• MFJG

December Bebis 2010 :)

sd o molvärk..=( 

• MFJG
    Piss natt. Sammandragningar + molvärk avtog först vid 04 snåret. Hade dem från klockan 21.00. Satt som ett band runt magen. Läste i min graviddagbok att jag hade förvärkar nattetid först i vecka 36+0 med Wincent. Alltså 4 veckor senare än nu. Betyder det att Minibus i kulan ska göra entré fyra veckor tidigare än storebror då också? I vecka 35+0? ;)

Sen har jag jätte svårt att komma till ro på kvällarna numera. Blir rastlös och får krypningar i hela kroppen. Skit jobbigt. Jag är trött idag. 

Mitt SF mått är mindre denna graviditeten. Är inte det konstigt? Borde inte måttet vara större när man väntar nummer två? 

• MFJG

Sitter och skriver mitt förlossningsbrev just nu..

• MFJG

Jag har skrivit mitt namn och personnr + min makes namn. Sen har jag skrivit viktiga uppgifter som vad jag är allergisk mot osv. Därefter vilken smärtlindring jag föredrar och vad jag helst vill undvika om det inte är ett måste. Sen har jag skrivit lite generellt som att jag gärna är öppen för att testa olika förlossningsställningar, att jag gärna blir ordentligt informerad om allt, att jag vill duscha. Att jag litar på min kropp och inte är orolig inför förlossningen.

Sen kan man ju skriva om man inte vill bli daltade med tex. Skriva vad man känner oro inför. 

• MFJG
    SaraKlippan skrev 2010-11-01 05:55:27 följande:
    Om ja väljer kejsarsnitt! Vad är de stora riskerna med det? Kan ja få problem att bli gravid igen? Vad talar för o emot kejsarsnitt vs föda säte? Behöver er hjälp i mitt beslut! Allt kom så plötsligt så ja har inte hunnit läsa på! Visste ju att han låg i säte o att vi antagligen skulle på vändningsförsök eller att de kanske skulle bli kejsarsnitt! Men ja tänkte att de tar ja efterhand och dessutom skulle vi på vår sista föräldragrupp nu på torsdag där skulle vi prata om just kejsarsnitt! Fasen också! Kunde ja inte bara fått va med där också!!!
    Lycka till. Hade jag varit du så hade jag googlat kejsarsnitt och att föda i säte. Prata med läkarna och be dem förklara för och nackdelar. Googel is the shit när man har tusen frågor! ;)
    Ni får iordning bebisens rum när ni kommer hem. Du får skicka mannen att köpa kläder i små storlekar och ni kommer säkert få massor av vänner och bekanta. Dem har säkert kläder på sjukhuset ni kan få/låna också.
    Tänker på dig och hör av dig när ni har ert mirakel hos er och berätta hur allt gått!
    KRAM 
  • MFJG
    Någon med erfarenhet av att samla vätska? Brukar ni ha svullna händer på morgonen? Försvann vätskan direkt vid förlossningen? Hur mycket gick ni upp i vikt när ni samlade på er som mest??
  • MFJG

Jag har gått upp närmre 2 kilo på 1 dygn!! Vaknar med svullnaden. Brukar den inte vara värst på kvällen? Detta hände INTE när jag väntade sonen. Då hade jag min förlovningsring på mig när vi åkte till förlossningen..

• MFJG

Gått på toa och gjort 2:an 3 gånger sen 07.00..

• MFJG
    Sandragumman skrev 2010-11-01 09:09:11 följande:
    hahahaha mage lite oroligSkrattande jag hade lika för någon dag sedan!
    de är som att kroppen vill tömma sig ordentligt med jämna mellanrum för mig nu när jag e gravid, annars skiter jag "regelbundet"
    Haha jag med! Men idag är magen i uppror haha!Flört brukar annars ha regelbundna toalett vanor och som tur är inget problem med förstoppning.. Tack och lov ;)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)