• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • mamma smurfen
    LokesMammi skrev 2010-12-17 11:38:36 följande:
    Jag skulle ha ringt förlossningen! =)
    *ler*
     jaaa....kanske ska ta å göra så,
    fast jag har ju inte ont eller så, bara lite rött/rosa  på trosskyddet...
    men kanske de vill ha in en på koll....
    blir ju GALEN...livet hade vart SÅÅÅÅÅ mycke lättare om vattnet gick..ni vet "POFF, skval, pöl".....då VET man ju ....

Ska iaf ringa sambon å se vad han säger, men tror han säger som du, att jag ska ringa....... 
  • ullabella sekreterare

Här e lugna gatan idag. Blir less på detta, sambon tycker snart att bebisen kan stanna kvar till 1 januari... Ska nog ta tag o baka saffransskorpor idag. Inte så mycket man kan göra. Folk vill inte att man ska gå ut. Tänk om du halkar osv..

• LokesMammi
    Haligh skrev 2010-12-17 11:45:55 följande:
    Inte på julafton för det har de redan planerat inför, har ingen alls lust att stå och fixa en massa mat och sånt...men däremot i mellandagrna kanske!
    Ok. Tänkte eftersom det är lättare för dom o åka än för er? Hade inte tagit min nyfödda unge på olika färdsätt. Min bm sa att dom inte tycker att man ens ska in i affärer de första veckorna. :/
    Bebis 16/1-11
  • Haligh
    nikka skrev 2010-12-17 11:35:31 följande:
    Vi har gjort så att vi ska fira jul hemma vad som än händer. Vi vet ju inte om det har kommit en bebis eller ej.
    Och då sa vi till mina föräldrar och sambons föräldrar att vill ni får ni komma till oss men då är det knytkalas som gäller. Jag ställer mig inte och gör en massa julmat.
    För vi kände att vi vill bara vara hemma och mysa och känna lugnet.
    Ja egentligen borde man sagt ifrån i god tid, att man inte kommer... har ingen bebis dykt upp kan jag nog tänka mig att åka dit en sväng på dagen, men har den kommit så vill jag nog inte ha storfrämmande heller.... Syrran har dessutom två små dagisbarn som jag helst inte vill ska träffa bebis direkt för de är ett säkert kort att dra på sig nån bacill, men det har jag inte ens vågat säga än. TYcker inte att det skulle göra så mkt om man bytte klappar senare heller. Vette tusan om man som nyförlöst mamma är så sugen på att åka iväg heller, jag menar det är ju bara en vecka till julafton idag o än verkar inget på g!
  • Momalicious

Det är inte förvärkar jag har, vet hur det känns. Och här kommer inte födas barn snart heller, jag kommer gå över har jag ju sagt!
    Mamma smurfen: ring förlossningen men tror inte det är nån fara. När det hände mig sa hon att så länge bebisen rörde sig så var det ingen vara utan det kunde bero på att jag börjat öppna mig eller om jag haft sex nyss osv. :) men ring om du är orolig!

• Haligh
    LokesMammi skrev 2010-12-17 11:48:42 följande:
    Ok. Tänkte eftersom det är lättare för dom o åka än för er? Hade inte tagit min nyfödda unge på olika färdsätt. Min bm sa att dom inte tycker att man ens ska in i affärer de första veckorna. :/
    Ja det låter verkligen klokt, men det känns som andra har så svårt att förstå att man oroar sig och vara tycker man nojjar...nu har syster och mamma planerat så länge men annars hade det ju klart varit enklast (om inte bebis kommit) att vi hade varit här allihop, har ärligt inte ens tänkt så långt när man har bf mitt i julhelgen. Kanske ska fråga om de kan ta sin lagade julmat och komma hit:
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2010-12-17 11:51:56 följande:
    Det är inte förvärkar jag har, vet hur det känns. Och här kommer inte födas barn snart heller, jag kommer gå över har jag ju sagt!
    Mamma smurfen: ring förlossningen men tror inte det är nån fara. När det hände mig sa hon att så länge bebisen rörde sig så var det ingen vara utan det kunde bero på att jag börjat öppna mig eller om jag haft sex nyss osv. :) men ring om du är orolig!
    Tror inte heller att de e någon fara så.....
    Ringde sambon å han tyckte jag skulle ringa till vår MVC, å de låter ju bättre*ler*
    mindre "hysteriskt" på något sätt*S* 
  • LokesMammi
    Haligh skrev 2010-12-17 11:54:52 följande:
    Ja det låter verkligen klokt, men det känns som andra har så svårt att förstå att man oroar sig och vara tycker man nojjar...nu har syster och mamma planerat så länge men annars hade det ju klart varit enklast (om inte bebis kommit) att vi hade varit här allihop, har ärligt inte ens tänkt så långt när man har bf mitt i julhelgen. Kanske ska fråga om de kan ta sin lagade julmat och komma hit:
    Det tycker jag! =)
    Bebis 16/1-11
  • sweet86

NU kommer det ,mera gnäll:( Skrikandes
    Igår morse när jag vaknade kände jag att ja började få ont i ryggslutet som har setat i sedan dess, efter mitt besök hos bm (igår) började jag även få sådan himmla mensverk och sedan har det fortsatt.. Har haft som "värkar" var 10 minut i natt och inte sovit någonting. Det spänner och drar i jumskarna och högre upp på magen, liknar inte alls dom vanliga sammandragningarna jag har haft i flera veckor..
    Nytt besök hos bm i morse då mitt blodtryck börjar bli högt, var dock ok idag.. Jag frågade om hon kunde känna på mej om det hade hänt något å jag är öppen 2 cm å hon kunde känna bäbis på huvudet..:) Så Nu hoppas jag på bäbis i helgen har ju bf den 19 så kanske kommer den på söndag...

• LokesMammi
    sweet86 skrev 2010-12-17 12:02:22 följande:
    NU kommer det ,mera gnäll:( Skrikandes
    Igår morse när jag vaknade kände jag att ja började få ont i ryggslutet som har setat i sedan dess, efter mitt besök hos bm (igår) började jag även få sådan himmla mensverk och sedan har det fortsatt.. Har haft som "värkar" var 10 minut i natt och inte sovit någonting. Det spänner och drar i jumskarna och högre upp på magen, liknar inte alls dom vanliga sammandragningarna jag har haft i flera veckor..
    Nytt besök hos bm i morse då mitt blodtryck börjar bli högt, var dock ok idag.. Jag frågade om hon kunde känna på mej om det hade hänt något å jag är öppen 2 cm å hon kunde känna bäbis på huvudet..:) Så Nu hoppas jag på bäbis i helgen har ju bf den 19 så kanske kommer den på söndag...
    Åh, spännande! Bebis dax! =) Va roligt! Skål
    Bebis 16/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)