ondar skrev 2010-09-12 18:02:36 följande:
Tack:D.
Mysigt med en tur till Ullared, vill också dit men brände nyss alla slantar ja ägde på Ikea o lite begagnade möbler haha.
Underbart att du fick beviljat HP! Vad glad jag blir för din skull. Jag ska försöka komma till läkaren i veckan för att få en sjukskrivning, vet ju att även om läkaren ympatiserar med mig så ska försäkringskassan göra likadant så de e ju bara o hoppas.
linn78 skrev 2010-09-12 17:54:45 följande:
ondar: det finns ju egonomiska selar som tex ergo. Den hade jag nog satsat på, lite dyrare men ändå bättre för både din och bebisens ryggar. Jag har en babybjörn, den vanliga modellen utan extra svankstöd, och jag kan inte gå speciellt länge innan det börjar känna i rygg och axlar. Sen e den ju toppen att slänga på sig snabbt och lätt men det skulle jag tro att dom ergonomiska selarna också är.
Tack för tipset! Ska genast kika lite mer o se vad man kan hitta begagnat o billigt. Ekonomin e tyvärr inte så rolig här just nu.
Det e just Babybjörns jag har vart mest inne på först o främst och det e ju egentligen bara kortare turer den ska användas isf, har ju sulky som passar till babyskyddet osv så tror inte selen kommer användas så mkt. Så kanske inte min eller bebins ryggar blir så belastade av en vanlig sådan då?
Det lutar åt att det blir mjuklift till bebis just för tvättstugans besök, ifall bebis sover så man slipper störa. Ibland kanske man vågar lämna bebis själv här uppe i sin säng men det beror ju på hur många minuter man har tänkt o vara i tvättstugan. Kommer ju bära med mig babyvakten ner så man hör vad som händer här uppe isf. Får väl se hur man känner när bebis väl e här:P
nej, ska du bara använda selen kortare stunder så funkar en BB utmärkt. Och dom är ju som sagt billiga på tradera. Sonen hade lite kolik och då var det toppen att sätta han i BB:n och gå en runda runt kvarteret, det skumpade lagom mycket och han slappnade av.
Jag har en fundering, hur skulle ni andra gjort? Vi har stugor bokade till Lalandia (badparadis i Danmark) tillsammans med ett par vänner i början på oktober. Fast nu är det så att vi ev inte kan åka de datumen för sambon ska jobba borta i 2 veckor, så då tänkte vi boka om till ca sista helgen i okt. Men sen tänkte jag att det kanske bara blir jobbigt för mej, med ca 1 månad kvar till BF så kan jag inte precis roa mej och busa med sonen i poolerna, jag kan inte åka några vattenrutschbanor, helst inte bada jacuzzi mm Men sen samtidigt känns det väldigt trist om vi inte kommer iväg, det blir ju sista mini semestern innan lillebror kommer och dessutom ska vi åka med min bästis som jag väldigt sällan träffar. Hur skulle ni gjort? Åkt och hoppas på att man kan röra sig med 1 månad kvar eller avbokat?