• Emynem

December Bebis 2010 :)

Var på ultraljud idag, inte RUL utan det var bara för att kolla så att allt var bra med den lille pga att jag haft så mkt blödningar.
    Den lille låg och sov där inne och allt såg normalt ut. Det gick inte kolla könet idag eftersom h*n ville ligga ihop med benen OCH ligga med ryggen mot oss. Haha...

Får se om den är villigare att visa upp sig den 20.e när vi ska på RUL, hoppas hoppas!!!

Ikväll har jag fått flera buffar i magen så det är mysigt :)

• Emynem

Hej folket!

Imorgon ska jag på RUL, hoppas att är bra!!!

Tänkte höra med er flickor, hur ni mår nu?
    Jag har det super jobbigt med foglossning och smärtsamma sammandragningar så har försökt att få tag på min BM, vilket verkar omöjligt.
    Men jag kan inte sköta mitt jobb längre, där man står upp 8 timmar om dagen, Går bara inte...
    Hoppas att BM kan hjälpa mig att få kontakt med en läkare som kan sjukskriva mig, vet dock att det är svårt nu för tiden.
    Men vad ska man göra då om man INTE kan stå hela dagarna och det finns inga andra möjligheter heller, ingen omplacering eller chans att få sitta. Har pratat med mina chefer och hört efter.
    Suck...

Orkar inte med allt detta krångel hela tiden, kan man inte bara få njuta av att vara gravid??? 

• Emynem
    ensammamma skrev 2010-07-19 13:33:51 följande:
    Jag fick heller ingen hjälp av min bm så jag åkte till gynakuten å där sjukskrev dom mig i 3 veckor + att jag ska gå till en sjukgymnast å få hjälp med att träna.
    Okej, ska man ta och ringa till gyn då och tala om besvären eller hur ska jag gå tillväga?
  • Emynem

Idag var vi på RUL och även vi väntar en liten pojke :).
    Flyttades två dagar så nu är han beräknad till julafton, även min mans födelsedag så det är lite roligt!
    Hoppas dock att han kommer liiite tidigare :) 

• Emynem
    Emelle skrev 2010-07-20 21:19:30 följande:
    Ni som vet att ni väntar pojkar. Har ni sett snopp och pung tydligt på era rul?
    Vi såg ju verkligen ingenting av det och jag såg det så tydligt med mina söner...men samtidigt blir man ju lite...Tänk om det inte är en tjej iallafall

Vi har iallafall varit och köpt bebiskläder för över 700:- kr idag. En hel det riktigt flickigt, så hoppas nu det ploppar ut en lillasyster annars har vi massor av fina flickkläder att ge bort!
    Men när vi börjar så är det svårt att sluta. Tur man har en sambo som tycker det är helt ok att gå och välja bebiskläder en hel em!!
    Ja, för mig så zoomade hon bara in med "kameran" och sa, där har ni könet! 
    Och jag såg klart och tydligt POJKE. Gick inte att missa utbucklingen mellan benen..

Vi var så inställda på en tjej så är lite förvånad faktiskt, haha.
    Vad ska den lille heta? Någon som har förslag på fina pojknamn?

• Emynem
    SaraKlippan skrev 2010-07-20 21:35:11 följande:

Här har ni som inte vet eller känner er osäkra på vilket kön ett test ni kan göra o se vad de blir :) Rätt kul för er som redan vet också och se om det stämmer! Berätta gärna era resultat och om det stämmer (ni som vet).

Jag vet inte vad det ska bli men fick 6 på pojke och 19 på flicka så det blir ju flicka enligt detta :)

Pojke i magen

() Koppen lyfter du i örat för att dricka

() Du har ofta huvudvärk

() Du gillar inte citrus eller apelsinjuice

() Bebisens hjärtslag är 140 eller färre

() Du är sugen på kött och ost

() Du har svårt att andas och är ofta snuvig

() Du har klart urin

() Brösten är olika stora

() Brösten har blivit mycket större

() Du var knappt illamående i början

() Du och din mammas relation är sämre

() Pappan går inte upp under graviditeten

() På mackan äter du helst kanten

() Dina fötter är kallare än vanligt

() Du sover med kudden mot norr

() Bebisen ligger högt i magen

() Håret på dina ben växer ut fortare

() Din mage står ut

() Magen är klotrund och toppig

() Din pigmentrand är stark och markerad

() Du visar handryggen när du visar händerna

() Ditt hår är tjockt och glansigt

() Du sover helst på din vänstra sida

() Du känner dig ofta ledsen

() Det är synd om dig

() Du gick upp lite i början

() Tandköttet blöder inte eller bara lite

() Du har ingen svamp eller urinvägsinfektion

() Bebisen sparkar hårt och ofta

() Bebisen har hicka sällan / aldrig

() Du känner dig bekväm i din mammakropp

() Du har mycket halsbränna

Summa: 

Flicka i magen

() Lite eller ingen halsbränna

() Du känner dej oattraktiv

() Babyn hickar mycket

() Babyn sparkar mindre, bökar gärna

() Du har lättare att få urinvägsinfektion

() Du har större risk att få svampinfektion

() Tandköttet blöder mycket

() Vikten går upp mycket i början

() Du är ofta irriterad

() Du är ofta arg

() Du sover helst på din höger sida

() Ditt hår är tunnt och matt

() Du visar händerna med handflatan upp

() Du har en svag pigment rand/ ingen alls

() Din mage är bred

() Du har en platå på magen

() Håret växer som vanligt på benen

() Bebisen ligger lågt i magen

() Du sover med kudden åt söder

() Fötterna känns som vanligt

() Du äter gärna mackans mitt

() Pappan går upp under graviditeten

() Du o din mammas relation är oförändrad

() Du var illamående i början

() Brösten har blivit lite större

() Brösten är lika stora

() Du har grumlig och blek urin

() Du kan andas som vanligt

() Du är sugen på frukt och sallad

() Bebisens hjärtslag ligger över 140

() Du älskar citrusfrukt och apelsinjuice

() Koppen greppar du runt om för att lyfta

Summa: 

Stämmer icke alls för mig. Fick 9 poäng för pojke och 22 poäng för flicka
    och fick ju klart och tydligt idag se att det var en pojke :P 
  • Emynem
    Jessika82 skrev 2010-07-21 11:39:35 följande:
    hur mycket har ni gått upp?
    Jag har gått upp 1 kilo. Men snart kommer väl alla de extra kilona att bara sätta sig över höfterna!
    Haha.. 
  • Emynem
    SaraKlippan skrev 2010-07-21 20:11:56 följande:
    Drömmer ni om flicka eller pojke? 

Jag drömmer jätte ofta att ja har en bebis i famnen eller att vi kommer hem från BB och allt är sååååå underbart mysigt... men bebis har alltid blöja eller något på sig så jag vet inte om de är flicka eller pojke! haha inte ens i drömmarna vill den visa sig! Nog inte meningen att ja ska få reda på det! Skrattande 
    Jag drömde alltid att det var en flicka (var nog bara för att jag var så säker på att det var en liten tös där inne). 
    Haha 
  • Emynem
    linasmama skrev 2010-07-22 15:21:31 följande:
    Hej tjejer. Ni ska bara veta vad jag saknar er. Jag saknar att kunna läsa allt roligt ni skriver och få råd av er, ni är så kloka allihop

Vi får inte internet förrän om ett par veckor hemma, sitter hos svärföräldrarna nu. Vi var hos BM idag och allt lät bra, hade 130/75 i blodtryck och skrutten hade 155 slag/min <3 Sen åkte vi till borlänge och köpte en varnvagn, hittade en jätte fin teutonia med ligg och sittdel för bara 2900 som vi fick för 2600 sen iaf Så nu börjar jag känna mig redo för bebis, bara resten kvar att köpa..

Det är full rulle hela tiden i magen, vi brukar se att han ligger på höger sida av magen på kvällarna och trycker utåt så det blir som en stor bula där. Min livmoder går upp ca 2-3 cm ovanför naveln nu..

Jag har redan gått upp 8,5 kg är i v. 20+1 idag. Ändå äter jag nästan inget onyttigt, jag är inte sugen på varken godis eller chips eller sånt. Tårta vill jag ha men det kan man ju inte baka varje dag, måste göra egen då jag är allergiskt..

Har inte orkat läsa igenom allt ni skrivit sen sist, har iaf 20 sidor att läsa igenom..
    Vad var det för teutonia ni köpte? *nyfiken* är på vagn jakt jag med!
  • Emynem
    Lillkillen skrev 2010-07-24 00:36:27 följande:
    Fråga: Har någon av er 3 år mellan era barn, isf, hade ni syskonvagn?
    Jag kommer att ha 3 år (och några månader ;)) mellan barnet som kommer nu i december med våra andra två
    men vi kommer inte att ha en syskonvagn, vi har köpt en teutonia mistral S till den lilla och jag tänker köpa en ståbräda till som Viktor kan stå på.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)