kan typ säga " ja sen när det kommer en till så...." och sånt.. Men ingen planering eller så, inget vagn eller namnprat o sådär..

NhjärtaD :  Nä han ville inte ha barnet och vi funderade ju på abort.. Men han sa att han skulle vara med till 100% vad jag än bestämde... sen sa han att han kommer igång efter UL.. vad är nästa förklaring...

okej, varför ville han inte då? Jobbig sits...klarar ni igenom detta?
    stackare....
    Emelle skrev 2010-06-07 09:22:02 följande:
    Skrev fel...11+4 idag.
    Nainen85 skrev 2010-06-06 19:54:34 följande:
    Hej, kan jag hoppa in i den här tråden? Vi väntar vårat andra barn. BF 29 december.
    VÄLKOMMENHåller tummarna för att allt är bra med er bebis!
    NhjärtaD skrev 2010-06-06 22:25:33 följande:
    Vilken kanon helg man haft

Sol, kärlek, syskon, grillning, släktingar, Ölands djurpark, söndags middag & lite jobb...kan inte blir bättre!!
    Jo det bästa är att jag slutat blöda från tarmen idag, peppar peppar!!
    Känner mej så gravid & glad nu

Ska ta ett nytt kort på maggen innan sängen....

jobbn imorgon mellan 7 & 13, helt okej, men solen ska försvinna imorgon

kram på er
    Härligt allt låter...grattis till friskare mage med Hade sjukt mycket migrän med min äldsta pojke under graviditeten. Vila, tyst i ett jättemörkt rum....Du kan ju inte ta jättestarka tabletter nu el...Men det är jättejobbigt, i know! Drick mycket vatten...det kan hjälpa lite.
    TheUnknown skrev 2010-06-06 20:47:12 följande:

Jo det gick bra och dåligt.. Dom vet inte varför jag har så ont men det kan bero på musklerna, gjorde döööont när han tryckte på magen!!

Fick göra ultraljud och se den lilla sparka omkring därinne, jättemysigt såklart! Fick med mig tre bilder hem o det tråkiga e att sambon tittar på dom , säger "usch man ser ju inte vad det är, göm dom där"..

Han som sa att efter första ultraljudet skulle jag få se någon som brydde sig och engagerade (??) sig.. Visst, han var inte med nu, men han har ju tillomed fått bilder...

Så bilderna ligger inkastade i ett alltialloskåp i köket bland glödlampor, ljus och pärmar...

Tråkigt med killen. Dock tror jag faktiskt att det kan bli annorlunda sen när han kan känan sparkar och absolut när bebisen väl är här. Tom min kilel som är superengagerad säger själv att det är svårt att känna likadant som mig men att det blir lättare och verkligeare då han kan känna sparkar osv. Tråkigt att inte ah hans stöd just nu förståss...man vill ju gärna ha det så, men ajg håler tummarna  för att det kommer för dig med!
    Ja tack, det mesta känns kanon nu :-.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)