• MFJG

December Bebis 2010 :)

Mysmamma70 skrev 2010-11-03 08:38:55 följande:
    Vi gjorde TUL i måndags (32+1) och fick se en otroligt söt liten prinsessa med pussmun, hon vägde 2,1 kg och hade vänt sig rätt (i söndags låg hon i säte)

Min BM tror att mina SD kan bero på att lillan är så vild därinne och retar livmodern när hon vänder runt och busar. Igår hade jag mycket SD, men de gick över under natten och nu är det lungt igen.

GBSs är kvar, trots penicillinbehandling Rynkar på näsan
    Samma som med mig..=( 
  • MFJG

Jag köpte precis ett paket Newborn blöjor. Vilken känsla! =)

• MFJG
    Karttikeya skrev 2010-11-03 12:35:21 följande:
    Har du på dem själv menar du? Cool Höhö

Vad är det för speciellt med dem då? Glad
    Ja jag testade. Men dem satt lite konstigt ;) Mohahaha!
    Nej men att dem är SÅÅÅ SMÅ! Att dem snart ska sitta på en liten nyföding gump.. 
  • MFJG

Jag har också ont i ryggen, i korsryggen. Speciellt när jag ska sova och på nätterna.

• MFJG

Vi har en vovve. Första mötet fick han nosa på Wincent när han låg i min famn. Han snusade och tyckte det var så spännande. Sen fick han nosa på honom när han var i babyskyddet osv. Men vi har varit tydliga med gränser. Han får inte röra Wincents leksaker tex. Han har sina egna och dem får inte Wincent röra. Leo´s korg är hans fristad. Vår hund får inte vara i Wincents rum. Men det beror på olika faktorer bland annat på att vår vovve har allergier och ett av hans symtom är fruktansvärd pälsfällning. Vår hund har sin korg i vårt vardagsrum och där sover han på nätterna.

Jag har förvärkar. Ont i ryggen och när jag får sammandragningar får jag även molvärk fram över tjejmagen. Det märks tydligt att vi närmar oss slutet nu! 

• MFJG
    MrsHelgesson skrev 2010-11-03 14:17:16 följande:
    Jag fick åka in till förlossningen och där registrerade ctg-kurvan sammandragningar med 3-4 minuters mellanrum. LIvmodern har börjat öppna sig inifrån men själva livmodertappen har 3 cm kvar tills den har planat ut. Så vi får se hur lång tid det tar. Jag har fortfarande ont i magen och ryggen så jag får ta Alvedon mot smärtan.
    Hoppas det går bra för dig. Dags att färdknäppa nu kanske? Och dricka te? om det nu är på G! För du skrev om det tidigare om jag inte minns fel. Har du mycket ont?
  • MFJG
    Mysmamma70 skrev 2010-11-03 17:10:13 följande:
    Jag har tvättat bebiskläder idag, åååh så sött, längtar ännu mer efter prinsessan Gravid
    Ska jag göra imorgon. Blev helt bebissjuk när jag tittade på dem små plaggen idag!
  • MFJG

Full rulle i magen som vanligt på kvällen. 

• MFJG
    Stefanie skrev 2010-11-03 18:34:02 följande:
    Ja, det är nog ungefär samma mönster! Saknar kantband hemma så jag blir inte klar i kväll, om jag inte kommer på någon annan lösning på det, har några idéer som jag ska testa!

Den här amningskudden sydde jag för någon månade sedan. Jag sydde en innerkudde och ett avtagbart fodral, blev jättenöjd! 

Mönster på nest och kudde? Jag vill också sy! Sydde amningskudde sist..Men inte babynest. Var det svårt?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)