• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Stefanie
    Sandragumman skrev 2010-12-14 18:21:16 följande:
    Dagen:
    Var på sunderbyn idag och fick lämna blod och träffa nakosläkaren....
    sen när de skulle skicka hem mig så frågade jag om de inte skulle göra nå UL för säkerhetsskull för de var en som hade sagt de åt mig, jaja sa de de kan vi väl men annars så gör vi ju de imorgon!

Sagt och gjort in på ett rum å kolla.... å vad tror ni??!!!  JOO BEBIS HAR VÄNT SIG RÄTT!!!!!!
    Då avbokar vi snitet säger hon glatt!!!!

JAg be dom genast att sätta igång mig imorgon istället för snittet imorgon å hon gör en undersökning och konstaterar då att jag är öppen 4cm och hon känner en buktande hinna!
    Hon funderar varför jag fortfarande går med mage!!??? HAHAHA

Så hon retar upp tappen mer å sen bjuder hon in mig till förlossningen imorgon kl 8.00 för en igångsättning!
    JIPPIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!! jag slipper snitet å för en vanlig förlossning och jag är sååå glad att slippa kniven!

Sitter just nu med värkar som kommer och går så vi får väl se om jag kan hålla mig i natt...
    Grattis! Vad skönt! 
    nikka skrev 2010-12-14 17:10:09 följande:
    Hur kan det vara så lugnt i magen? Blir tokig!
    Inga sammandragningar eller förvärkar.. Och den här dagen vill aldrig ta slut!
    Sen så är jag så otroligt trött. Fast jag sover bra på natten så måste jag sova under dagen.
    Och jag gör ingen speciellt under dagen heller förutom att vila. Konstigt.
    Är det så för någon annan?
    Jag är lika trött. Jag har sovit middag varje dag senaste tiden, länge. Vaknade just upp efter nästan tre timmars snarkning i soffan.. Somnade sittandes med datorn i knät framför familjeliv. Vaknade efter en stund av att sambon säger "Hörru fyllo!" och asgarvar. Han har filmat mig när jag suttit och sovit och jag ser inte klok ut och när han väcker mig. Fattar inte att jag kunde somna så där...

• LokesMammi
    Stefanie skrev 2010-12-14 18:36:20 följande:
    Grattis! Vad skönt! 
    nikka skrev 2010-12-14 17:10:09 följande:
    Hur kan det vara så lugnt i magen? Blir tokig!
    Inga sammandragningar eller förvärkar.. Och den här dagen vill aldrig ta slut!
    Sen så är jag så otroligt trött. Fast jag sover bra på natten så måste jag sova under dagen.
    Och jag gör ingen speciellt under dagen heller förutom att vila. Konstigt.
    Är det så för någon annan?
    Jag är lika trött. Jag har sovit middag varje dag senaste tiden, länge. Vaknade just upp efter nästan tre timmars snarkning i soffan.. Somnade sittandes med datorn i knät framför familjeliv. Vaknade efter en stund av att sambon säger "Hörru fyllo!" och asgarvar. Han har filmat mig när jag suttit och sovit och jag ser inte klok ut och när han väcker mig. Fattar inte att jag kunde somna så där...
    Jag tycker han var elak! =)
    Ibland är jag så trött så jag kan somna stående. Usch =)
    Bebis 16/1-11
  • 3 barns mamma84

förlåt flickor har inte kunnat vara inne då min dator e sönder o sen har jag gossat med elias o mitt ena stift har gått upp så har haft ont så sambon var tvungen att ta den bort.
    nu e det bättre på måndag ska jag till läkaren o ta bort allt.
    sen har elias blivit gul fått golsota o fått ögoninfamation med.

igår blev elias 5dagar dammal var på lusia på ebbas dagis har spelat in som jag ska lägga in på min blogg.
    i morgon är elias redan 1 vecka gammal
    växer på o amningen går toppen.. o första badet idag för honom oxå han njööööt..

grattis willes mammaHjärtaHjärta

något mer som fått??

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • LillSnurr82
    wildahallon skrev 2010-12-14 17:38:02 följande:

Här är våran lilleman, nu 5 dagar gammal. Varg :)
    vilket litet charmtroll...
  • 3 barns mamma84

wildahallon:
    åååh vilken godingHjärta

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • Mysmamma70

2barsmamma - förstår att du njuter, och så härligt att det funkar så bra med amningen

• ludicrous
    mamma smurfen skrev 2010-12-14 17:07:09 följande:
    Tips ang hemoroider...pröva med att ta ett laxermedel...jag fick känningar  förra veckan...tog laxermedel i tablettform, å hemmisarna försvann  

Nu är jag noga med att inte krysta för mycke på toa...å dricker maaaassa vatten å äter massa frukt/fibrer 

Oooh, akta laxeringsmedel! En kompis till mig hade hört att det kunde starta förlossning, så hon tog sig lite laxermedel och PANG så kom det vrålvärkar, men sen  tog det ändå typ två dagar.. usch.. skitjobbigt

Sandragumman - Så skönt att slippa snitt och härligt att få veta att man är halvvägs genom en förlossning bara sådär ;D Tänk på att du nog ska åka in ganska tidigt om du redan är öppen 4 cm då iaf :)

Har varit på Luciafirande på dotterns dagis nu, haha så jäkla söta, ingen sjöng riktigt samtidigt men söta var dom :)

Bebis är verkligen lugn nu! H*n brukar styra runt så halva magen vänder sig, men nu är det lite puttningar bara, rumpan trycker lite och axlarna (antar jag) gnor mot bäckenbenen och jag känner rörelser under blygdbenet typ.
    Sen har jag börjat få typ sendrag i ljumskarna, fasiken vad jobbigt det e, man kan ju inte riktigt göra nått åt det :P

Tänker mkt på en bekant idag som var beräknad till i mars. Pratade med henne för några dagar sen o hon var så svullen o hade ont överallt stackarn, som tur var fick hon det uppkollat. Nu har hon fått bebis. Dom fick åka till lkpg och blev inlagda där pga HF igår, idag fick dom snitta ut hennes lilla pojke. Bebisen mådde bra, men inte hon. Stackarn!!
    V 28 är han född i nu.. :(

• Bippa

grattis alla som fått bäbis.
    jag sitter här med ilningar och känningar i korsryggen som jag haft hela dagen.Har BF på fredag.
    Är lite orolig då första dotterns värkar var så defusa och denna gång har jag haft förvärkar två gånger som jag upplever har varit kraftigare än vad de vanliga värkarna var förra graviditeten.
    Undrar om de riktiga värkarna kommer kännas ännu mera denna gång eller om de är lika starka som förvärkarna så man missar att något är på G.
    Fösta dottern kom desutom på BF så vi får se hur det blir nu. hoppas det händer något inatt typ..

• ludicrous
    Bippa skrev 2010-12-14 20:43:07 följande:
    grattis alla som fått bäbis.
    jag sitter här med ilningar och känningar i korsryggen som jag haft hela dagen.Har BF på fredag.
    Är lite orolig då första dotterns värkar var så defusa och denna gång har jag haft förvärkar två gånger som jag upplever har varit kraftigare än vad de vanliga värkarna var förra graviditeten.
    Undrar om de riktiga värkarna kommer kännas ännu mera denna gång eller om de är lika starka som förvärkarna så man missar att något är på G.
    Fösta dottern kom desutom på BF så vi får se hur det blir nu. hoppas det händer något inatt typ..
    Är också rädd att vara så "härdad" av förvärkar att jag inte fattar att det är på riktigt.. :(
Svar på tråden December Bebis 2010 :)