Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

ÄlskarNova skrev 2010-06-12 07:39:25 följande:
    Morn!  
    Guu vad det har regnat och blåst/blåser här! Värsta stormen idag.

Ikväll har jag en kompis med sambo och barn på middag-ska bli trevligt! Måste bara städa och handla först innan de får komma.
    Har redan varit uppe en timme för att den jäkla blåsten väckte mig..och sen är det lönlöst att försöka somna om..

Satt igår och pratade igen om "the vagn" och nu har vi bestämt oss för att köpa en ny city cross-11. Men kanske att vi köper city korgen begagnad för att få ner priset en aning. Har bestämt att ha den till nästa barn med så det är nog lika bra att köpa en ny då resonerade vi.
    Och på måndag åker mamma, Nova och jag till Ullared! kul kul!! Blir massa bebissaker då är det tänkt Baby 
    Mysig lördag
    Här blåser det som attan med &  regnar, så vi ligger i soffan & gottar oss innan vi ska ut på äventyr

Ahhhh Ullared have fun!!!
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-12 08:26:54 följande:
    The vagn pratet haha det har vi haft när vi gjorde Ul så gick vi till barnaffären tittade omkring fan vilken kännsla !!!
    Man tänker vad gör jag här men sen säger det sig JUSTE vi ska få en B-E-B-I-S haha
    Vi kollade på alla vagna men vi vill ha en vagn ja iaf just nu har vi bestämmt sambon får ju körkortet i juli och det finns tillgång till bil ju så inte mkt plats till 3 barn och sen massa matkassar när man storhandlar och bilbarnstolar här o där.
    Det blir ju en Familjebil men vi ska ha en CARENA 10.a så denna hade vi med dottern men den var kass 05:a sen bytte dom ut massa delar och vagnen kom 08:a och den hade vi till sonen den var UNDERBAR!!!
    Så det blir en Carena

Sen har vi ju en spjälsäng men vi har tagit bort en grind så nu är det en säng så sonen har den.
    Men vi tänkte skaffa en liten vagga som ja den är så SNYGG en liten vagga med himmelsäng
    Hoppas nu barnet inte blir en 6 kg klump igen hahaha
    Ja även om det är tredje som kommer så har man lite planer & funderingar....
    Karttikeya skrev 2010-06-12 09:00:24 följande:
    På tal om magar.. Själv är man bara svullen och eländig och den blygsamma raggarsträngen jag hade har blivit SVART. Vad är detta? Nog för att den är så gles att det ser löjligt ut, men svart? Usch..

Sen har jag haft problem med både magkatarr, gaser och magknip den senaste veckan. Oerhört frustrerande eftersom magproblem ställer till det för allt.. Önskar mig tillbaka till inga symtom, tack! Skrikandes

Går in i vecka 13 idag, det är ju bra iaf Glad
    Ja tyvärr så kan håret bli mycket mörkare inte så snyggt dock....
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Bara slapp idag tills vi ska på min systerdotters dansuppvisning i em....så gött!!!

Imon måste vi nog dock städa...men går nog kvickt när vi är två & själva....

• Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-06-12 16:58:31 följande:
    Hej alla glada! Precis som hos ÄlskarNova så är det storm här på västkusten. Uscha. 

Eftersom jag är så "sen" jämfört med er alla så gick jag in i vecka 12 idag! WOHO! Känns skitbra, som att man äntligen börjar komma någon vart. Och skönt att kunna pusta ut lite mer. Inte för att jag varit alls orolig det senaste. Men ändå :)

Jag har tydligen fått en riktig mage. Alla som vet kommenterar. De som inte vet säger väl inget för att vara snälla, i vanliga fall är det ju inte okej att kommentera folks vikt ;) Men nu gör det inget om det kommer ut känns det som.

Nej, nu ska vi åka och handla lite. Hoppas alla har en mysig lördag trots allt i rusket!  
    Härligt med mage
    Emelle skrev 2010-06-12 20:39:09 följande:
    Kikar in och läser ikapp. Har en "egen" dag med film, godis och soffhäng! Skönt!

Vill passa på att önska Skogsbollen  "Lycka till" på UL i morgon.
    Vi ska ju på Måndag 14.30!! Can´t wait!!

Kram på er!
    Åh vad gött!!!!
    MajMamman08 skrev 2010-06-12 20:50:26 följande:
    ÄlskarNova: Åh Ullared,så skoj shoppa lite för mig med,hihi!!! Skulle vilja åka dit i slutet av sommaren o shoppa lite bebis saker

Här har de med blåst som bara den...hualigen!!!

E de ingen mer än jag som ska köpa syskonvagn?
    Visserligen blir min stora 2år o 8 mån när lillsyskonet kommer,men kommer o behöva vagn fram o tillbaka till dagis m,m!

Ja lycka till nu alla som ska på NUPP o ULGravid
    Vi ska köpa syskonvagn, Elliot kommer vara ca 1 år & 10 månader när bebis kommer & han älskar att åka vagn osv, så det känns nödvändigt....
    vi ska ha en babytravel, begagnad men med nya modellen som är bredare....

HUr är det med ditt huvud? Tänkte på dej igår när jag vaknade Har själv nämligen haft ont i huvudet nu i 3 dagar....
    Jessika82 skrev 2010-06-12 20:57:44 följande:
    jag känner bebisen........ det lever livet i magen..
    Härligt
    Mopplis skrev 2010-06-12 23:07:46 följande:

IDag sa Gabriel snart 2 år sin första svordom

Fan blev det när nappen landade i gruset- det värsta va att jag höll på att skratta ihjäl mig och det är ju verkligen sånt språk jag vill att han ska använda - men jag klunde inte låta bli..

Stygg mamma

Hahahaha ja det är så svårt att hålla minen ibland!!!! sötnötar!
  • Trollungarnasmamma

Är det inte det ena så är det de andra...
    Har huvudvärk, tredje dagen i rad....kommer på em....nån som haft det så? har det med grav att göra?

Ikväll var min bror här iaf med sin kärlek...vi åt & tittade film....filmen var ap sorglig, grät de sista 30 min....herregud, dessa hormoner...
    Blev rörd när Linnéa min systerdotter kom upp på scen & dansade, hahahha omg!!

Nu ligger vi i sängen, jag tjötar lite här medans sambon tittat på band of brothers....

somnar nog snart...

• Trollungarnasmamma

Okej, då kan det ha med graviditeten att göra då...
    Ska testa med Alvedon idag när jag känner att det börjar & se om det hjälper!
    Jobbigt om det ska vara så här juh....

Nu ska jag börja städa så vi kan åka till Ikea sen Lite små tjafs ska nog handlas!

Linasmama: Hur gammal är din dotter?
    Jag mår jätte dåligt av bara tanken på att barnen ska vara iväg en vecka hos sin pappa, han har börjat prata om det nu & jag är helt förstörd!!!

kram på er

trevlig söndag!

• Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2010-06-13 12:07:49 följande:
    Min dotter är 5 år. Vi har haft så ganska länge så man börjar faktiskt vänja sig. Jag passar på att jobba extra mycket när hon är hos pappa och storstäda och allt sånt så kan jag vara hemma och mysa och umgås med henne när hon är här. Hon behöver ju båda sina föräldrar tycker jag iaf. Har dina barns pappa varannan helg?
    Okej, ja de e klart de behöver, men det är grymt jobbigt att vara ifrån dem tycker jag
    Ja det är väl så jag med planerat att göra ifall det blir vv sen. Fast då finns väl räkan i mitt liv oxå
    Ja han har från fre-mån än så länge....känner mej inte rikigt hel när de inte är hemma...
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-06-13 17:57:59 följande:
    Ååå vad avis jag är på er som känner era bebisar. Känns LÅNGT dit för mig ska jag säga!
    Är ju i vecka 13 nu och har kännt mina andra 3  runt vecka 16-17 som först!
    Sambon sa att han hade drömt att han kände bebis i går natt *söt* Så nu väntar vi bara på att det ska bli verklighet!

KUB i morgon 11.30!  Snälla håll tummarna för frisk levande bebis för oss nu!!!!
    Självklart håller vi tummarna!!!! {#emotions_dlg.flower}
    MajMamman08 skrev 2010-06-13 17:59:57 följande:
    ahok=) En city elite har har testat,tycker inte riktigt den va så bra men smaken e ju som baken, jag upplevde den som väldigt låång,som o köra en buss,hehe! Sen kunde jag knappt trycka ner vagnen för o tex gå upp för en trottoarkant o då satt de inte ens några barn i..,haha kanske e ja som e super svag Vi ska ha en P&T sport,längtar tills man får den
    NhjärtaD skrev 2010-06-12 23:19:01 följande:
    Härligt med mage

Åh vad gött!!!!

Vi ska köpa syskonvagn, Elliot kommer vara ca 1 år & 10 månader när bebis kommer & han älskar att åka vagn osv, så det känns nödvändigt....
    vi ska ha en babytravel, begagnad men med nya modellen som är bredare....

HUr är det med ditt huvud? Tänkte på dej igår när jag vaknade Har själv nämligen haft ont i huvudet nu i 3 dagar....

Härligt

Hahahaha ja det är så svårt att hålla minen ibland!!!! sötnötar!
    Hej gumman! Tack för du tänker på mig! Huvudvärken har blivit bättre sen jag fick medicin,dr trodde sen att de va en väldigt elak o ovanlig bihåleinflamation i med att den sen släppte,men får jag ont igen osv ska vi gå vidare med det! Men i med att ja inte får röntgas när ja e gravid så måste man avvakta!!!
    Hur e de med dina tarmar då??
    kram kram
    Skönt!!!
    Mina tarmar är bra nu Mycket medecin är det juh....ska börja nedtrappning på onsdag så får se då....är lite orolig att det kommer tillbaka!!
  • Trollungarnasmamma

Nu har vi handlat lite

En sänghimmel till bebis hihihihi har alltid velat ha det!

Nu lagar jag mat, småländska isterband med dillstuvad potatis, & mannen skruvar!!

• Trollungarnasmamma
    MajMamman08 skrev 2010-06-13 18:31:09 följande:
    åhhhhhhhhhhhhh så gott Måste ja me göra i veckan som kommer
    Mmmm, mycket!!
    Jag är så inne på riktig husmanskost denna grav, typ stekt fläsk med löksås, köttfärslimpa, köttbullar med potatis& lingon osv hihihi mmmmmmm
    Akinto skrev 2010-06-13 18:44:28 följande:

föresrten. någon som har fler barn som tycker magen växer snabbare nu?? de här är mitt tredje barn,, o tycker magen redan putar..

oooooja, ligger iaf 3 veckor före nu med denna än förra!

Tack för alla tipsen med huvudvärken, men det mesta stämmer inte in på mej som tex järnvärdet, kosten osv.....nått annat....kan juh vara hormonerna....
  • Trollungarnasmamma
    Akinto skrev 2010-06-13 19:15:00 följande:
    jag är mee jäääte sugen på ordentligt hemma lagat mat... men de bästa är min mammas mat guuuuuuuuuuuuuud va de smakar bra. =) inte alls sugen på pizza o hamburgare... smakar inge bra allss...

stress kan juh ge huvudvärk lr om man tänker mycket typ grubblar mycket på saker....
    Ne snabbmat är inget jag är sugen på alls!

Ja stress har jag med hört, vet tom två som blivit sjukskrivna för det under graviditeten...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)