• Emynem

December Bebis 2010 :)

Hallå i natten!

Vaknade och skulle gå på toa och nu kommer det mer vattnigt brun rött blod, kanske är slemproppen?
    Har fått rejäl mensvärk också så sitter här och tar det lite lugnt innan jag ska lägga mig.
    Kanske börjar det bli någonting på g nu snart... Hoppas! 

Men kan slemproppen se så olika ut från graviditet till graviditet? För med Viktor så kom det liksom gele.
    Nu har jag bara haft slemmiga flytningar till och från och nu blod...

• Emynem
    Emelle skrev 2010-12-03 09:25:54 följande:
    Skönt att flytten gått bra! Hoppas nu att din bebis är på väg...Hur känns det nu fram på morgonen? *nyfiken*
    Har nyss vaknat och varit på toaletten, kom mer slem-vattniga flytningar. Men inget blod, de här var helt gul-beiga.
    Jag hade kraftig mensvärk och en hel del sammandragningar inatt och ända tills runt 8 i morse men nu har det lugnat ner sig. Hoppas verkligen att det var så att livmodertappen blev påverkad nu så att man är ett steg närmre.

Nu känner jag bara av ömhet i ryggen och längst ner i magen, får se när det händer någonting igen :)
    Spännande. Hoppas att lillen kommer nästa vecka iaf! 
  • Emynem
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-03 10:31:51 följande:
    ååh då e det inte långt för dig du har u Bf 24 dec ååååh men ingen jul bebis nu alltså hehe klok bebis du har i magen
    Hoppas nu det sätter dig ännu mer så du får åka in
    Jag hoppas jag med! Nå fruktansvärt!
    Idag är jag i v.36+6 och Viktor föddes i v.37+6 så jag tycker inte att lillebror behöver vara sämre ;)
    Han kan gärna komma liiite före bror sin... haha. 
  • Emynem

Enligt nya rön så får man inte använda Otrivin Menthol under graviditet. Jag vet dock inte varför, men man kan säkert fråga på apoteket.

Jag använde det dock under min förra graviditet och det gick ju bra! :) 

• Emynem

Usch är så irriterande att gå med rejäl mensvärk hela tiden... Varför ska det vara så?

Det är liksom hela tiden och så blir det värre om jag får SD vilket jag inte får regelbundet eller jätte ofta men lite då och då.

Det gör ont i ryggen, fram längst ner i magen och ner i ljumskarna... Har satt på mig binda nu för ska ut och handla lite och är rädd för att vattnet ska gå eller nått. Haha, pinsamt!

Men det är bara önsketänkande att förlossningen skulle starta nu, är ju tre veckor kvar till BF så antagligen så är det väl bara kroppen som förbereder sig.
    Suck, suck, suck... 

• Emynem
    Karttikeya skrev 2010-12-03 12:39:43 följande:
    Jag är också rädd att vattnet ska gå "offentligt", haha.. Vore ju kul om man satt och skrev tenta och helt plötsligt går vattnet..... Förvånad
    Ja, precis... PANG! Och sen är det dyblött, vad gör man då liksom?
    -Förlåt, jag ska torka upp det!
    Haha ;P...

Ruggit pinsamt om det kommer mkt när man är ute... Det vill jag inte vara med om! 
  • Emynem
    Karttikeya skrev 2010-12-03 12:41:04 följande:
    Skrev inte klart innan jag skickade iväg, snark.

Men du hade väl fått ditt första barn för tidigt också? Så även om det är önsketänkande är det väl inte omöjligt Glad
    Jo men min första kom bara två veckor för tidigt... Men hoppas iaf att den här lille vill komma ut någon dag nästa vecka..
    Dock HELST idag!!! Haha
  • Emynem

Hello...

Har haft mensvärk nu under hela natten och dagen. Nu på kvällen så har jag alldeles nyss haft två rätt starka sammandragningar så hoppas gör man väl alltid att livmodertappen påverkas.
    Är så trött på att vara gravid. Samtidigt så kände jag lite ångest nu när jag kände de här starka sammandragningarna eftersom att det gör ont och jag blev lite påmind om att när förslossningen kör igång så får man verkligen lida under några timmar.

Varför kan det inte vara lätt att föda barn?!!! 

• Emynem

Idag är jag skit depp! Är stor som en val, har ont, kan inte sova, lagt på mig mkt vatten osv.
    Och idag var dagen då jag skulle fått en hinnsvepning MEN min bm var hemma med VAB så nu får jag inte en
    fören den 16.e...

Suck! Vill ha ett slut på detta nu... Men icke.
    Sf måttet var idag iaf 34 cm så bebisen följer sin kurva, är i v.37+2..

• Emynem

Hallå!

Ingen bebis här i sikte... lite besviken eftersom Viktor kom idag och hade väl hoppats på att även denna skulle komma tidigare.
    Men men, han kommer när han är redo.

Måste fråga er andra hur ni har det, när jag ska sova på nätterna så vaknar jag ibland av att bebisen rör sig nå fruktansvärt mkt! Och då ibland så känns det som att hinnorna (tror jag iaf att det är) ner mot livmodertappen vibrerar.
    Känns jätte konstigt, i natt hände det säkert tre gånger och nätterna innan har det hänt kanske en gång.
    Väntar varje gång på ett litet "plopp" och så ska vattnet gå men icke!

• Emynem

Jag har också har massor med förvärkar de senaste dagarna, men de leder ju ingenstans... :/
    Igår sprang jag i trappor, storstädade huset och vi färdknäppade i morse men ingen bebis!!!

Däremot så började jag blöda efter sexet, men det är väl för att slemhinnorna är känsliga men blev liite orolig iaf. Aldrig kul att se blod, men nu har det iaf slutat :)

Det är nog bara till att acceptera att bebisen kommer när bebisen vill, finns nog inget man som moder kan göra i det här fallet tyvärr...

Inom några veckor så är dom iaf här! Man får se det så, sen så kommer dom aldrig mer att vara inne i våra magar, och tro mig det kommer stunder då man faktiskt saknar det så försök att njuta av den sista tiden även fast längtan är så stor!

Kramar till er alla! 

• Emynem

Just ja, glömde skriva att riktiga värkar behöver inte alls kännas öppe i livmodern.
    För mig var det aldrig så, jag kände några få i ryggen som strålade fram i tjejmagen och senare när värkarna
    blev starkare så satt allt i tjejmagen.
    Alltså inget i ryggen eller högt i magen så hur värkarna känns är nog väldigt individuellt.

:) 

• Emynem

AJ AJ AJ!
    Det där såg inte roligt ut! :/
    Stackare... 

Hoppas du mår bättre snart! 

• Emynem

Usch, sitter här och är så besviken efter ett riktigt falsklarm.
    Hade regelbunda värkar med 4 min mellan rum i 4 timmar idag och sen så bara slutade det... :(

Såg verkligen fram emot att få föda men icke!!! Not today... :/

Falsklarm borde inte finnas! 

• Emynem
    Momalicious skrev 2010-12-13 13:30:08 följande:
    Usch din stackare. Jag vet hur det känns! Har falsklarm varje dag numera och det tar sååå på psyket att man tror att "nu, äntligen!" men så slutar det bara efter några timmar. Suck! 
    Förstår inte varför det ska vara så för? Totalt meningslöst... trodde verkligen att jag skulle få snosa på en bebis senare idag men neeeeeej!

Värkarna ville bara luras med mig... :( 
  • Emynem

Hej hej!

Hinner inte läsa ikapp alla sidor just nu men kan säga att jag fick mig en liten Jacob natten till den 20.e.
    Så nu har vi nyss kommit hem och sitter och myser i soffan :).

Han är en riktig spinkis 2940 g och 50 cm lång.

:) 

• Emynem

Hejsan!

Försöker lägga in en bild på Jacob här men får det inte att fungera.
    Hur gör ni? 

• Emynem

Här är en bild på lille Jacob fem dagar gammal.

• Emynem
    linasmama skrev 2010-12-28 22:03:07 följande:
    Hur länge i sträck sover era bebisar på nätterna? Sixten kan vakna varannan timme hela nätterna för att äta, han äter ca varannan timma hela dagarna också så blir inte mycket gjort!
    Min lilla Jacob är likadan. Äter varannan timme dygnet runt. Det fungerar ju veckorna då jag inte har Viktor och måste gå upp mellan 06-07 men under veckorna när jag har honom lär det bli tufft.
    Funderar på att börja ge lite ersättning på kvällen så att han håller sig lite längre.
    Men vet ingenting om ersättning så är lite feg för att prova.. Haha.. 
  • Emynem
    linasmama skrev 2010-12-29 15:17:16 följande:
    Lina brukar vakna runt 8 på morgonen så jag får sova ganska länge iaf även när hon är här som tur är. 
    Jag har funderat på ersättning också, han kanske inte blir tillräckligt mätt eftersom han måste äta så ofta?! Ska till bvc så måndag så tänkte stå ut tills dess och se vad hon säger, vågar inte prova innan jag frågade henne, kan inget om det heller. hehe..

Inatt sov Sixten två timmar totalt så är lagom pigg idag kan jag lova  
    Jag ska också till BVC på måndag så ska fråga där jag med.
    Lyx att få sova till 08! Haha, när går hon och lägger sig på kvällen?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)