• AnnaCL

December Bebis 2010 :)

delifi2 skrev 2011-01-27 22:48:51 följande:
    Olivia är en iktig mammagris eller pappagris, huvudsaken är att hon får vara uppe i fmanen hela tiden, är svårt att lägga ner henne när hon somnat i famnen skitjobbigt när man är själv och ska göra i ordning nåt att äta till killarna. Kan lägga ner henne i babysittern max 10 min sen vil hon upp igen MEN det är bara när jag måste göra något, ska jag inte göra något så kan hon ligga där länge.

Hon är oxå gnällig på kvällarna och brukar soman runt 01.30 sen ska vi upp kl 6.30 och därmellan brukar hon vakna typ vid 4 på morgonen., sitjobbigt tycker jag eftersom jag måste iväg sen och kan inte sova på dagarna.

Nätten som var den var hemsk, hon somande vid tolv på natten, sen så vaknade William kl 1 och var vaken till 3 på natten, sen när han hade somnat så vaknade Olivia kl 4 och somande om vid 5 sen så upp kl 6.30 så ni kan ju räkna ut själva hur mycket jag sov inatt, kan inte fatta att jag fortfarande är vaken, fast jag somande på bussen när jag skulle hämta Elliot var dödstrött, känns inte osm nån större idé att lägga sig nu för då komemr jga vara ännu mer trött när hon vaknar inatt elel rom nån timme typ. Märker på hur jag börjar skriva hur trött jag är...
    stackare, hoppas du får bättre nätter här framöver. Kram.
  • AnnaCL
    ludicrous skrev 2011-01-28 07:13:27 följande:
    Jag blir tokig! Han sov till två inatt, från kl 19, underbart, MEN resten av natten försvinner i nån dimma av snuttande o tittande på klockan! Jag har ingen aning om när han äter, hur länge han äter eller hur länge jag sovit. Får gissa genom att känna hur fullt det e i brösten.. Kommer fram till att jag sovit högst en halvtimme i streck sen halv två...
    Alltså exakt samma här. tror jag sovit tre timmar, absolut inte sammanhängande. jag fattar inte om hon är hungrig eller bara snuttig.  funderar lite över att ge tillägg innan hon ska sova för att testa om det är mat som saknas. svårt att tro det dock då hon ökar så bra i vikt. men man blir ju tokig,
  • AnnaCL

Hej på er!

Har era små haft hormonplitor? Min Elsa har inte haft det tidigare men nu vid 6 veckor har hon fått en del på kinderna och på bröstet. det är lite rodnad omkring dem och framförallt väldigt torrt. Hur har era hormonplitor tett sig och hur har ni hanterat dem? Miniderm? annat?

• AnnaCL

Oj så gulliga barn på dejten!

ni som ger ersättning till kvällen, hur mycket ger ni?

• AnnaCL
    ludicrous skrev 2011-01-28 18:41:59 följande:
    Nu har Emil snuttat sen kl 15 ungefär, med typ högst 30 minuters uppehåll.. Tänkte precis skriva att han somnat men.. Nä.. Han vaknade. Åååh!! Har jag inte mat så det räcker? Han går upp i vikt jättebra, men nu e det ju snart 2 veckor sen vi vägde... Brösten känns helt tomma, det kommer ur dom men ja.. Det tääär! Bröstvårtorna gör ont o jag har fått förhårdnader till o med.. Jag blir jättetrött o det känns inte som att jag KAN :( skiter snart i det här :(
    Samma här. ska försöka med tillägg ikväll, Skadar inte att prova.
    tack för tips angående mängden, blir spännande att se vad som händer
  • AnnaCL
    Småstadsbönan skrev 2011-01-31 13:21:39 följande:
    ludicrous: det är så att slemhinnorna är sköra och inte hunnit återhämta sig, man kan hjälpa till genom att smörja vitt vaselin på stället, och så kan man använda glidmedel när man skall ha sex. Har inte haft tid att skriva här inne men nu börjar jag få rutin på det här med att vara tre barns mamma, Cornelia får ersättning innan läggdags vid 22 och så vaknar hon runt 4-5 och ammar sedan somnar hon om för att vakna vid 7 igen för att snutta, så jag är nöjd. Vi kör med både minifom och sempersmagdroppar, då hon varit knorrig i magen och har svårt att både få ut gas och bajs. Om 1 vecka skall vi äntligen och ta av von rosen skenan förhoppningsvis, jag längtar ihjäl mig. Jag skall äntligen få tillbaka min mjuka lilla bebis och slippa den hårda skena.
    Förstår att du längtar. VI tog av skenan idag. Nu har hon bara en mjuk frejkabyxa. Känns så stor skillnad! Extremt mycket mysigare även om det gått bra med skenan. Ska hon ha någon ytterligare behandling efter skenan tas bort?
  • AnnaCL

God morgon! vi testade ersättning igår då hon får äta hela tiden på kvällarna och då det kan vara skönt att veta att hon tar emot ersättning om jag är borta.  som hon gjorde! 135 ml, slurp och hade nog kunnat äta mer. Har sovit bra men verkar ha lite ont i magen på morgonen. jag åt chili och lök igår vilket kanske straffar sig nu...Obestämd

• AnnaCL
    Karttikeya skrev 2011-02-03 11:50:13 följande:
    Hjärta Ja nej jag tror inte dom skriker för att lufta lungorna, men ibland får man acceptera att man inte kan trösta dom direkt. Tar ju ett tag innan bebisar kommer på vad dom vill också. Skulle inte få för mig att låta honom ligga själv och skrika "bara för att".

Har förresten gått ner ett kilo till senaste veckan typ. Glad Känns som om jag kommer klara de 10 kg mindre jag satt upp som mål inför mitt bröllop i maj ^^
    Skönt att det känns bättre och heja heja viktnedgången!
  • AnnaCL

Här är mitt snitt-ärr 8 veckor efter förlossningen. Det är mörkt och precis där vill ju liksom magen hänge över lite. Ni som snittats: Har era snitt läkt bra? Har ni börjat röra er som vanligt igen, träning?
  • AnnaCL
    ludicrous skrev 2011-02-08 07:30:42 följande:
    Jag ger upp. Jag får sova ca 2-3 timmar / dygn, SAMMANLAGT. Inte mer än ca 50 min i streck. Jag får helt enkelt ge upp allt socialt liv och bara försöka sova om dagarna. Jag ORKAR inte :( är kontaktkompis åt en tjej o behöver dom pengarna.. Men får ofta ställa in... Ska bowla med henne idag, men jag vill bara sova!! Jag går runt med huvudvärk o är tjock i huvudet jämt. Det är ju bara på natten Emil är som han är med sitt stökande, bökande o försök till att prutta... Jag ger upp, isolerar mig och skiter i allt.
    Men stackare! Man kan nästan få panik över att inte få sova. Men har du verkligen ingen som kan hjälpa dig några timmar? Vill han alltid äta på natten när han vaknar? Ni kan inte ge lite ersättning på natten eller mjölk du pumpat ur. Tänkte om din sambo kan ta honom några timmar någon natt så att du får sova.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)