• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • alberta77
    linasmama skrev 2010-12-21 21:58:16 följande:
    Persikan och NhjärtaD:
    Konstigt att ni får gå så ofta till bvc men inte jag..

Kefalhematom är en liten knöl ovanpå huvudet som egentligen är en blödning mellan skallbenet och huden, vilket då utgör en liten blodfylld bulle liksom. Det är inte farligt och försvinner av sig själv. De flesta barn som har ett kefalhematom får det för att de är utdragna med sugklocka. Sixten hade legat snett med huvudet när han var fixerad plus att han fastnade på väg ut så han fick sin därför.

Läkarna sa till oss att den försvinner efter ett par veckor men läste på nätet nu att det kan ta några månader.. Såhär ser det ut på honom:

Sånt hade Molly fast mer bakåt och inte så stort. Vi fick dock aldrig förklarat för oss vad det var. Det försvann efter ett par månader. Skönt att veta vad det är...

Riktigt fin kille ni fått!
    Lilla hjärtat beräknad att anlända 5/1 -11
  • 3 barns mamma84

Moma: haha håller med man var så van att gå upp o kissa flera ggr men nu äntligen får man sova ända tills morgonen
    En sak jag inte vågar än det är att sova på magen :-/ vågar inte då jag inte känner att kroppen  redo efter snittet.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-12-22 11:26:50 följande:
    Håller tummarna för alla bebisar som vill komma ut snart.

Tycker Olivia sover bättre och längre på dagarna än på nätterna, men det gör hon inte men på natten tycker man knappt att man har hunnit lägga huvud på kudden förrens det är dax igen och på dagarna går man å kollar och ser om hon lever för man tycker det var så längesen hon var hungrig.

Har inte hadnlat nånting till jul faktiskt och känner ingen panik över det heller.
    Ingen julgran, inga julklappar ingen julmat.
    Känns som jag skulle kunna äta spagehtti & köttfärssås på julafton, vrf vet jag inte men det känns som det kvittar just nu faktiskt.
    Sån tur är så fixar Magnus allt det där, jag är bara med och planerar lite smått.
    Ja så här är det med, knas man är Hon äter oftast var 3:e timme nu, men ibland kan det dröja som på natten. Hon är lite förkyld nu med så det rubbar lite, men hon fixar det rätt bra.

Här är granen kommen, lite julklappar fixade resten imon som alla andraObestämd, julmat är inte fixad eftersom vi ska vara iväg hela helgen, men det vi ska ha med oss är fixat! Men jag känner att det inte är riktigt den jul atmosfären här hemma som det brukar men det har sina underbara orsaker juh

Emelle: Ja nu hoppas vi starkt!!!

BVC idag, tösen ligger nu i 4kg klassen skönt, jag har varit lite nojjig över att hon gått upp så lite, men nu så ! På längden spurtar hon iväg, inte så kontigt eftersom hennes pappa är 1,90 lång. Storasyskonen uppträdde exemplariskt, trodde de skulle bli kaos eftersom de blivit så vilda, men jag blev så stolt & sa det till dem!!

Nu är det dags att väcka sonen....kram på er
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-12-22 12:03:54 följande:
    Det är ju inte säkert att man ändrar från "gravid" till "förälder" det första man gör heller :p
    Tänkte med på det
    Karttikeya skrev 2010-12-22 12:05:52 följande:
    Ja vilken tur att du inte hann föda barn mitt i allt ändå. Är väl nog krafttömmande i sig menar jag.

Du kan smitta i upp till två veckor, haha! Lurigt virus.. Men det allmäna rådet är 48 timmar efter senaste symptomet. Och det gäller inte bara kräkningar utan även om du fortfarande har diarréer då. Men jag antar att du inte är hemma hos folk och bajsar så mycket.

Ja drick nu mycket vatten, det behöver vi gravida kvinnor ändå. Jag är så sjukt dålig på att dricka tillräckligt, ibland får jag hälla i mig för att jag "kommer på" att jag är törstig, hah.

Jag tror att tentan gick bra, den var ganska lätt. Nu är jag "MAMMALEDIG"!! Jag o magen! Nu tänker jag bara äta, sova och spela dator, mwohahaha. Cool
    Härligt
    Småstadsbönan skrev 2010-12-22 12:29:01 följande:
    Idag hade jag tänkt mig att bjuda på min förlossningsberättelse

Den 8/12 blev jag inlagd på förlossningen för att min smärtlindring inte hjälper mot dom smärtor jag har i magen pga komplikationer av min stomi. Får ligga kvar över natten och får en propess den 9/12 för att mjuka upp livmodertappen ytligare jag var mogen och öppen för fingret men ca 1-2 cm kvar av tappen. Det blir ingen resultat detta dygn. Får en ny propess 10/12 som ger sammandragningar med dom är inte till någon nytta får bricanyl så jag kan få sova. Den 11/12 pratar dom om att skicka hem mig och frågar vad jag vill jag och vi ger det ett försök till, annars så åker jag hem för en vilodag. När jag vaknar på morgonen känner jag att jag har sammandragningar av lite annorlunda karaktär men inga onda, Läkaren undersöker mig och jag är öppen ca 3 cm och hinnan buktar vid sammandragning, Äntligen så har vi fått resultat hinnorna skall tas.
    Vi blir flyttade till ett förlossnings rum och hinnorna tas 11.40 Bm ger det två timmar att komma igång av sig själv annars så blir det dropp, men mina sammandragningar blir kraftigare och obehagliga men inte så värst onda ganska så snabbt efter hon gått och Bm säger att skall prova att duscha och se om det ger effekt. Sitter i duschen i ca 40 minuter och då börjar det göra ondare och varmvattnet hjälper inte. kl 14.00 kollar Bm hur öppen jag är och 4 cm har jag hunnit öppna mig och jag får lustgas, säger till gubben att detta kommer nog ta längre tid än Vincents förlossning som tog 2½ timma får att jag var 4 cm öppen. Får lustgas och jag är i himmelriket. Värkarna blir kraftigare och tätare och jag känner att nu är det nog dax för en spinal då värkarna knappt går ner till hälften innan dom är på topp igen, mannen ringer på Bm för att be om mer smärtlindring då jag inte hinner hämta någon kraft emellan.
    Men det är försent, jag börjar krysta och Bm ringer på förstärkning, dom är precis i skift bytet så min nya Bm kommer in och efter 8 minuters krystvärkar kommer Cornelia kl 14.43 så på 43 minuter öppnar jag mig 6 cm och krystar ut våran dotter.

Härligt att det gick så fort tillslut efter så dryg start grattis igen!!
  • Momalicious

Åh nu är stefanie inne och föder bebis! Den kanske har kommit till och med. Hur går det för emelle? Några mer känningar efter hinnsvepningen? :)

• LinnV
    NhjärtaD skrev 2010-12-22 13:24:25 följande:
    Ja det är lite konstigt, ibörjan vill de juh ha koll på så de går upp i vikt osv. ring & kolla så det är rätt om du vill...'

jaha, oj jag hade blivit jätte rädd först om lillan hade haft det, blev ni det? Det är inget han lider av ele så? Ser lite läskigt ut, men det är nått man vänjer sej vid han är juh super söt Vår lilla har storkbett, men det är inget vi tänker på nu, först sa de att det var blåmärken efter förlossningen, men det visade sej att det inte var det.
    linasmama skrev 2010-12-21 22:03:10 följande:
    Hur gör man hjärtan? Ni har gjort det i tråden med födda barn men jag fattar inte hur, jag gjorde fel :-P
    Symbolen jämte gubben finns det hjärtan, men det har du säkert fått svar på
    Han hade gått upp 520 g på 8 dagar när hon var hemma hos oss så hon tyckte väl han gick upp ordentligt.. Jag orkar inte ta det nu före jul iaf. Men jag ser på honom att han blir tjockare så är nog inga problem, jag är inte orolig

Bm hann berätta vad det var för något innan jag la märket till den, annars hade jag nog blivit rädd. Vill ju inte att han ska se ut så hela livet.. Han märker inte av den alls. han sover på den och så.. Den är läskig att känna på, den är alldeles mjuk..

Jaha, nej det hade ingen svarat på men nu vet jag, tack  
  • 3 barns mamma84

Wohoo det luktar bebis i natt hihi

Näh nu ska jag lämna er ska ut med vagn och hjälpa sambons mamma till jul maten osv
    Höres ikväll

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2010-12-22 14:45:07 följande:
    Han hade gått upp 520 g på 8 dagar när hon var hemma hos oss så hon tyckte väl han gick upp ordentligt.. Jag orkar inte ta det nu före jul iaf. Men jag ser på honom att han blir tjockare så är nog inga problem, jag är inte orolig

Bm hann berätta vad det var för något innan jag la märket till den, annars hade jag nog blivit rädd. Vill ju inte att han ska se ut så hela livet.. Han märker inte av den alls. han sover på den och så.. Den är läskig att känna på, den är alldeles mjuk..

Jaha, nej det hade ingen svarat på men nu vet jag, tack  
    ne de e klart, vet att med sonen frågade de efter nån gång om jag ville ta det varannan vecka ist för han gick upp så mycket i vikt & jag kunde det där

Okej, skönt att hon hade koll... skönt att de inte lider av den iaf, huvudsaken hihihi jaså

så lite så
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-12-22 14:43:18 följande:
    Åh nu är stefanie inne och föder bebis! Den kanske har kommit till och med. Hur går det för emelle? Några mer känningar efter hinnsvepningen? :)
    Hon åkte in alltså??

Mina SD har ändrat karaktär och jag har nu förvärkar för första ggn på riktigt den här grav!! Inte regelbundna, men när jag förr haft starka SD så kommer de nu med smärta. Alltid gör det väl någon nytta och vi hoppas på bebis i nästa vecka jag och sambon, att vi inte behöver vänta till nyåret. Har gått o gått o gått på stan idag så jag har verkligen inte legat stilla utan gjort vad jag kunnat. Ikväll kommer min bror och sen är det ju juldagar med släkten och snart är hon väl här hur som helst!
    Gulligt om det blir på julafton iallafall

Grattis till färdigpluggande, växande bebisar, förlossningsberättelser osv!!
  • AnnaCL

Oj nu är det spännande med bebisarna som kommer alldeles snart.

Vi har varit på barnortopeden idag för Elsas höfter. Känner lättnad över att fått komma dit och få veta lite mer. Man trodde från början att hon hade båda höfterna ur led men nu visade det sig att det bara är höger höft och att den inte är ur led utan bara lite instabil. Det innebär att hon bara behöver ha sin skena i 6 veckor istället för 12. Hon har nu fått skenan och besväras inte alls av den. Vi träffade en enormt fin barnsjuksköterska och ortoped som visat oss hur vi ska göra när vi byter på henne och så vidare. Hon ska ha skenan dygnet runt och får ta av den för att bada varannan vecka. Känns som om veckorna kommer att gå snabbt. Hon hade även ökat i vikt från 2900 till 3300 sedan utskrivningen för en vecka sedan. Skönt.

Kefalhematom, instabila höfter och storkbett, vad gör väl det, de är världens finaste och bästa ändå!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)