• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Haligh
    Momalicious skrev 2010-12-23 12:10:27 följande:
    Vill ocksåååå julstöka. Men nä, jag sitter här och känner mig som en påse skit ungefär. Men förhoppningsvis lättar det lite snart.

Jag är också reeedigt trött på att folk ska hålla på och kommentera när man föder. SOM OM MAN KAN BESTÄMMA DET SJÄLV?! Varje gång nån frågar när jag är beräknad så får jag alltid höra "jamen då kniper du väl till januari". Jaha, så får jag värkar på julafton så går världen under? Visst, det är verkligen inget drömscenario för mig heller men händer det så händer det och det går ju inte att göra nåt åt. Barnet kommer ju, som alla säger, när det är redo och råkar det vara redo på julafton, menlösa barns dag eller nyår så må det vara så. 
    Så irriterad på det. Och det är ingen idé att bli irriterad för ALLA håller ju på så. Och skulle det sen råka vara så att man föder på t.ex. julafton lär man ju få höra det i all evighet också, hur dum man var som födde barn då. 

Nä, så skönt att få ur sig lite aggressioner. Är nog mest irriterad på att jag inte får vara med och julhandla mat hihi.
    Snart så är vi smidiga som förr, inte konstigt att humöret sviktar när man känner sig så otälmodig, stor och otymplig och 18 minusgrader ute!

Men visst har du rätt att man ska stänga av de nötter så håller på att tjata om vilka dagar som tydligen dömer barnet till evig olycka enligt dem...

INte känna sig som en påse skit!!!! Ät lite ischoklad i soffan och titta på nån härlig film så låter du mannen fixa julpysslandet, man är aldrig lika ursäktad att slappa som nu
  • Haligh
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-23 12:34:29 följande:
    Jag har haft en bråkig liten kille idag .. han tror min bröstvårta är en förlängningssladd hahaha och drar och suger och tittar omkring och ja får inte blömma och GRÅTA lite häller ..
    Hmm så jag har ammat och satt på mig byxor haha och ammat och gjort grött jovisst det går om man VILL haha
    Gaah det ser jag INTE fram emot!! En kompis har just berättat detaljerat hur hennes väninnans bröst varade och blödde så bäbisen var helt röd i ansikitet och inte kunde hon pumpa ur för flaskan blev typ blodfylld...jag RYSER!!!! Men du har snart kämpat dig igenom den värsta tiden

EN annan har både födandet och ammandet framför sigCool
  • Haligh

Jag ska förresten få första föräldrapenningen idag, på utbetalningskort!!! Och posten kommer ju skitsent på eftermiddagarna nu i jultider så jag lär aldrig hinna gå till banken och hämta ut dem idag - sen är ju bankerna inte öppna förrän efter helgerna!!!

Jag lyckas inte anmäla konto på FK:s hemsida och tänkte ringa men jag fick då höra "du har plats 232 i kön" så jag la på.....Demon

• Momalicious
    Haligh skrev 2010-12-23 13:00:11 följande:
    Snart så är vi smidiga som förr, inte konstigt att humöret sviktar när man känner sig så otälmodig, stor och otymplig och 18 minusgrader ute!

Men visst har du rätt att man ska stänga av de nötter så håller på att tjata om vilka dagar som tydligen dömer barnet till evig olycka enligt dem...

INte känna sig som en påse skit!!!! Ät lite ischoklad i soffan och titta på nån härlig film så låter du mannen fixa julpysslandet, man är aldrig lika ursäktad att slappa som nu
    Ischoklad är nog det sista jag vill ha när jag mår illa tror jag ;) Mår illa av det i vanliga fall haha. Men ja, jag ska nog mest ta det lugnt. Annars lär jag väl överanstränga mig och bli sjuk igen. 
    Nä fy vad jag är irriterad, missar allt möjligt kul idag bara för att jag varit sjuk. skit.
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • LokesMammi
    Haligh skrev 2010-12-23 13:00:11 följande:
    Det där har jag svårt för fast jag får. Bara vara! Har försökt med det i en månadstid nu. Hur gör man! =) Sambon ska damsuga idag o jag får väl krypa upp i soffan o äta knäck o alladin o dricka julust medan han städar! =) hehe Ska säga att jag fick det för dig. hehe
    Bebis 16/1-11
  • 3 barns mamma84
    Haligh skrev 2010-12-23 13:03:42 följande:
    Gaah det ser jag INTE fram emot!! En kompis har just berättat detaljerat hur hennes väninnans bröst varade och blödde så bäbisen var helt röd i ansikitet och inte kunde hon pumpa ur för flaskan blev typ blodfylld...jag RYSER!!!! Men du har snart kämpat dig igenom den värsta tiden

EN annan har både födandet och ammandet framför sigCool
    kan tänka mig dig sen som går omkring en bebis hängandes på ena brösten och bara suger som en blodigel haha och du bara sitter på soffan och halv nödig och måste gå på toalettet och sen måste du fixa massa mer men har fortfarande en bebis hängandes på tutten

Näääh ska inte skrämma dig haha men snart dags hihi *Asg*
    Ja jag har nu passerat 2 veckor och 1 dag hoppas han blir lugnare.. nu ligger han på soffan och spelar söt Tungan ute
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • Haligh
    LokesMammi skrev 2010-12-23 13:22:01 följande:
    Det där har jag svårt för fast jag får. Bara vara! Har försökt med det i en månadstid nu. Hur gör man! =) Sambon ska damsuga idag o jag får väl krypa upp i soffan o äta knäck o alladin o dricka julust medan han städar! =) hehe Ska säga att jag fick det för dig. hehe
    Gör det Städa är inte alls hälsosamt som höggravid, äta snask är just vad du behöver

Visst är det svårt att bara ta det lugnt, jag har varit ledig nu från förra veckan bara, men det är tur att det finns så mkt att göra så här innan jul för jag känner att jag verkligen måste sysselsätta mig med nåt! Annars sitter jag bara och hoppas på minsta lilla tecken på att det ska vara bebis på g liksom!
  • Karttikeya

Bra att skicka innan jag skrivit klart... Sitter och tittar på när sambon städar. Imorgon kommer svärmor hit och firar jul, det är det enda julfirande vi kommer ha i år och det känns jätteskönt. Blir alltid så stressad runt jul så ska bli skönt att inte göra någonting särskilt..

På nyår ska vi hem till mina föräldrar och äta middag, med bebis i MAGEN! Tungan ute

Svar på tråden December Bebis 2010 :)