• linn78

December Bebis 2010 :)

Lillkillen skrev 2010-09-13 13:32:10 följande:
    Ang musik så tar vi väl med datorn o då är det ju bara att köra Spotify =)

Delfi2: Gissar på pojke!

Linn78: Är det nu på fredag den 17/9 ni ska på Ullared?
    Ang er resda så tycker jag att ni ska åka - det hade jag gjort iaf, ni får göra det bästa av hur situationen är just då!

Mailade Ullared o frågade om julgrejorna o fick till svar att det börjat komma in men inte fullt sortiment förrän i slutet av september.
    Jag ska ju dit med mina föräldrar - ska bli såå mysigt att få umgås o ha dem för sig själva =)

På onsdag är det dags att besöka MVC igen sen nästa tisdag är det samtal inför ett ev planerat ks.

Idag ska jag iväg o prova ett Zumba pass - få se hur jag klarar det....
    ja, det är nu på fredag!! När ska ni åka?
  • linn78

Hej tjejer! V 30 idag, nu är det slutspurten=)

Igår var jag och gjorde glukosbelastning, gick bra även om jag glömde mej och åt macka med sonen till frukost innanSkäms snacka om gravid hjärna...
    Vikt: + 10kg :-/
    hjärtljud: 135
    bt: 108/66
    sf: 27
    det enda som var kass var järnet som var nere på 105 så nu skulle jag börja med niferex åtminstone varannan dag.

Har läst allt men får se om jag hinner kommentera något senare, har precis kommit hem från öppna förskolan så nu tänkte jag passa på och tupplura samtidigt som sonen=)

• linn78
    NhjärtaD skrev 2010-09-23 10:14:30 följande:
    usch ska till tandläkaren snart
    Jag kan gå istället, jag ÄLSKAR tandläkarenSkrattande
  • linn78
    Karttikeya skrev 2010-09-23 10:18:13 följande:
    Lite udda bara.. xD Vad finns där att älska? Borrar och bananlack?
    ja, jag vetSkäms men jag tycker faktiskt det är lite mysigt att ligga där och bli pillad i munnen. Däremot klarar jag inte av att bli tvättad i håret hos frissan, det killar så jag dör. Jag är nog lite konstig...Flört
  • linn78

Idag jobbade jag mitt sista passFörvånad. Går inte på HP förrän den 6/10 egentligen men min goa chef sa till mej att det var helt ok för hennes del om jag sjukade mej de sista dagarna innan HP för då har inte FK något med det att göra utan det är ju bara arb.givaren som betalar ut min sjuklön. Jag har fått mer och mer ont av foglossningen de senaste dagarna och de 3 passen som jag hade kvar var 26-timmars pass så det kändes faktiskt väldigt skönt att slippa göra dom. Men vad konstigt det känns att nu ska jag vara hemma... Det betyder ju att bebis snart är här!!
    Alla som vill får ju lov att söka HP så även om ni är timvik så kan ni ju göra det. Sen är det inte säkert att ni får det beviljat men det är en annan femma. Jag hjälpte en kompis att fylla i sin HP blankett, hon jobbar som frisör och jag trodde faktiskt inte att hon skulle få beviljat men hon fick halv HP. Den kommer hon ev att dryga ut med  FP sista månaden om det nu är så att hon inte orkar/vill jobba halvtid sista mån.

• linn78
    linasmama skrev 2010-10-02 18:52:26 följande:
    Den som jag skrivit med det jag ska ha med mig:

Jag:

ID-kort
    Shampoo och tvål
    Tandborste och tandkräm
    Deo, hårwax
    xylocain
    Mascara + ögonskugga
    Hårborste
    Byxor
    Trosor (Många)
    BH
    Strumpor
    T-shirt/Linnen
    Inneskor
    Kudde
    TENS - apparaten
    Mobilladdare
    Mjölkuppsamlare + Ammningsinlägg
    Morgonrock?
    Sovkläder
    Papper (förlossningsbrev, blodgrupp osv)
    "nattbindor"
    Kofta/tjocktröja
    Hudkräm

Bebis:

Kläder (tre ombyten + 2 pyjamas)
    Blöta tvättlappar
    Tunn mössa
    Overall
    Snuttefilt
    Nappar
    Spylappar?
    Babyskydd + filt 

Annat:

Parkeringspengar
    Toalett papper MJUKT
    Kamera + batterier och laddare
     Kollegieblock + penna
    Sudoku/korsordstidning
    Kontanter
    Dator + laddare
    Påse till smutsiga kläder
    Ett ombyte, deo, Tandborste till Johan (min sambo)

Kanske är något jag glömt?! 
    Ja herregud, det börjar bli dags att fundera på bb-väskan också... Vad har du Xylocain till? Lite godis och något att dricka kanske? Lite tidigt att köpa men bra att ha med på listan iaf.

Stefanie: hur har det gått idag?
  • linn78
    linasmama skrev 2010-10-02 20:36:16 följande:
    Xylacain är så att det svider mindre när man kissar efter förlossningen, jag kunde inte kissa utan att det gjorde ont förrän min dotter var flera veckor utan. Äta och dricka får man på förlossningen, sånt vi vill ha efter kan min sambo köpa då han inte kommer sova kvar, tänkte jag iaf..
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-02 19:29:46 följande:
    Bra med listor för min glömska hjärna,hihi!
    Blöta tvättlappar? annars brukar man få tvättlappar på BB. Samt en olja som man ska tvätta dem med. Man brukar få låna sån där salva med inytiol och smörja bebis stjärt med oxå om den e röd.
    Oh mysiga innertofflor måste jag verkligen köpa.
    Gud dax o pricka av listan lite,haha e ju faktiskt inte så fasligt lång tid kvar!
    Hjälp,går in i v 31 på måndag o de känns som om vi inte har fixat någonting knappt!!
     Jag skulle aldrig klara mig utan mina listor Drömmer
    På förlossningen här får man ingen olja, sen tar det jätte lång tid att få något varmvatten ur kranarna (eller det var så när min dotter föddes iaf) så tänkte ta med blöta tvättlappar ifall det är lika fortfarande. Antar att det är olika på olika sjukhus

Med min dotter låg jag kvar 5 dagar så gick åt lite kläder, jag hatar sjukhuskläder så tar hellre med mig lite extra hemifrån så jag slipper ha de.. 
    Ahh, jag hade också jätteont när jag skulle kissa sist, fick kissa i duschen säkert 2 veckor=( När stryker du på xylocain? Precis när du behöver kissa eller du har det på alltid?
    Ja, mat och dricka får man men jag vill gärna ha lite favoritgodis och cola att smaska på mellan värkarna, sist låg jag där i 19 timmar och det kändes ganska länge mellan måltiderna då.
    Lypsyl! Det hade jag också användning för sist!!
  • linn78
    Mrs TH skrev 2010-10-06 22:08:04 följande:
    Kikar in en snabbis för att tala om att jag nog fått den första "december"bebisen. Vattnet gick 101004 kl 0:30 på natten, hade kraftiga värkar som inte gick att stoppa, och fick föras till akis i usala. Där konstaterade de att jag hade nån form av infektion och jag vart akutsnittad kl 22:30 den 4:e. Lilla Elise är född 22:53, hon vägde 1234gr och var 40.5cm lång. Hon var vid förlossningen medvetslös och livlös med lungorna fulla i var. Dock lyckades de få igång henne och nu 2 dagar senare andas hon själv

Det var inte så här det skulle bli, och itne så här det skulle gå, men vi har fått världens vackraste lilla dotter som inte viker sig. Vi vet att det är en lång väg kvar att gå, men hon är här nu och hon är vår. Doktorerna är optimistiska och det är vi med. Hon föddes alltså i v28+5.

Hoppas allt är bra med er och att era bebisar väljer att stanna i magen.
    Massa grattis till lilltösen! Skönt att alt verkar gått bra trots att det var tidigt! Och vilket fint namn!!! Grattis igen
  • linn78
    NhjärtaD skrev 2010-10-12 14:16:41 följande:
    Nu ska jag strax bege mej & titta på vår lilla skatt
    lycka till! Jag har precis kommit hem från TUL=) Allt såg bra ut, det var en elev med så dom kollade grundligt i nästan 1 timme!! Lillfisen ligger 10% över på kurvan så fortsätter han att tjocka på sig så blir det en bebis på 3800-4000gr. Jag har mycket fostervatten tydligen men hamnade precis inom gränsen för vad som är normalt så det behövdes ingen extra koll. Lite syndFlört, det är ju kul med UL!! Inte konstigt iaf att magen känns klumpigare och större än sist trots samma mått. Det tråkiga var att lilleman låg bara och glodde rakt in i lmin ljumske så inte ens en snabbtitt på ansiktet fick vi. Bilder på öron och fötter blev detSkrattande, men vi fick dom gratis iaf... Och massa hår hade han! Nu är det bara slut veckorna kvar, det går snabbt tycker jag!! V 32+0 idag förresten.
  • linn78

Jacka har jag fortfarande inte funderat ut hur jag ska göra, men man blir ju inte pinnsmal direkt efter förlossningen heller så även om jag köper en ny jacka så är den säkert användbar hela denna vintern iaf. Skor tänkte jag köpa ett par fusk-Uggs, mjuka och sköna och man får ner även feta svullna vader i domFlört. Och så går dom ju bra ihop med tights som förutom mina mjukisar nu är det enda jag inte irriterar mej på. Jag köpte ett par mamma mjukisbyxor i Ullared som är helt underbara! Ska ni dit så köp såna!!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)