• AnnaCL

December Bebis 2010 :)

jag menade majorima, inte Moma, jag har varit vaken mycket inattSkäms

• AnnaCL
    Stefanie skrev 2011-01-03 17:39:16 följande:
    Jag kom på att jag måste kolla om man måste anmäla att vi har en till familjemedlem som ska ingå i hemförsäkringen eller om det görs automatiskt. Någon som vet hur sådant fungerar? Eller ska man skaffa en speciellt försäkring för bebisen? Har ingen aning om de där bitarna...

Jag har sådana där gratis försäkringar som räcker till bebisen är 6 månader på hos två försäkringsbolag, mer än så har jag inte fixat... 
    Vi har skaffat en barnförsäkring via min makes försäkring i förenade liv. Det var en olycksfalls- och sjukförsäkring. Vi har inte heller någon koll men det kändes tryggt att försäkra henne så snart vi kunde.
  • AnnaCL
    Mysmamma70 skrev 2011-01-04 08:21:51 följande:
    Har haft en riktig lyxnatt där Cornelia sov 00.30-08.00
    Härligt! Elsa har äntligen fattat det här med att man ska sova på natten och vara vaken på dagen. Stor skillnad nu och hon vaknar bara när hon vill äta på natten, nu vid fyra och sedan åtta på morgonen. SKönt!

Jag vet att det inte är det bästa beslutet pga smittorisken men jag ska flyga från stockholm till luleå med Elsa nu på torsdag. Gruvar mig lite men tänkte att jag tar henne i babybjörnen och sedan ammaunder hela resan. Har ni erfarenhet av att flyga med små barn?
  • AnnaCL
    Småstadsbönan skrev 2011-01-04 09:19:28 följande:
    Får du ha henne i baby björnen pga skenan?? Vi får inte ha Cornelia i den nu när hon har skenan.
    Hoppas att ni får en bra flyg tur själv har jag inte någon erfarenhet om det.
    Jo de tyckte att man gärna kunde ha henne i babybjörnen då benen hamnar i samma position. Idag ska vi iväg och bada henne, vilket behövs nu:)
  • AnnaCL
    ludicrous skrev 2011-01-04 17:59:48 följande:
    Bajs! Min lilla pojk bajsar som en tok! Två blöjor per måltid ungefär går det väl åt ;)
    Samma här, skulle gissa på typ 10 blöjor per dag.

En fråga om Försäkringskassan. Jag har sökt FP från 20 december då hon var beräknad. <på mina sidor står det dock fortfarande pågående ärende i fallet och inget beslut. Kommer beslutet att registreras först när man får första utbetalningen? Vet ni nåt om det? Har tidigare ringt och då har de sagt att allt är ok men det händer liksom inget på min sida. Och det är så lång telefonkö att jag inte ens hamnar i kö. Underbara FK...
  • AnnaCL
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-04 18:34:58 följande:
    För mig att min BM sa att foglossningen kunde vara upp till 3 mån efter att man fött! Och vissa kan få dras med lite hela livet  Hoppas de inte blir så i ditt fall utan att de försvinner fort!
    AnnaCL skrev 2011-01-04 18:04:12 följande:
    Samma här, skulle gissa på typ 10 blöjor per dag.

En fråga om Försäkringskassan. Jag har sökt FP från 20 december då hon var beräknad. <på mina sidor står det dock fortfarande pågående ärende i fallet och inget beslut. Kommer beslutet att registreras först när man får första utbetalningen? Vet ni nåt om det? Har tidigare ringt och då har de sagt att allt är ok men det händer liksom inget på min sida. Och det är så lång telefonkö att jag inte ens hamnar i kö. Underbara FK...
    Så har de stått på min med,men de förvann då jag fick min utb...så allt e säkert helt i sin ordning De brukar inte vara kända med o uppdatera sina sidor,hehe!
    Tack! JAg blir lite galen ibland på FK. Som så många andra.
  • AnnaCL

Heja maria, lycka till!

Alltså det må vara extrakilona men jag tycker att kroppen känns smärtsam. Ont mellan skuldrorna och i ländryggen. Jag misstänker att jag ammar i lite konstiga positioner ibland, ffa på nätterna, då orkar jag inte riktigt tänka ergonomiskt. Hur känns era kroppar efter förlossningen? Jag känner inte alls igen mig, brukar vara stark och sällan ha ont någonstanns. Känner mig så ledsen när det tar emot hela tiden. Kanske blir bättre när man kommer igång och träna.

• AnnaCL

Jag har vågat väga mig idag. På förlossning vägde jag strax över 72 kg. Nu 3 och en halv vecka senare är jag nere på 62,4 kg. Känner mig extremt förvånad att jag gått ner så mycket, det trodde jag aldrig. Har aldrig ätit så mycket som nu, är hungrig jämt och har inte kunnat röra mig så mycket pga snittet. Men alltså vad amningen måste ta på. Känner att man är konstant törstig.
    Det gick toppen att flyga med lillan, hon sov hela resan.
    Stor kram till er och hoppas att ni har en bra dag.

• AnnaCL

Hej på er.
    Elsa har nu börjat le och följa med blicken sedan nårga dagar tillbaka, så underbart mysigt det är.Är hemma hos mina föräldrar i norrland efter en flygning som gick hur bra som helst. Är så mysigt att få vara med mina egna föräldrar nu då jag själv blivit mamma. Önskar att vi bodde nära men vi flyttar upp om ett halvår ungefär.
    Hoppas att ni har det fint.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)