• LinnV

December Bebis 2010 :)

Willes Mamma 08 skrev 2010-09-23 22:55:36 följande:

Va hos BM idag, och hade 27 i SF mått...förra gången jag va där för 1 1/2 mån sen så va sf måttet 26.....hur mycket ska de öka egentligen?

Hade dåligt blodvärde, 105....e trött som en gnu,mina järntabletter hjälper inte...buuh! För förra gången hade jag 114 så de har minskat väldigt mycket på kort tid!

Vikt 63kg Gått upp 1 kg sen förra gången då....Bm tyckte de va lite lite...men vet inte hur mycket man borde gå upp??? alltså 5 kg totalt....de räcker för mig,haha!!!

Mitt sf mått är 30 cm och jag var i v. 28+6 då. Det var normalt sa min BM men jag ligger på översta kurvan..

Enligt "niomånader" så ska jag gå upp 14 men har redan gått upp 17, det är ju olika, vissa här i tråden har ju gått ner i vikt än så det är nog lagom för dig att ha gått upp 5 kg.. 
  • LinnV

Jag läste om namnet Taivas idag och tyckte det var jätte fint, det är finskt och betyder himmel. Min pappa är finsk så frågade honom och det stämmer. Vad tycker ni om det? Pappa tyckte det var jätte fult att ha som namn. Alltså att ha som andranamn inte förnamn..

Idag åker vi till sthlm och ska vara barnvakt åt min sambos systersbarn, en är 2 år och den andra 6 månader

• LinnV
    delifi2 skrev 2010-09-24 12:06:30 följande:
    Hur uttalas det? tajvas för jag det till på nåt vänster :)
    Det uttalas Tajvas
  • LinnV

Vad ni skriver. Har varit i sthlm och myst med en bebis på sex månader Solig Hon är så snäll och enkel, längtar som tusan efter våran lilla pojke. Vill inte vara gravid i 10 veckor till..

Ni skrev om att vi inte borde skriva om vikt för att vi är gravida, men för mig är det ett av de största "problemen". Jag har haft ätstörningar till och från i 8 år nu och tycker det är fruktansvärt jobbigt att gå upp i vikt, vare sig det är ett kg eller 17 som jag gjort nu.. Tråden är väl till för att få stöttning och skriva av sig om det som är jobbigt? Jag hade mer än gärna låtit bli att äta om det inte var för att jag vet att jag måste för min bebis skull, min sambo måste påminna mig ibland för jag glömmer bort. Jag ser på allt fläsk på min kropp, kan inte njuta av min kropp som jag ser ut nu.. 

• LinnV

Vad jobbigt att vara osams med sin sambo. Vi har varit sams det sista mest för att jag håller mun och inte gnäller längre utan ringer nån kompis och spyr galla istället typ..

Ni som är sjukskrivna/arbetslösa och har ont, foglossning och så. Hur mycket gör ni hemma? Städa, tvätta, laga mat, diska?
    Jag är sjukskriven på 75%. Jag orkar knappt något, men jag håller efter tvätten men vi hjälps åt varannan vecka i tvättstugan, restan tar jag inne här. Jag städar badrum och kök, plockar ur och i diksmaskinen och lagar mat. Det känns som att jag inte gör något men när jag skriver ner det förstår jag att det är en del iaf. Ändå har jag ont dygnet runt och har inte sovit på en månads tid pga mina smärtor.. 

• LinnV

Stefanie - Hur går det för dig?

Jag har sökt HP så får se om jag får det eller inte. Min chef krånglade en massa innan jag fick tillbaka pappret om omplacering.. Hon fick skicka det till en annan som fyllde i det och han skickade det fel när han skickade tillbaka. Ska försöka att komma ihåg att posta pappret om FP till lönekontoret också. Min hjärna fungerar inte så jag måste skriva upp allt som jag ska komma ihåg...

Vi var iväg på marknad idag, en jätte stor marknad, vi gick nästan fyra timmar men då kollade vi inte på allt ens. Såg så mycket fina bebiskläder och sånt, men har köpt det jag behöver så fick inte köpa mer för min sambo. Mina foglossningar är hemska just nu Jag får väl skylla mig själv, så fort jag gör minsta lilla får jag ont. Får se hur det går att jobba i morgon på dagen, har bara jobbat kvällar de senaste veckorna.. 

Det jag egentligen skulle skriva om var att jag idag insåg att det är ganska exakt två månader kvar till förlossningen idag Förvånad  Jag är en riktig planering smänniska så måste ner på stan och köpa det sista i veckan och sen packa bb-väskan, när jag fick värkar med min dotter hade jag inte packat den och det var så jobbigt för jag hann aldrig packa den..

• LinnV
    LillSnurr82 skrev 2010-10-02 18:46:58 följande:
    På tal om bb-väska. Nån som har nån bra lista på vad som är bra att ha ned packat i den??
    Den som jag skrivit med det jag ska ha med mig:

Jag:

ID-kort
    Shampoo och tvål
    Tandborste och tandkräm
    Deo, hårwax
    xylocain
    Mascara + ögonskugga
    Hårborste
    Byxor
    Trosor (Många)
    BH
    Strumpor
    T-shirt/Linnen
    Inneskor
    Kudde
    TENS - apparaten
    Mobilladdare
    Mjölkuppsamlare + Ammningsinlägg
    Morgonrock?
    Sovkläder
    Papper (förlossningsbrev, blodgrupp osv)
    "nattbindor"
    Kofta/tjocktröja
    Hudkräm

Bebis:

Kläder (tre ombyten + 2 pyjamas)
    Blöta tvättlappar
    Tunn mössa
    Overall
    Snuttefilt
    Nappar
    Spylappar?
    Babyskydd + filt 

Annat:

Parkeringspengar
    Toalett papper MJUKT
    Kamera + batterier och laddare
     Kollegieblock + penna
    Sudoku/korsordstidning
    Kontanter
    Dator + laddare
    Påse till smutsiga kläder
    Ett ombyte, deo, Tandborste till Johan (min sambo)

Kanske är något jag glömt?! 
  • LinnV
    linn78 skrev 2010-10-02 19:21:47 följande:
    Ja herregud, det börjar bli dags att fundera på bb-väskan också... Vad har du Xylocain till? Lite godis och något att dricka kanske? Lite tidigt att köpa men bra att ha med på listan iaf.

Stefanie: hur har det gått idag?
    Xylacain är så att det svider mindre när man kissar efter förlossningen, jag kunde inte kissa utan att det gjorde ont förrän min dotter var flera veckor utan. Äta och dricka får man på förlossningen, sånt vi vill ha efter kan min sambo köpa då han inte kommer sova kvar, tänkte jag iaf..
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-02 19:29:46 följande:
    Bra med listor för min glömska hjärna,hihi!
    Blöta tvättlappar? annars brukar man få tvättlappar på BB. Samt en olja som man ska tvätta dem med. Man brukar få låna sån där salva med inytiol och smörja bebis stjärt med oxå om den e röd.
    Oh mysiga innertofflor måste jag verkligen köpa.
    Gud dax o pricka av listan lite,haha e ju faktiskt inte så fasligt lång tid kvar!
    Hjälp,går in i v 31 på måndag o de känns som om vi inte har fixat någonting knappt!!
     Jag skulle aldrig klara mig utan mina listor Drömmer
    På förlossningen här får man ingen olja, sen tar det jätte lång tid att få något varmvatten ur kranarna (eller det var så när min dotter föddes iaf) så tänkte ta med blöta tvättlappar ifall det är lika fortfarande. Antar att det är olika på olika sjukhus

Med min dotter låg jag kvar 5 dagar så gick åt lite kläder, jag hatar sjukhuskläder så tar hellre med mig lite extra hemifrån så jag slipper ha de.. 
  • LinnV
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-02 21:10:18 följande:
    Ja så e de säkert,att de e lite olika, men alltid bättre o ta med sig för mycket
    Du har ingen lista på vad man ska inhandla till bebis?? så som kläder,sängkläder,skötbord m,m???
    Ja så känner jag med
    Nej, jag har tagit bort allt jag köpt från listan så är typ bara blöjor, tvättlappar, ammningslinnen och mjölkuppsamlare kvar Tungan ute 
  • LinnV
    Jessika82 skrev 2010-10-02 21:10:17 följande:
    Jag har nu gjort gips avgjutningen av magen....
    Var det svårt? Har haft funderingar men verkar krångligt då jag inte är ett dugg pysslig av mig.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)