• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • LokesMammi
    Stefanie skrev 2010-12-14 22:22:46 följande:
    Ja, hur gjorde jag egentligen..? Pratade så lite jag kunde om graviditet och barn(har äntligen förstått att det inte är sexiga samtalsämnen, åt god middag, låg och kramades i soffan, hade urringat och berättade lite fakta om färdknäppen. T.ex. att det inte funkar så att bebisen ramlar ut under tiden man har sex, att bebisen inte får blåmärken i ansiktet... Glad

Men det har krävts lång övertalning, det var första gången på månader!
    Månader här med! Blir galen! Han tror att han ska skada ungen. :/  Det gör han inte....han skadar mig om jag inte får nåt! =)
    Bebis 16/1-11
  • Maria Larsson
    Karttikeya skrev 2010-12-14 22:13:38 följande:
    Min bebis leker raveparty därinne tror jag. Varit fullt ös mest hela kvällen Skrattande

Nu ska jag äta glass, lagom till sängdags. Har hört att man får det som gravid.. Tungan ute
    Det är väldigt mycket man fr göra som gravid har jag kommit på.Tungan ute som att köra lite extra med sambon. Att slappa lite extra utan dåligt samvete, och att man visst kan gå och lägga sig mitt på dagen och att man får sätta mobilen på ljudlös för att slippa vakna 40 min förtidigt bara för att bekanta med barn inte tycker att man ska sova längre än till kl 10. (Men somnar man först kl 03-04 så anser jag att det är helt okej) Snart kan man ju inte styra det själv
  • EmmaoBebbe

Hej :) har varit inne och läst den här tråden i några veckor nu. väntar mitt första barn och är på bf+4:/

har haft en problemfri graviditet men nu sista veckorna har varit ett helvete, kan inte röra mig längre.
    Har ställt in mig på att gå över maximalt så har inge problem med att vänta på bebis men den fysiska smärtan gör mig så himla less.
    har tid hos BM den 22a nästa gång och får då tid för ingångsättning om det inte kommit igång innan.
    Juldagen blir bebisen fördelsedag då. så jag hoppas innerligt att den tittar ut innan dess!  Hoppas ni andra mår såpass bra man kan under omständigheterna:) och underbart fina bebisar några av er redan har fått!

Kram

• Haligh

Inget raj-raj här heller sen jag minns inte när, många veckor sen... Känns som att jag är fullkomligt osexig för min kille, jag tycker det känns skittråkigt och rätt tärande för relationen. Usch jag är så less just nu på allting och då känns det väl bara extra dåligt mellan oss antar jag. Nu försöka sova!! I eget rum givetvis, så jag inte stör hans skönhetssömn...

• Momalicious

Jag och min sambo har börjat ha sex igen. Rätt osmidigt är det men bra annars. Idag borde vi egentligen färdknäppat på inrådan av barnmorskan men jag orkar inte ens tänka på sex. Är sååå trött. Dessutom vill jag inte riskera att starta nåt när jag är så trött. Ligger i sängen och ska sova nu. Men definitivt imorgon om jag orkar. En kompis tror det blir i vecka 38+0 och det är på fredag så vi får väl se om det blir nåt barn. Själv tänker jag inte så mycket på det faktiskt. Är så koncentrerad på att ha ont och vara trött så jag tänker inte på det, vilket är skönt. Är förbannat less på kroppen dock...

• Christel83

Min bebis rör sig mycket speciellt kvällstid då
    Bökar han runder en hel del! Har ställt in mig på att gå över tiden då jag hört att det är vanligt bland först föderskor!
    Han kan ju lika bra vänta 2 veckor om han tänkt vänta 1 vecka så fyller han år tidigt på året istället!

För er som känt av förvärkar kan ni beskriva hur det känns?

Jag har ibland känt att sammandragningarna känns rejält och det trycker ihop sig och håller i ett bra tag för att sedan släppa och inte hända igen!

Nu ska jag försöka sova!

• ludicrous

Vi har haft sex under hela graviditeten, men efter helgens stora falskalarm vill inte sambon mer för han vill inte ha ut bebis.. Så är bebis kvar i magen vid tolvslaget på nyår så jäklar ska det sexas :D

Idag är jag trött trött trött o har ont i halsen i e snorig. Orkar inte riktigt bli sjuk. Dottern får vara hemma idag så jag får sova :)
    Har blivit jätte jobbig mot min stackars sambo. Skulle kunna sitta som ett plåster på honom hela dagarna. Vill bara kramas o krypa ihop o bli liten.. Hatar mig själv när jag är sån

• Emelle

Godmorning!!

Helt ok natt, igen faktiskt! skönt!!

Här sexas det inte så jättevärst mycket. Nån ggn i veckan. De räcker tycker jag nu. Vill egentligen mer, det vill vi nog båda men jag känner mig inte så värst pepp på det rent fysiskt. Inte så hett med en smällstor mage mitt i allt. Kan ju knappt röra mig. Och för att  sätta fart på en ev förlossning funkar inte alls på mig...

Igår städade jag nästan hela huset...har damugning och golvtork kvar på övervåningen. Allt tar sån jäkla tid bara
    Smatidigt vill jag hålla efter nu så man slipepr ta massa extra när man kommer hem från BB sen.
    Fick "skäll" av sambon igår kväll för att jag håller på hela tiden och inte bara vilar. Samtidigt vill jag inte bara ligga på rygg. Måste ju upp och stå så bebisen lättare glider neråt ju
    Jag underar sååå mycket om hon ligger lägre nu än förra ggn hos BM då hon låg riktigt högt fortfarande!
    Jag drömmer om en jul MED bebis. Fast för var dag som går känns det längre o längre borta....

8 days to go....minst!

• Emelle
    ludicrous skrev 2010-12-15 07:52:33 följande:
    Dottern får vara hemma idag så jag får sova :)
    Haha, jag lämnar sonen på dagis när jag vill sova
  • Karttikeya

Till mvc för att mäta blodtryck och "titta på" urin nu då, tjoho! Sen ska jag till skolan, efter idag är det TRE tillfällen kvar varav jag avverkar alla utom ett denna vecka (sista den 22a), nedräkning..... Tungan ute

Svar på tråden December Bebis 2010 :)