• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • LinnV

Har räknat lite nu och jag skulle haft mens typ nu egentligen så troligtvis därför som jag blöder lite nu.. 

Har varit ute och köpt lite nya kläder så jag kan dölja magen ett par - tre veckor till. hehe. Sjukt att magen redan svällt så mycket att man ser gravid ut, det gjorde jag inte med min dotter.. då syndes det knappt förrän i vecka 15-16.
  • linn78
    Momalicious skrev 2010-04-29 23:57:33 följande:
    Jag har förresten två frågor till er som har barn sedan innan; 1. Gillade du och mannen i ditt liv samma namn eller var det väldigt olika?  2. Har ni haft/har navelpiercingar och i så fall, när tog ni ut dom, hur länge hade ni haft dom innan och kunde ni använda smycken efter förlossningen igen?  Har hört att man inte ska ha i smycket eftersom man kan få fula ärr, vilket är rätt logiskt eftersom man borde få en utåtnavel
    1 Vi gillar inte alls samma namn, till slut var vi nere på 2 st (efter att sonen var född) och då gav gubben upp och lät mej bestämma=) 

2 Jag fick aldrig utåtnavel sist så kanske hade jag kunnat låta den sitta i ett tag till, men jag tog ut den när den liksom stod ut från magen , Lite svårigheter med att få i den igen efteråt men det gick. Inga ärr fick jag iheller.
  • Jerseygirl

Jag och mannen hade var sitt namn vi gillade, visste att det var en pojke så det gjorde det lite lättare, sen från ingenstans dök ett tredje namn upp som vi både föll för och som kändes helt rätt. Lustigt. Får vi en flicka har vi båda samma favoritnamn i alla fall, en pojke till kommer bli svårare.

Ni med flera barn, tänker ni på att namnen ska "passa ihop"?

• LinnV
    Jerseygirl skrev 2010-04-30 08:11:02 följande:
    Jag och mannen hade var sitt namn vi gillade, visste att det var en pojke så det gjorde det lite lättare, sen från ingenstans dök ett tredje namn upp som vi både föll för och som kändes helt rätt. Lustigt. Får vi en flicka har vi båda samma favoritnamn i alla fall, en pojke till kommer bli svårare. Ni med flera barn, tänker ni på att namnen ska "passa ihop"?
    Jag tycker namnen ska låter bra ihop, eller hur man ska säga. Min sambo vill inte ens prata namn om den i magen än, han tycker det är förtidigt, allt kan fortfarande hända.
  • MajMamman08
    Jag har förresten två frågor till er som har barn sedan innan; 1. Gillade du och mannen i ditt liv samma namn eller var det väldigt olika?  2. Har ni haft/har navelpiercingar och i så fall, när tog ni ut dom, hur länge hade ni haft dom innan och kunde ni använda smycken efter förlossningen igen?  Har hört att man inte ska ha i smycket eftersom man kan få fula ärr, vilket är rätt logiskt eftersom man borde få en utåtnavel
    1: Ja vi gillade alla de namnen vi pratat om lika mycket=) O när han kom ut visste vi direkt vad han skulle heta (ett av de namnen som vi tänkt på) och båda va helt överrens

2:Jag hade min navelpiercing i länge,hade ingen utåtstående navel el något sådant när jag väntade sonen. Tog väl ut den i v 30 kanske?! Men mest för att den var i vägen o att jag hört att skinnet kunde spricka där själva staven satt.,så då vågade jag inte längre! men annars hade jag nog haft den längre. Kunde använda den efter förlossninge och har den än Men själva skinnet vid hålet är lite mer slappare el vad man ska säga än innan,men absolut inget man tänker på denna grav tänker jag nog ta ut den tidigare!
  • MajMamman08
    MajMamman08 skrev 2010-04-30 10:23:39 följande:
    1: Ja vi gillade alla de namnen vi pratat om lika mycket=) O när han kom ut visste vi direkt vad han skulle heta (ett av de namnen som vi tänkt på) och båda va helt överrens 2:Jag hade min navelpiercing i länge,hade ingen utåtstående navel el något sådant när jag väntade sonen. Tog väl ut den i v 30 kanske?! Men mest för att den var i vägen o att jag hört att skinnet kunde spricka där själva staven satt.,så då vågade jag inte längre! men annars hade jag nog haft den längre. Kunde använda den efter förlossninge och har den än Men själva skinnet vid hålet är lite mer slappare el vad man ska säga än innan,men absolut inget man tänker på denna grav tänker jag nog ta ut den tidigare!
    glömde skriva att jag inget ärr el något sådant fick! och inga problem med att sätta in den igen.-D
  • Momalicious

Tack för svaren Om man inte tar ut den jättetidigt borde det väl inte vara några problem att få i den för mig heller, har haft den i 6 år nu. Fast jag har ett förjäkla bra läkekött. Annars får jag väl använda våld, eller en nål ;)

• MajMamman08
    Momalicious skrev 2010-04-30 10:48:32 följande:
    Tack för svaren Om man inte tar ut den jättetidigt borde det väl inte vara några problem att få i den för mig heller, har haft den i 6 år nu. Fast jag har ett förjäkla bra läkekött. Annars får jag väl använda våld, eller en nål ;)
    hehe,ne de borde inte vara någon fara,tycker inte sådana hål läker ihop så fort,men ja om du har bra läkekött så annars e de ju bara o ta ett nytt hål så e de löst

Ne nu tjejer ska jag bege mig till jobbet, jobbhelg står på schemat,vilket jag inte ser fram emot alls!!! Vill bara med min familj o inte bo på jobbet Men ska inte klaga,hihi! Att jobba var 3:e helg e rena lyxen mot att jag jobbade nästan varje helg innan,men man blir la lite bortskämd,haha!
  • ensammamma
    Jag va själv med allt så de va jag som fick bestämma namnet till sonen för pappan hade dragit.
    Jag tog ut min piercing i naveln när jag var i vecka 23-25 för min mage va jätte stor redan då.. Men efter förlossningen så satte jag in min piercing igen å den sitter där än i dag men jag lär nog få ta ut den tidigare denna gång...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)