• LinnV

December Bebis 2010 :)

alberta77 skrev 2010-08-18 09:47:41 följande:
    Ville bara varna för kaustiksoda. Det fungerar jättebra men är väldigt frätande. Man ska absolut inte skruva isär några rör så länge det finns rester kvar där i. Ättika är väldigt bra annars för att ta bort dåliga lukter. 

Äntligen halvvägs nu! Ligger ju långt efter de flesta av er. Vem har gått längst? Det ska bli så roligt att se vem som får sin bebis först och följa er alla.

Det känns lite tråkigt att bli flyttad till Januari men vill inte byta månadstråd. Känner mig som en inkräktare här nu och det är väl mycket därför jag inte skriver något speciellt... 
    Såklart att du inte ska känna dig som en inkräktare, du har ju varit "en i gänget" ett tag så det kommer du ju alltid vara även om du ska ha i Januari, det är väl ett par st som är beräknade till 31/12 och de är ju bara 5 dagar före dig
  • LinnV

Jag har haft en riktig pissmorgon. Är ledig idag men våran vaktmästare ringde mig vid 9 och väckte mig, hade försökt få tag på honom igår. Sen kände jag hur ont jag hade överallt, mina fötter, ben och fingrar är jätte svullna. De brukar vara lite svullna på kvällarna men nu var det mer än vanligt och på morgonen. Dessutom har jag världens huvudvärk och min rygg värker.

På jobbet tjatar alla om hur mysigt det måste vara, men det är inte det längre, det är inge roligt att ha ont jämt..

En rolig sak är iaf att min sambo känner bebis flera gånger om dagen, och min dotter har oxå känt hon la handen på och då höll lillebror på med massa konster en annan dag la hon huvudet på min mage för att försöka höra lillebror men då fick hon en hård spark rakt på örat Det ska börjas i tid.. 

• LinnV
    Momalicious skrev 2010-08-17 22:00:46 följande:
    Nu ska jag lägga mig. Har ont i lungorna, känns som nåt trycker på dom men har livmodern blivit så stor redan? Eller är det bara jag som håller på att få nån skit i lungorna? Är i vecka 20+4 tror jag. 

Har onda sammandragningar också, hoppas det hjälper med sömn. Annars ringer jag BM imorgon!

Nu blir det magbild sen sova!  
    Jag har fått väldigt svårt och tungt att andas men min läkare lyssnade på lungorna och så i måndags och sa att det inte var någon fara utan att det är vanligt för att man har så mycket mer blod i kroppen nu. Min livmoder ligger och trycker på lite också vilket gör det ännu jobbigare för mig. Jag är i v. 24+0 idag..
  • LinnV
    Karttikeya skrev 2010-08-20 16:20:26 följande:
    Om ni gillar lax och inte är rädda för grädde och fet crem fraiche kan jag rekomendera detta: 

Laxgratäng 

4 laxfiléer

ca 1½ dl creme fraiche

ca 1 dl grädde

Chilikrydda (antingen chilipeppar eller färsk chili som du hackar och gör det snuskigt gott)

Vitpeppar

Salt

Citronsaft/citronpeppar

ev vitlökskrydda eller så

Lägg filéerna i en gratängform, salta och citronpeppra, ev vitlökspeppar eller likn. Rör samman grädde, creme fraiche, chili, salt och vitpeppar, låt gärna denna "sås/fyllning" stå och dra ett tag för bästa smak. Sätt på ugnen på 225grader sålänge eller om du gör det innan.

Häll sedan såsen över filéerna och toppa med gratängost, gärna en med lite smak. Laga till i ugn i ungefär 25 minuter, tills osten fått fin färg. Färdigt!

Jag brukar göra ungefär så men jag blandar i lite spenat också.. Är jätte gott!
  • LinnV
    Momalicious skrev 2010-08-21 06:35:41 följande:
    Men gud, varning för spam Kommer ju inte ihåg någonting,
    Jag tror jag får köpa mig ett par stödstrumpor snart. Jag märker såklart om mina ben bara är lite svullna sådär men igår hade jag haft strumpor på mig (med VÄLDIGT lös resår) och när jag tog av dom så såg det ut som om någon seriöst försökt strypa mina ben. Riktigt hemskt såg det ut!

Fingrarna har blivit värre med, har problem med att böja dom helt . Om jag ska knyta en knytnäve så är det riktigt segt att få ner fingrarna den sista biten. Blää! Ska bli skönt att bli av med vattnet efter förlossningen alltså!

Nu är det nattinatti för mig igen förhoppningsvis. 
    Det är underbart med stödstrumpor, jag köpte de för ett tag sen och älskar de. Det är iofs inte skönt att ha de på sig men man slipper svullna ben och fötter iaf och jag har inte alls ont de dagar jag använt de.
  • LinnV

Momalicious: Jag kan inte heller tänka mig att börja igen, jag vet ju hur svårt det var att sluta så dumt att utsätta sig för det igen.. Min sambo har äntligen slutat röka, jag har hatat den lukten sen jag själv slutade.

Jag är så besviken idag. Vi ska till mvc i morgon och min sambo kan inte följa med. Han har börjat på en utbildning idag och i morgon ska de på en mässa ca 8 mil härifrån som börjar kl 11 och vi ska till bm kl 10.30. Har dessutom ingen barnvakt till min dotter så hon får följa med. Tror iofs att hon bara tycker det är roligt och spännande, vi kommer få höra bebisens hjärtljud igen  

• LinnV

Idag har jag varit hos bm, hon tyckte allt såg bra ut. Fick lyssna på bebisen hjärta igen, 150 slag/min. Min tjej var med och hon tyckte det var jätte häftigt Hjärta

Har ni mätt era magar än? Min var 26 cm, är i v.24+6 idag, jag låg på översta sträcket, med dottern låg jag på mitten hela tiden.
    Mitt blodtryck sjunker fortfarande, det tyckte hon var bra, men jag mår ju så dåligt av det, har 110/60 nu och 120 i blodvärde så jag ska fortsätta med mina järntabletter. 

Har budat hem lite saker på tradera, åh vad det är roligt, jag har knappt aldrig köpt något där förut. Men har än så länge sparat 800 kr mot att köpa nytt + allt för mammakläderna då. Vi har pengarna att köpa nytt för men känns roligt att kunna spara och göra något kul för pengarna istället..

• LinnV
    we wish for a baby skrev 2010-08-24 14:35:33 följande:
    Hej tjejer!
    Härligt att se att går bra för er!

Jag är på banan igen nu med BF 2 Maj -11
    Lite tidigt än men jag ska göra som sist njuta av var dag jag får!

Kram Kram
    Åhh grattis, vad roligt.
    Jag håller alla tummar och tår jag har för er. 

Kramar 
  • LinnV

Jag ska också söka HP men min chef är på sem fortfarande så kan inte få någon underskrift förrän på måndag..

Usch jag har såå mycket problem med min mage, har inte fått behålla något på flera veckor, men bebis mår bra och jag går konstigt nog upp i vikt fortfarande. Vad jag än äter så får jag sitta på toa sen, äter ingen laktos för det vet jag att jag är känslig mot. Börjar lessna på att ha det såhär nu.. I vanliga fall pratar jag inte om min mage och toavanor men nu känns det så naturligt på nåe vis..

Idag firar jag och min sambo ett års dag Vi har min dotter här så blir inget speciellt, lite god mat och någon bra film sen ikväll skulle jag tro, eller ett bad eller något. Jag har nyss varit iväg och köpt blommor åt honom och lite saker till maten. Ska göra Smörgåsbakelse med räkor, pot.gratäng och grillat kött och sen får det bli wienerbröd till efterrätt, orkar inte baka något idag.. 

• LinnV
    Momalicious skrev 2010-08-26 16:05:53 följande:
    Grattis! Vi firar ett år 15 september! :)

Stackare med magen :( låter riktigt trist, uscha! Jäkla graviditeter som bara ställer till det. Tur att man får ut nåt av det annars hade jag aldrig överlevt.
    Tack så mycket

Ja det är riktigt jobbigt, har provat med allt känns det som.. Ja precis annars hade jag inte stått ut, men det finns inte en chans att jag tänker göra det igen. 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)