• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Emelle

Jag är ju "bara" 30 år så vi skulle i så fall få bekosta ett KUB test själva, vilket vi väljer att inte göra. NUPP test gjorde vi med yngsta sonen och kommer göra det denna ggn med. Faktsikt mest för att få ett UL innan RUL men även för att se hur det ser ut därinne, bra förhoppningsvis.
    Innan MA:t så var vi rörande överens om att välja bort ett barn med kromosom fel. Nu den här graviditeten har vi helt andra tanar. Ett lätt handikapp skulle nog inte få oss att välja bort det här barnet som vi (förhoppningsvis) fick behålla...

• Rosa socka

Skönt att se att jag inte är den enda som gör massa tester!
    Jag har gjort 6 stycken test hittils, har ett kvar
    Köpte dessutom ett ClearBlue idag bara för att få se ett blått plus för testen jag hade hemma är från Testlagret, tycker det är roligare med ett pluss än två röda streck haha

Jag frågade om NUPP test när jag ringde för att boka en tid hos barnmorskan men här i Norrbotten gör man inte sånt, de vill inte lägga pengar på det så om man vill göra det får man leta sig utanför Norrbotten..
    Jag är inte så gammal men min farbror har Downs och sambons kusin har också det men det var inte tillräckligt nära släkt ändå så det verkade vara onödigt för oss, jag som hae hoppats på ett tidigare UL
    Men det blir att boka privat så vi kan se, jag vill bara att veckorna ska rulla förbi nu!

• MalakiW
    Minifer skrev 2010-04-28 23:04:56 följande:
    vid Mondo! Ok, tiptop! haha, jag känner mifg som en rysk agent eller något "ehum...Minifer!....Malaki??? Kod Grön!"
    Kod grön it is! Mycket spännande och lite "crazy". Kul ska det bli i all fall!
  • MalakiW
    ÄlskarNova skrev 2010-04-29 09:28:23 följande:
    Imorse fick jag en beige flytning igen..syndes när jag torkade mig första gången-sen inget mer. Kändes nästan som äkta mensvärk när jag satte mig på toan och inte växtvärk.  Sist detta kom var för exakt en vecka sen. Skulle haft mens som icke-gravid för två dagar sen-så jag sätter hoppet till det. Men suck alltså!! Man blir ju sååå orolig. Håll tummarna för mig är ni snälla!  v.8+3 idag..
    Håller tummarna för dig! Det är säkert icke-mensen som spökar. När jag var på VUL i tisdags (då 8+2) sa det att det kunde vara detta och att en del kvinnor "blöder" den tid de skulle haft mens under graviditeten. Mina flytningar var också beiga. Nu är de vita igen så det gick över. kramar i mängder!{#lang_emotions_flower}
  • MalakiW
    AnnaCL skrev 2010-04-29 18:20:35 följande:
    Hej på er.Tänker ni göra någon fosterdiagnostik?
    hejsan, vi kommer göra cub-test :)
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-04-29 18:45:03 följande:
    Skööönt! HCG har stigit sen sist vi testade! Nu väntar bara ett förhoppningsvis positivt VUL på MÅndag sen ska jag försöka slappna av och börja njuta av detta!!
    Grattis! Alltid så härligt VUL kommer vara positivt som bara den!
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-04-29 19:19:32 följande:
    Jag är ju "bara" 30 år så vi skulle i så fall få bekosta ett KUB test själva, vilket vi väljer att inte göra. NUPP test gjorde vi med yngsta sonen och kommer göra det denna ggn med. Faktsikt mest för att få ett UL innan RUL men även för att se hur det ser ut därinne, bra förhoppningsvis. Innan MA:t så var vi rörande överens om att välja bort ett barn med kromosom fel. Nu den här graviditeten har vi helt andra tanar. Ett lätt handikapp skulle nog inte få oss att välja bort det här barnet som vi (förhoppningsvis) fick behålla...
    Jag skulle också vilja göra ett NUPP eller KUB och allt vad som finns, men nånstans får jag liksom vara lite realistisk också. Jag är 20 så sannolikheten för DS är ju inte så stor  (1:1530) och jag gör nog inte mig själv en tjänst genom att springa omkring och vara orolig för VARJE liten, och stor, sak som kan gå fel. Det är ändå 1800 kronor och sannolikheten är som sagt inte så stor. Sen vet jag inte vad vi hade gjort om det var liksom dödssäkert att vi skulle få ett barn med DS eller nåt sånt heller, och det är nog bra om man vet det INNAN man väljer att göra nåt sånt.. Jag vet inte.
    Jag är orolig över allt kan jag säga. 
  • Momalicious

Jag har förresten två frågor till er som har barn sedan innan;

1. Gillade du och mannen i ditt liv samma namn eller var det väldigt olika? 
    2. Har ni haft/har navelpiercingar och i så fall, när tog ni ut dom, hur länge hade ni haft dom innan och kunde ni använda smycken efter förlossningen igen? 
    Har hört att man inte ska ha i smycket eftersom man kan få fula ärr, vilket är rätt logiskt eftersom man borde få en utåtnavel
  • LinnV
    Momalicious skrev 2010-04-29 23:57:33 följande:
    Jag har förresten två frågor till er som har barn sedan innan; 1. Gillade du och mannen i ditt liv samma namn eller var det väldigt olika?  2. Har ni haft/har navelpiercingar och i så fall, när tog ni ut dom, hur länge hade ni haft dom innan och kunde ni använda smycken efter förlossningen igen?  Har hört att man inte ska ha i smycket eftersom man kan få fula ärr, vilket är rätt logiskt eftersom man borde få en utåtnavel
    Jag och pappan till min dotter kunde inte alls komma överrens om ett namn. tillslut gav jag upp och han fick bestämma förnamn, jag valde mellannamn och vi tog bådas efternamn.. Den här gången kommer jag få bestämma nästan själv iaf och det känns bra
    piercing har jag ingen aning om..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)