• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Willes Mamma 08
    mamma smurfen skrev 2010-12-16 19:10:00 följande:
    Vet ni????

Vart på toa för att kissa...å vad märker jag där...jo att lite av slemmisen släppt

VET ju att de inte betyder nått ALLS, men iaf, har inte vart med om de förr  
    wii hooo
    E alltid skoj o vara med om något man inte upplevt innan
    För mig släppte den ju på torsdagen o på måndagen gick vattnet o lille Albin kom till världen!
    Och i med att du nu e på BF+ så föder du säkert bebis när som helst HEJA!
    Mamma till William 080419 ♥
  • Karttikeya

Usch jag känner mig så deppig.. Vi har en hund som sambon hade sen innan vi träffades.. Nu driver han oss båda till vanvett och känns som om vi bara skäller på honom. Orkar inte dra upp allt han gör, men vi kan väl säga att han skäller och morrar vid minsta ljud och liknande... Jag är ingen hundmänniska från början så jag är väl extra otålig vad gäller honom, samt att jag känner att det "rinner över" lättare nu när jag är så hormonstinn, så han får skäll vid minsta lilla av mig. Vi har prövat att ignorera honom och att bara sätta honom i ett annat rum när han börjar, men till slut orkar man inte längre ignorera och man orkar DEFINITIVT inte bära in hunden i ett annat rum, för då skulle vi inte göra annat här hemma.. Jag vet att jag nog överreagerar, men jag TÅL honom inte.. Försöker tänka på hur go han är ibland, men blir mest bara tokig.. Och nu börjar sambon prata om att avliva honom (även om vi faktiskt har ett omplaceringshem redo eftersom vi inte vet hur det funkar med bebis) och då blir jag så ledsen.. Vet att hunden inte har det så bra hos oss, eftersom han håller på som han gör, men vad gör man liksom? Blir så stressad av att inte kunna slappna av, det har gått så långt att varje gång jag hör något i trappuppgången förväntar jag mig att hunden ska börja skälla och så spänner jag mig.

Vi vet nog varken ut eller in, vi bara känner oss så hopplösa. Han är jättego och positiv, men antar att han är både understimulerad och frustrerad.. Och vi har inte riktigt tid för en sådan hund nu och bättre lär det väl inte bli heller..

Ville väl bara skriva av mig.. Gråter

• mamma smurfen
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-16 19:13:21 följande:
    wii hooo
    E alltid skoj o vara med om något man inte upplevt innan
    För mig släppte den ju på torsdagen o på måndagen gick vattnet o lille Albin kom till världen!
    Och i med att du nu e på BF+ så föder du säkert bebis när som helst HEJA!
    *S*
    JA de e coolt att ha fått uppleva de
    Dom sa ju för 3 veckor sedan på antenantalen att den börjat släppa, men inget jag märkte av alls...
    Nu vart de ju helt "glasklart" vd de va som fastna på pappret( sorry för uurket)

Hoppas verkigen du har rätt i att de betyder att något e på G!!! 
  • Mysmamma70
    Vet ni????

Vart på toa för att kissa...å vad märker jag där...jo att lite av slemmisen släppt

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    Karttikeya skrev 2010-12-16 19:18:05 följande:
    Usch jag känner mig så deppig.. Vi har en hund som sambon hade sen innan vi träffades.. Nu driver han oss båda till vanvett och känns som om vi bara skäller på honom. Orkar inte dra upp allt han gör, men vi kan väl säga att han skäller och morrar vid minsta ljud och liknande... Jag är ingen hundmänniska från början så jag är väl extra otålig vad gäller honom, samt att jag känner att det "rinner över" lättare nu när jag är så hormonstinn, så han får skäll vid minsta lilla av mig. Vi har prövat att ignorera honom och att bara sätta honom i ett annat rum när han börjar, men till slut orkar man inte längre ignorera och man orkar DEFINITIVT inte bära in hunden i ett annat rum, för då skulle vi inte göra annat här hemma.. Jag vet att jag nog överreagerar, men jag TÅL honom inte.. Försöker tänka på hur go han är ibland, men blir mest bara tokig.. Och nu börjar sambon prata om att avliva honom (även om vi faktiskt har ett omplaceringshem redo eftersom vi inte vet hur det funkar med bebis) och då blir jag så ledsen.. Vet att hunden inte har det så bra hos oss, eftersom han håller på som han gör, men vad gör man liksom? Blir så stressad av att inte kunna slappna av, det har gått så långt att varje gång jag hör något i trappuppgången förväntar jag mig att hunden ska börja skälla och så spänner jag mig.

Vi vet nog varken ut eller in, vi bara känner oss så hopplösa. Han är jättego och positiv, men antar att han är både understimulerad och frustrerad.. Och vi har inte riktigt tid för en sådan hund nu och bättre lär det väl inte bli heller..

Även om det är ett stort beslut för er så låter det ju som om det vore bäst både för er och hunden med en omplacering. Ert fokus är ju, och ska vara, på bebisen just nu.

kram {#emotions_dlg.flower}
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Karttikeya
    Cissi7006 skrev 2010-12-16 19:25:02 följande:
    Även om det är ett stort beslut för er så låter det ju som om det vore bäst både för er och hunden med en omplacering. Ert fokus är ju, och ska vara, på bebisen just nu.

kram {#emotions_dlg.flower}
    Det hemska är att jag vet att vi borde göra det, men jag vet inte om min sambo tänker likadant och eftersom det är "hans" hund så låter jag det lite vara. Men jag drivs långsamt till vanvett och känner mig så elak mot hunden. Vet att största felet säkert ligger hos mig, men samtidigt vet jag att jag inte kommer kunna ändra på mig. Jag kommer aldrig kunna tolerera en hund som skäller vid minsta lilla och jag kommer inte kunna känna mig lugn hemma när jag hela tiden "störs" av honom. Måste ju vara jobbigt för honom också. Ibland känns det som att det är jag som borde omplaceras. Gråter
  • delifi2

HUr mång ahar fått nu egentligen?

har verkligen noll koll känns det som, fast de som fick innan mig har man lite koll på men nu.....

JIsses säger jag bara, livet har verkligen ändras ill att ha 2 småbarn till 3 småbarn.
    tänkte väl inte att det skulle bli SÅ stor skillnad men jisses, sätter 1 igång sätter de andra 2 igång oxå, då ska de ha saker, de ska ha hjälp osv osv.....
    De matchar alltid in det när jag ska mata Olivia, då ska William komma upp i soffan och läsa bok, Elliot vill ha hjälp med något annat osv osv..... å nu ska de ha jullov i 3 VECKOR!!!!! jag är så tacksam över att mannen kommer vara hemma den här veckan, på söndag kommer pappa och sen så kommer Magnus ha semster från med den 22 och fram till den 2 januari. Sen så börjar de på dagis/skola igen den 11 januari så jag behöver inte vara själv med de så mycket.

Med ammningen går det faktiskt bättre, jag som ALLTID har avskytt att amma har börjat finna en liten frid i det hela, kanske för att jag kan ropa på Magnus om det är nåt med de andra barnen hehehe.......

HUr har det gått för Ondar, Moma? Är ju inte inne så ofta som jag vill, eller jag hinner läsa några sidor sen är det dax att göra nåt annat....

• Haligh
    Vet ni????

Spännande!!! På tiden att det händer nåt för din del! och att det händer nåt härinne snart Fortsättning följer!!!
  • ludicrous
    Karttikeya skrev 2010-12-16 19:18:05 följande:

Fy så jobbigt :( Vi har ju också en hund, som vi båda vill ha iof, men jag har blivit så trött senaste veckorna så han har blivit rastlös.. Han vaktar även mig som en tok. Han har börjat tugga på saker och det märks att han behöver mer motion och stimulans än vad han får just nu, sambon är ju borta ca 12 timmar, från 7-19, och jag har min dotter också, det blir ju inte så mkt långpromenader som man hoppas på :(
    Han var hos sin "mormor" några dagar förra veckan, och sen han kom hem är han lite förändrad, för det första så kissar han ner sig när min sambo pratar med han typ,jättejobbigt :( Tror det beror dels på att han vaktar mig så pass mkt o sambon är ett "hot", dels på att han inte får allt han egentligen behöver.
    Jag hoppas det blir bättre när bebis kommit så vi kan gå våra promenader igen.. :(

Men avliva behövs väl absolut inte om ni har ett hem till honom?
  • Emelle

Hej!!

OJ vad ni har skrivit mycket!!
    Grattis till nya lilla Sixten häri tråden

Jag gick och la mig efter mitt inlägg här i morse och somnade vid 9.30 och sov till 12.30.
    SD och "mensvärken" satt kvar men var mycket mindre.
    Efter en varm dusch och panodil försvann det nästan helt och i em har jag kunnat förlja med och köpa vår julgran!
    Jag är fortf. trött, men hellre trött än ont och jag vet att det kommer komma tillbaka inatt så jag njuter av de här timmarna utan värk nu!

Håller med er om att bebisarna, inklusive min nu gärna få komma ut! Drömmer ju som sagt om att få fira jul med vår Agnes, men det verkar ju mindre ch mindre troligt för var dag som går 

Har varit barnvakt en timma åt min bästis 2 månaders son idag. Så vi har provat vår barnvagn, bytt blöja på skötbordet och matat liten bebis med flaska *mys*
    Är så mysigt att se sambon gå och ta upp bebisen och bära runt och stå och gulla med honom. Frågade pm han längtade mycket efter vår bebis...-Ja det gör jag verkligen! sa han då!! *kärlek* Hjärta

Svar på tråden December Bebis 2010 :)