December Bebis 2010 :)
jag menade majorima, inte Moma, jag har varit vaken mycket inatt
jag menade majorima, inte Moma, jag har varit vaken mycket inatt
Heja maria, lycka till!
Alltså det må vara extrakilona men jag tycker att kroppen känns smärtsam. Ont mellan skuldrorna och i ländryggen. Jag misstänker att jag ammar i lite konstiga positioner ibland, ffa på nätterna, då orkar jag inte riktigt tänka ergonomiskt. Hur känns era kroppar efter förlossningen? Jag känner inte alls igen mig, brukar vara stark och sällan ha ont någonstanns. Känner mig så ledsen när det tar emot hela tiden. Kanske blir bättre när man kommer igång och träna.
Jag har vågat väga mig idag. På förlossning vägde jag strax över 72 kg. Nu 3 och en halv vecka senare är jag nere på 62,4 kg. Känner mig extremt förvånad att jag gått ner så mycket, det trodde jag aldrig. Har aldrig ätit så mycket som nu, är hungrig jämt och har inte kunnat röra mig så mycket pga snittet. Men alltså vad amningen måste ta på. Känner att man är konstant törstig.
Det gick toppen att flyga med lillan, hon sov hela resan.
Stor kram till er och hoppas att ni har en bra dag.
Hej på er.
Elsa har nu börjat le och följa med blicken sedan nårga dagar tillbaka, så underbart mysigt det är.Är hemma hos mina föräldrar i norrland efter en flygning som gick hur bra som helst. Är så mysigt att få vara med mina egna föräldrar nu då jag själv blivit mamma. Önskar att vi bodde nära men vi flyttar upp om ett halvår ungefär.
Hoppas att ni har det fint.
Grattis maria!
moma: har du provat ge honom napp?